Dags för en ny islandshästtur!

På söndag är det dags igen att rida :) Har önskat samma häst igen som jag hade sist och det skulle förmodligen gå bra. Hoppas det! Annars kommer jag nog bli lite besviken, men går säkert bra med någon annan också. De är ju fina allihopa. Men vill helst ha honom eftersom det funkade så bra mellan oss och jag vet hur han fungerar och vad jag ska göra för att driva på honom. Man kan nästan tro att jag pratar om en pojkvän eller nåt ;) Hoppas bara att det blir hyfsat väder. Det snöar ju ute nu och har gjort ända sen igår. Jag hade ju sagt att jag ville ha vår och varmt nu, men någon lyssnar tydligen inte på mig.... Men jag är inte kinkig så heller. I värsta fall är det ju bara att pälsa på sig ordentligt. Man blir ju varm när man rider också. Är mest fötterna och händerna som man kan frysa lite om (och det är ju förstås inte så roligt). Vi blir 5 tjejer som ska iväg. Det blir kompis C, brorsans sambo Y, fd. jobbarkompis Å och nuvarande jobbarkompis A. Jättekul ska det bli! Kommer nog lite bilder efter söndagen sen. Å har inte ridit förr heller så det blir lite extra skoj. Alltid kul med någon nybörjare :)

image41

Jag ska även iväg i början av juni och rida på samma ställe. Då ska mamma och min faster med också. De var däremot lite kinkiga och ville att det skulle vara varmt om de skulle rida. Ska nog boka in en heldagstur i sommar sen också när det är lite varmare.

Annars har det inte hänt så mycket sen sist. Är glad att jag inte tog av vinterdäcken då vi ska upp till stugan på lördag över dagen för att träffa en snickare som ska sätta igång med takläckan som vi inte lyckades få ordning på själva då vi fick riva innerväggar och ta bort isolering och grejor. Det är ju viktigt att det blir rätt så det inte händer igen så bäst att sätta ett proffs på det. Där upp kan det nog både vara mer snö och kallare. Sist när vi var upp dit så hade vi ju ingen som helst snö här hemma, men där uppe var det svinkallt och var en hel del snö och is på sjön.

image40

Idag har jag haft möte tillsammans med den andra handläggaren med ett boende från en annan kommun som kom på besök där vi har X placerad då det inte fungerade i hemmamiljön. Det är så roligt att lyssna på personalen när de berättar om vilken utveckling som skett. Det är som natt och dag! Det fungerar så bra! Tänk att bara ett boende kan göra sån skillnad. X  var innan aggressiv och slogs. Nu är det ingenting sånt. Personalen är verkligen kanonbra. De är skojfriska och så mysiga. Hade jag barn skulle jag själv kunna tänka mig att ha dem på det boende faktiskt. Och då känns det bra. Även föräldrarna är kanonnöjda. En verklig solskenshistoria. X har också utvecklats på andra sätt och klarar saker på egen hand och visar sin vilja. Det är verkligen jätteroligt! Att sitta och lyssna på dem när de berättar gör en verkligen på gott humör :)

image39

Ikväll kommer Å över och käkar lite mat och så ska vi kolla på "Klungan" som hon har spelat in. Så jag hoppas att vi får skratta lite. Vi skrattade mycket och ofta tillsammans när vi jobbade ihop så mycket kan jag säga. När vi kom igång kunde vi nästan skratta så vi höll på att kissa på oss! Tycker om människor som man kan skratta mycket tillsammans med. På mitt nuvarande jobb skrattar vi också en hel del. A som också ska med på söndag brukar kunna tramsa, vara lite ironiska och skoja med varandra. Blir så lättsamt då. Jag är för det mesta en väldigt glad och positiv person bortsett från när det är struligt med P då så tycker det vore hemskt att vara på en arbetsplats där det bara jobbade surmular och mutternissar och som inte förstår sig på skämt. En person som jag måste ringa till i vissa ärenden när det gäller mitt jobb är en sådan person som låter som om hon alltid vaknat på fel sida. Hon vet överhuvud taget inte vad service är. Hon låter jämt tjurig och kort i tonen. Hur kul är det? Då undrar jag, hur kan man anställa en sådan person? (eller hade hon en extremt bra dag just den dagen de intervjuade henne, eller fejkade hon sitt vanliga jag?) eller är det en person som blivit omplacerad och inte är nöjd över sina arbetsuppgifter?...Inte mycket att spekulera i. Men hon skulle verkligen behöva gå en charmkurs i trevligt bemötande!!! Men bara för det brukar jag vara överdrivet trevlig mot henne istället :) vilket jag ju förstås ALLTID är i vanliga fall också förstås ;)

Här kommer ett litet inslag som jag tycker är bra! Det är inte "Klungan" men "HippHipp":

 

image18

Kommentarer
Postat av: Petra

Vill du höra "världens roligaste skämt"? Titta isf in på min blogg. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback