2 filmer som jag sett...

Har ägnat eftermiddagen/kvällen åt 2 filmer som nog får räknas som lite äldre filmer. Jag såg "Världarnas krig" och "Morden vid Wolf Creek".

image69

Världarnas krig från 2005 är en film av Steven Spielberg. Huvudrollsinnehavarna spelas av Tom Cruise (min gamla tonårsfavorit) och Dakota Fanning. Filmen visades för ett tag sedan på tv, men lyckades missa den då fast jag tänkt se den. Fick istället låna den av mina vänner M & K. Det är en äventyrsfilm, en sci-fi som handlar om en amerikans familj som får slåss för sin överlevnad när maskiner från yttre rymden anfaller och utplånar allt i sin väg.

Tycker den var bra och spännande men slutade något tvärt på slutet. Både Tompa och Dakota gör sina roller jättebra! Jag ger den 4 av 5 möjliga.


image70

Morden vid Wolf Creek från 2004 är baserad på en sann historia. Den handlar om 3 backpackers som blir strandsatte mitt i den australienska ödemarken när deras bilbatteri lägger av vid meteorkratern Wolf Creek. En bil dyker upp mitt i natten och erbjuder sig att hjälpa dem genom att bogsera deras bil till sin verkstad några timmar därifrån, vilket de tackar ja till. Men han är inte den snälla lantisen som de trott.

Jag tyckte jag kände igen filmen lite grann och kanske har jag sett den tidigare för några år sedan....eller så är den lik någon annan film jag sett. Den var spännande, läskig och rå. Jag har älskat rysare tidigare, men undrar om jag inte är lite mer för thrillers. Jag gillar nog lite det när man får följa arbetet med att få fast mördaren också. Och så är det ju inte riktigt med rysare. Men som rysare var den en okej film men kanske lite ytlig. Har svårt att sätta något betyg på den.


Kollade nyss också på "Helens små underverk" som gick på tv nu ikväll. Det är en rätt gullig historia som jag gillar. Har sett den tidigare. Den skulle jag ge 4 av 5 möjliga :) Nu ska jag börja kolla på en sista film innan jag går och lägger mig, "Gone baby gone". Orkar nog inte se hela för klockan är redan rätt mycket.

image18


Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Kul med lite filmtips.

Postat av: Norpan

Tumadre: Hej! Kul med en nykomling som kommenterar :) Välkommen!

2008-04-20 @ 16:12:27
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Alltid kul att kika förbi nya bloggar :)

2008-04-20 @ 21:54:00
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Norpan

Tumadre: Håller med dig. Det är kul att upptäcka nya bloggar också :)

2008-04-21 @ 11:59:22
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback