Nyser och nyser...

image77Usch, mår verkligen pyton av pollen som är nu! Det är inte bra när det kommer så här hastigt! Har bara varit ute korta stunder idag, när jag ska ut ur bilen och in i bilen och det har räckt. Vet inte hur många gånger jag nyst idag....en sådär 1 miljon gånger känns det som. Det retar hela tiden så jag blir galen! Mormor och mamma skrattade åt mig som jag lät när vi var hos mormor och käkade mat. Låter som jag är vrålförkyld, men det är allergin. Fy så korkat att inte tänka längre att jag skulle börja med medicinen i tid. Måste ringa till min läkare imorgon och få utskrivet cortison och annan medicin. Blir inte kul att jobba de här 2,5 dagarna! Imorgon har jag dessutom ett besök. Inte kul när man mår som en uv! Får åka bil de här dagarna. Vi svängde faktiskt förbi vid apoteket för att kolla om jag hade något recept liggande på medicin, men det hade jag förstås inte. Så jag köpte min nässpray med cortison receptfritt. Det fick det vara värt, för vanlig spray som jag hade hemma hjälper verkligen inte! Men å andra sidan tar det några dagar innan allergisprayen får full effekt också :( Men jag har hunnit ta 3 gånger mer imorgon än jag annars skulle ha gjort i alla fall.

Jag skulle ha åkt på tjejmiddag ikväll, men fick boka av det. Kändes lite trist att inte kunna gå, för tror nästan alla kunde komma. Men ser ju några av dem på onsdag på Valborg i alla fall. Då blir det årets första grillning tror jag :) eller har jag drömt det.... Nä, tror vi skulle grilla. *Ännu en nysning* Nä, jag tror jag får ge upp för ikväll. Ska ta en smörgås och sen gå och lägga mig. *Nyser igen* *nyser igen* *nyser igen* *nyser igen* *nyser igen* Ja, ni ser. God natt! 

Uppdatering: Var verkligen segt att stiga upp imorse. Började 6.30 och steg upp vid 5, då jag ändå inte kunde sova nåt mer. Är precis genomtät i näsan. Kunde knappt somna igår kväll för jag nös hela tiden, blev inte bättre av att lägga sig ner. Tog till slut en insomningstablett, men knappt att det hjälpte ens. Tog en timme ändå innan jag till slut somnade. Stackars kissen for omkring som ett torrt skinn också upp och ner för jag inte kom till ro utan var tvungen att upp och snyta mig hela tiden för att inte tala om allt hostande och frustande. Hon undrade nog vad jag höll på med. Hon tordes inte ens komma och lägga sig bredvid mig som hon brukade :) Men när jag vaknade i natt låg hon ändå bredvid mig till slut :)
Hade verkligen velat vara hemma idag och vilat mig, men har handledning på förmiddagen och besök på eftermiddagen av en familj, en från neuropsykiatriska och tolk så går bara inte. Sen vill jag inte vara hemma igen eftersom jag var hemma 4 dagar tidigare också. Man förlorar så himelens med pengar. Så får stå ut. Men de andra kommer nog vara färdiga att skicka hem mig kan jag tro :) Kom på halvvägs hit imorse att det kanske inte är så jättebra att ha AC:n på i bilen när det är så här...stängde i alla fall av den. Nej, nu måste jag jobba vidare. Jag kan i alla fall sammanfatta det hela med att jag har lärt mig nåt till nästa år! Slarva inte med medicineringen innan pollenperioden!!! :)

image18

Kommentarer
Postat av: mia

Ånej hahaha stackars dig! Inte kul alls ju, men måste skratta lite för du skrev roligt. Mitt kommer i augusti i stället när äckliga gråbon är som värst.

Hoppas du blir bra fort o kramis

2008-04-28 @ 00:16:25
Postat av: Norpan

Mia: Tack, ja det vore rätt skönt!
Gråbo är också en värstingrej för mig och även gräs och maskrosor. Men några maskrosor har jag inte sett ännu i alla fall som tur är! :) Ett tips är att börja med medicineringen i slutet av sommaren några veckor innan gråbon sätter igång! Gör inte samma misstag som mig! Vad skönt för dig att du inte har mot björk i alla fall. Är faktiskt så jag önskar att det inte fanns några björkar just nu!

Kram kram!

Postat av: Maja

Kan du hoppa upp och klappa dej i fischlet på att det blir grillning på Valborg!

2008-04-28 @ 11:50:26
Postat av: Norpan

M: Cooooolt :) Ja det var väl det jag hade för mig, då hade jag inte drömt det i alla fall :)

2008-04-28 @ 12:43:45
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Mika

Huuuh vad jobbigt det lät med allergin! Är inte allergisk själv men sambon fast han blir mest trött och ögonen rinner och tät. Måste vara urjobbigt!!

Tack för peppen,
Kram
Mika

P:S Skönt att vara hemma igen och jobba på hemmaplan igen istället för att fara och flänga.

2008-04-28 @ 22:51:26
URL: http://msmika
Postat av: Norpan

Mika: Ja, allergi är ingen höjdare.
Inte kul att ha ögonen som rinner heller. Tur det finns så bra mediciner i alla fall!

Förstår att det måste vara skönt att vara hemma igen. Nu har du ju farit runt under två veckor! Allt ska vara med måtta :) Kram på dig!

2008-04-29 @ 06:59:16
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Mallis

Jag hatar pollen! Exakt just nu kliar det i ögonen så jag blir tokig. Jag tar dock ett nässpray med cortison (Rhinocort Aqua), the best there is. Ögondroppar från USA hjälper oxå.

Ska in på toa och trycka i ett par droppar i vardera öga nu. Bums. Innan jag kliar ihjäl mig.

Kram på dig

2008-04-29 @ 20:08:33
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Malliz: Jag använder också Rhinocort Aqua och tycker också den är kanon, tyvärr började jag med den försent bara, men tar några dagar sen så ska den få full effekt. Ögondroppar använder jag Livostin och de fungerar också jättebra tycker jag. Har använt dem i flera år.

Funderar starkt på att ta ner alla lövträd ;) Kram

2008-04-29 @ 22:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback