Pollen i luften...

image75Nu märker jag att björken börjat komma igång. Jag har varit dum nog att avvakta med min förebyggande astmamedicin då jag tycker det fungerat bra utan en längre period och jag inte kännt nåt speciellt förutom enstaka tillfällen, men så var det dags. Man ska ju köra igång med den ett tag innan då det tar några dagar innan den börjar verka. Så nu känner jag av astman och går runt och låter som en rosslig kamel på rösten. En kollega frågade nu på morgonen om jag var förkyld. "Nä, är bara allergisk" :) Ja, så kan det gå när man inte börjar i tid. Egentligen ska jag ju ta hela året runt men mindre dos och sen ökar man upp under pollenperioden, men är väl lite onödigt att ta medicin i onödan, det är ju cortison i den också. Jaja, det blir väl bättre om några dar. Under tiden får jag väl gå runt och hosta och rossla. Men visst är det härligt med så fint vårväder! Jag njuter verkligen! Älskar sol och värme!

image76Idag var jag på jobbet tidigt. Redan vid 6.30. Försöker dels hinna skriva klart mina utredningar, då det är en hel del att göra nu med nya ansökningar och besök. Men så vill jag förstås vara ledig på klämdagen nästa fredag så jobbar in lite tid därför också. Slå två flugor i en smäll liksom :) Skönt att få vara lite långledig.

Igår var jag och min kompis M hos vår kompis H och fikade. Det är nog det mest sociala jag varit på hela veckan vad det gäller kompisfronten. Var trevligt! Träffade hennes två killar, ena 6 månader och den andra är nog 4 år tror jag. Vi kollade på "So you think you can dance". Men blir inte så koncentrerat med två barn i rummet så hörde nog och såg knappt hälften av det som var, så får väl kolla på reprisen i helgen...

På lunchen ska jag ut och käka med 2 gamla klasskompisar. Vi träffas en gång i månaden och käkar mat. Det är kul att ha kontakt med dem! De brukar ju vara med på min årliga kräftskiva också på sommaren sen. Men frågan är väl hur det blir i år om vi får ordning på taket och vattenskadan... Men snickarna ska ju börja i början av juni så det ska nog förhoppningsvis blir färdigt i juni.

Hörde nåt skoj på radion imorse. Det var i Karlstad tror jag, där de höll på med nåt vägarbete eller bygge. En korpfamilj bodde där och var inte glada över oväsendet som blivit för de hade sitt bo med små ungar precis i nån bergsspricka eller nåt liknade. Krossföretaget hade nu lagt ner arbetet tillfälligt i avvaktan på att ungarna i korpfamiljen ska vara redo att ge sig ut i vida världen och kommer då att starta upp arbetet igen. Det var väl lite gulligt? :) Skulle knappast tro att nåt sånt skulle ske någon annanstans än i Sverige!

Dags att fortsätta med dagens arbete! Webbarbetet kommer nog bli en hel del med det också, fick en handbok för vårat system igår på 171 sidor eller nåt sånt. Så är lite att sätta sig in i. Har nu äntligen fått en sekretessdörr in till mitt kontorsrum och så har de byggt på extra på väggen ut mot korridoren, är bara min lysknapp som fattas. Så får sitta lite mörkt på förmiddagarna. Hade tänkt jag skulle hänga upp lite roliga små tavlor på den nya väggen, o jag vet precis vilka jag tänkt mig. Men de är hux flux borta! Har letat och letat hemma så undrar om jag lagt dem på vinden nån stans.... Får kolla i helgen. Är samma motiv som en stor tavla som jag tagit med till jobbet så vore ju kul om det matchar. Roligare att ha tavlor man tycker om men som jag inte använder hemma istället för såna där trista kontorstavlor med gamla uvar som målat nåt halvtrist motiv. Men så irriterande när man inte hittar saker!

Trevlig helg!
image18

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha! Dagens I-lands problem... Vart är mina tavlor! Jag håller med dig Norpis det är smått störande när man inte finner sina saker. Det tråkiga med det är att man får bevis på hur mycket man är en del av ägandest livsform i stället för varandets.

Mmm... Att ha eller att vara! av Fromm. Grym bok btw... Blir det en sväng till min stad för årets första glass i helgen? kram

Postat av: Norpan

Fredrik: Ja, det är verkligen dagen i-landsproblem! Jag tycker jag lägger saker på så bra ställen...så bra att jag inte hittar dem sen hmmmm! Vet var de har legat i alla fall en gång i tiden, kan det vara bra att veta måntro...? ;) Är det Eric Fromm? Har en studiebok av honom hemma som heter nåt om Frihet. Nej, i helgen blir det nog ingen glass i din stad, men endera dagen så! De är ju så goda! Men du lär väl köpa en i helgen kan jag tro...
Kram

2008-04-25 @ 09:23:19
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback