Ridturen...

Uppstigning vid 7.30, trött som sjutton och knappt vaken fick jag häva mig upp ur sängen. Vet man att man ska göra nåt skoj är det i alla fall lite lättare att stiga upp. Åkte iväg vid 8.35 med Y för att hämta upp C och Å och var på plats strax innan 10. Fick min häst som jag hade sist *glad*. Visst är han väl för söt?

image58

Var ännu roligare tur denna gången för den var mer varierande. Var tre andra personer som vi inte kände som var med också på turen. Vi kom iväg ganska så snabbt och var ute säkert 2,5 timme. Vi red på grusvägar, små vägar i skogen och inne i skogen. Töltade mycket, galopperade en del (till min lycka) och skrittade emellanåt. Att galoppera ger en sån frihetskänsla! Känns som man är ett med hästen när man rusar fram full fart framåt! Helt otrolig känsla! Jag hade glömt hur kul det var att rida. Nu är jag helt biten igen :) Lyckades få med Y på att boka upp oss på en heldagstur i maj. Kostar 850 kr, men då ingår en fika på förmiddagen, lunch och fika på eftermiddagen. Det tycker jag definitivt att det är värt! Man rider ut vid 10 och är hemma ungefär vid 17 på kvällen. Men man kommer nog vara rätt mör efteråt kan jag tro. Känner lite mer efter dagens ridtur också. Mycket också för att vi galopperade en hel del. Det gjorde vi inte sist. Var många som var ovana och då var det ju också med jobbet. Känner mest i ryggen men få se hur det känns imorgon. Förresten...nu när jag känner efter så har jag nog rätt ont på sittbenen i baken också :)

Blir en gång i månaden nu med ridning. Ska iväg ju i juni också sen med mamma och faster. Sen bestämde jag och min kompis C som bor där vi har stuga att vi skulle försöka ta oss iväg på en heldagstur där uppe också. Det är nog häftigt för är ju lite annat landskap där uppåt och sen är det förhoppningsvis lite varmare än vad det var idag. Vi hade ju rätt otur med vädret, men det slutade i alla fall att regna när vi red ut så det var vi glada för. Jag frös inte nåt heller för jag hade på mig ordenligt med kläder! Tog fodrade skor också, vilket var jätteskönt! Annars fryser man lätt om fötterna. Kroppen är ju den som rör sig mest.

Nehej, nu är det dags att gå och lägga sig om jag ska orka upp imorgon. Hade gärna haft en dag till ledigt bara för att vila upp mig efter den intensiva helgen. Det började med opera och slutade med ridning. Det kan man kalla tvära kast :)

image18

image62

image67

image63

Kommentarer
Postat av: Mika

Du har fått mig nyfiken på det här! Det kanske vore nåt att prova i sommar med ett gäng tjejkompisar.

Hemma igen - gött att jobba igen! Så kändes det aldrig på förra jobbet, så då är det nog rätt. Planerar i tanken för nästa resa - vill till Kuba nästa år , om vi har råd....Dit har jag velat åka i tio år så det är nog dags nu!!!

Hoppas allt löst sig med hjätevännen såg i bloggen att det fortfarande var en del strul...Var rädd om dig!

Kram på dig,
Mika

Postat av: Norpan

Mika: Ja tycker du definitivt ska testa med ett gäng tjejkompisar i sommar! Ni kommer definitivt tycka det är skoj tror jag!

Skönt att du känner att du trivs på ditt jobb nu som du har! Är det i en helt annan bransch du är i nu? Nej, Kuba verkar inte så dumt att åka till! Hoppas ni kommer dit om du velat det så länge. Själv skulle jag vilja resa till Nya Zeeland.

Tack, vad gullig du är! Nej, det har inte löst sig med hjärtevännen och frågan är väl om det blir bättre. Jag måste försöka ta ett beslut.
Kram tillbaka!

2008-04-15 @ 12:32:52
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: mia

Vad söt han är "din" häst! Jag följer gärna med någongång framöver :) för du lär väl fortsätta åka dit va? Slutar väl med att du köper honom till slut hihihi.

kramis

2008-04-15 @ 16:17:10
Postat av: Norpan

Mia: Ja, visst är han :) Jorå, det kommer nog bli en del turer dit framöver. Jag har verkligen blivit beroende. Häng på den 8 juni om du vill. Då ska vi ju dit igen. Det kan nog finnas platser kvar om du har tur. Det är en 2-timmarstur.
Ja, jag skulle alla gånger kunna tänka mig att köpa honom den lilla godbiten :)! Hoppas jag får honom på heldagsturen! Kramis

2008-04-15 @ 19:53:29
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Ida

Hej! Vilken trevlig blogg :) Och vilken underbar tur ni verkar ha haft på hästryggen.. :)

Jag har inte heller ridit på evigheter och just att rida på tur på islännigar är ju för tusan underbaart! Nu måste jag försöka få med några vänner.

2008-05-02 @ 16:07:15
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Norpan

Ida: Tack! Och välkommen hit! Ja islandhästar är kanonmysiga! Skulle kunna rida varje dag. Ska snart iväg igen om en vecka på en heldagstur! :) Hoppas du får med dig några kompisar på en tur!

2008-05-03 @ 01:48:13
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback