Jäkla skit också!

image35
Bild från vk.se

Idag när jag var på väg till jobbet åkte jag fast i en kamera :( Hade ont i huvudet när jag vaknade imorse och åkte därför till jobbet senare idag och sov ett tag till. Slutade med att jag tog bilen istället för tåget. Skulle jag aldrig ha gjort! När jag kom till en 70-sträcka bromsade jag faktiskt in till 70 km/h. Men dum som jag var så gasade jag upp strax innan 90-skylten och missade en ny tillfällig kamera på en släpvagn (svår att se!) och såg hur det blixtrade till samtidigt som jag svor för mig själv. Lär nog synas på bilden.... Så dumt! Tror jag låg ungefär 10 km/h för fort om jag har otur. Har man en raket till bil så har man. Nästan så man önskat att man haft en gammal seg bil för tillfället just i det ögonblicket. Inte alltid så positivt med mycket hästkrafter :( Men jag har mig själv att skylla. Jag fick väl igen för mina gamla fartsynder, hmmmm!

Hade precis innan kört om en seg jeep som låg och tryckte och kan tänka mig att han säkert såg blixten och sa: "Haha, kunde hon gott ha". Jojomensan, dagen började inte bra! Fy så irriterad man är på sig själv att man inte kunde lugnat sig att öka farten. Riktigt klantigt! Lär väl bli en 2000 spänn minst kan jag tro....

image36

Igår var en bättre dag i alla fall. Då kom min nya mobil som jag fullkomligen älskar :) En Nokia 5310 ExpressMusic. Har inte fått ordning på alla finesserna ännu, men den ser cool ut i alla fall :) och så tunn den är! Som ett löv! Nä, inte riktigt men väldigt tunn i alla fall. Man undrar hur den får plats med allt. Den verkar jättebra i alla fall. Det enda jag är lite besviken över nu när jag flyttat över SIM-kortet, det är att jag inte kan flytta över sparade sms till den nya, om det nu inte går att ladda över på något sätt. Får testa lite när jag kommer hem.

Till helgen ska vi till min faster som fyllt år och vi funderar faktiskt på att ge henne just islandshästridning 2 timmar på samma ställe som jag var igår. Det vore ju perfekt att få rida igen så snart :) För självklart följer vi med henne på det. Jag skulle ju gärna vilja göra det en heldag, men med de böter som kommer att bli får jag nog stå tillbaka med lite kostnader här ett tag framöver om jag ska ha råd att göra nåt på min semester i sommar. Löneförhöjningen kommer jag inte att märka av så mycket den här månaden.... :(

image18

Kommentarer
Postat av: mia

Otur! Du får köra G.s knep. Solskydd nerfällt och titta upp mot taget vid varje kamera hahaha. Du vet dom måste kunna se att det var du som kör säger han i alla fall ;) Men det kanske är sant för det har blixtrat och ännu ingen böteslapp till oss.Den där vägen är ju annars helt hopplös med kameror. Kramis och hoppas dom missade dig.

2008-04-02 @ 14:37:27
Postat av: Fredrik

Det var ju det där vi diskuterade i höstas... att köra som en blitjuv... ;) Tyckte någon bestämt hävdade då att hon inte gjorde det. Haha... Skade glädjen är den sanna glädjen tyckte jag precis att någon sa.

Nä nu ska jag vara snäll. Hoppas att fröken inte grämer sig för mycket om det nu skulle vara så att du inte fastnade på bilden. Jag ska önska en fin och solig helg lokalt över dig så kanske det känns bättre. Kram

Postat av: Fredrik

Just ja, jag glömde. Lite ironiskt att du bytte till blogg.se precis när de hackade Blondinbellas blogg och hela blogg.se stängdes för ett tag.

2008-04-02 @ 15:37:00
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: mallis

Aj, aj, aj så dumt. De är luriga de där temporära kamerorna de sätter upp. Vi köpte en laser/kameravarnare i USA och slipper oroa oss för det men själva grejen är olaglig så åker vi dit blir det dryga böter och man blir av med sin varnare.

Blir nog ett par tuss för den fortkörningen hörru du.

Kram

2008-04-02 @ 19:12:45
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mia: Jag hoppas också att kameran missade mig, men har inte så stora förhoppningar om det tyvärr :( Ja har också hört att solskyddet kan hjälpa, men om det stämmer i verkligheten vet jag inte. Idag var det dock ingen sol o hade som sagt inte räknat med kameran så hade inte riktigt tiden att hinna få upp skyddet. Bara att invänta och se domen. Hoppas att du mår bättre i förkylningen. Kramelikram!

Fredrik: Ja, är nog tyvärr lite av en biltjuv tyvärr. Det straffar sig i längden. Men brukar vanligtvis välja mina ställen, men inte idag. Hade koll på allt annat omkring mig förutom på sidan där kameran satt tydligen. Jag hoppas verkligen att jag inte fastnade på bild! Annars kommer jag gräma mig ännu mer än jag redan gör. Tack för solskensönskningen. Tyvärr slog den nog inte riktigt in, men vem vet kanske blir det bättre väder imorgon...
Ja, jag lyckades tydligen byta blogg precis när de skulle byta server här med.... Höjden av otur. Men nu fungerar det som tur är igen. Kram

Malliz: En sån kameravarnare skulle jag verkligen behövt ha idag! Chansen att någon får tag på en med en sån är nog inte så stor skulle jag tro. Jäkla kameror! Visst har jag nog några tusen att se fram emot! (NOT).
Ha det så trevligt i GBG till helgen! Kram kram

2008-04-02 @ 22:27:03
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Mika

Vilken osis! Suuuuurrrraaaaaaaa pengar att slänga ut.

Skitsnygg mobil - hur läcker som helst! Visst är det gött att unna sig något fint ibland!

Kram
Mika

2008-04-03 @ 21:21:10
URL: http://www.msmika.blogg.se
Postat av: Norpan

Mika: Ja usch vad jag grämer mig över fortkörningen. Men inte mycket att göra nåt åt. Ja mobilen gillar jag. Ibland behöver man unna sig, särskilt när det inte är så mycket annat som är kul för tillfället. Kram

2008-04-04 @ 08:53:19
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback