Lugn och skön helg...

...har det blivit och det var riktigt välbehövligt efter alla fester o sena kvällar som det varit de sista veckorna. Rena tonårsfasonerna ;) Eftersom jag varit lite krasslig också så var det extra skönt att bara få vara hemma och vila upp sig och göra det man känner för. I fredags var jag hemma och kollade på filmen "Hancock", vilken jag somnade ifrån så får väl se klart den ikväll.

På lördagen sov jag till 09.30 dagen. Sen blev det storstädning på lördagen bortsett från när jag var upp till lasarettet och hälsade på min farmor som fortfarande ligger kvar där. Tycker ändå hon var något piggare nu. Få se om hon får åka hem efter helgen kanske... Jag hoppas verkligen att de kommer att ha en vårdplanering innan dess i alla fall. Annars får väl min pappa och farbror kräva det. För som det varit den senaste tiden tycker jag hon verkligen är i behov av hemtjästhjälp med tillsyn och kanske tom. hjälp att duscha. Värsta är att hon hittills vägrat och då blir det ju inget. Hon måste vara med på det själv. På kvällen käkade jag mitt sista paket kräftor, vilket faktiskt ändå var rätt gott trots att jag käkat kräftor de senaste 3 veckorna. Detta var min fjärde gång, men nog den sista för i år i alla fall. Eftersom kompisen C och jag inte träffats den här helgen blev det ett långt telefonsamtal istället igår kväll. Man är så van att vara omkring varandra nu när man bott där så mycket i sommar och hon har varit hos mig två gånger på besök. Man får nästan abstinens ;) Är synd att man ska bo så långt ifrån varandra. Sen blev det fortsatt städning. Så nu är det skinande rent här hemma :) Så skönt inför kommande vecka. Orkar inte hålla på och städa i veckodagarna. Det tar verkligen emot!

Imorse sov jag länge igen, till klockan 10. Det är verkligen jätteskönt att få sova så länge man vill på mornarna. Har inte gjort det på evigheter så det var verkligen välbehövligt! Sen åkte jag ner på marknaden en sväng med en annan kompis C, C´s mamma och lille J. Jag brukar ju alltid gå med kompisen F varje år, men i år valde hon bort marknaden  o mig för att gå på After work istället *fnys* ;) Hade förstås fått följa med, men efter alla helger med festande hit och dit så var det skönt med en lugn kväll (speciellt när jag inte var helt pigg). Blev 3 timmar på marknaden i alla fall. Jag blev med ett par svarta foppatofflor (nu när sommaren nästan är slut), 2 små dekorationer med Hello Kitty att ha på skorna, en lakritsrem och en låda chokladbollar. Det var mina köp. Sen käkade vi lunch också emellan. Fastnade för ett jättefint halsband, men då det kostade 200 spänn så tyckte jag det var onödigt när det finns så mycket snygga billigare smycken att köpa på stan. Så fick vara. Försöker vara LITE sparsam nu om det ska kunna bli någon utomlandsresa i höst. Blev lite mycket andra utgifter nu här på höstkanten. Dels börjar jag rida i veckan, vilket kostar nästan 2500 kr, sen ska jag göra påfyllning av DITEC-behandling på bilen 1850 kr och så tatueringen som nog kommer att kosta runt 1000 kr. Han sa mellan 500 kr och 800 kr, men skulle tippa på närmare 1000-lappen. De ligger lite billigare i pris ändå än på stan. Hoppas de är duktiga bara....men känner 2 stycken som gjort där och mitt motiv ska inte vara några konstigheter att göra. Men som sagt. Blir lite pengar som går åt här under hösten. Men förhoppningsvis ska det räcka till en utomlandsresa ändå.

Diskuterade ekonomi med kompisen C igår om vad man värdesätter. Jag värdesätter att ha en bättre bil som inte är så många år gammal och att den ska vara rolig att köra och därav lite mer hästkrafter. Även om det viktigaste för mig var att jag ville ha en större bil för tryggheten då jag kör mycket utanför stan där det kan vara mycket vilt som älg och rådjur. Men sen ville jag gärna ha en bil som det var lite drag i också. Så därför har jag väl lagt lite mer pengar på en bil istället för att ha en billigare bil och mer pengar över till annat. Det har väl med intresse att göra. Jag gillar bilar. Hade jag barn vore det ju en helt annan sak. Då är hästkrafterna mindre viktiga när man ska ha en familjebil även om min självklart skulle funka som familjebil också. Sen skulle det ju då gå pengar till andra saker som kläder till barnen, mat osv. Då blir det ju dem i centrum i första hand och man får stå tillbaka själv. Så man får väl passa på då så länge :)

Men åter till utomlandsresan så kommer den i alla fall bli lite senare, framåt november istället så blir nog lite längre än Europa vi får åka då om vi kommer iväg. Kanske blir det Kanarieöarna eller nåt, men har aldrig varit där så gör mig faktiskt sak samma. Bara jag får sol och bad så är jag nöjd. Så är väl bara att slå till på nån sista minuten. Vi får se vad det blir när det börjar närma sig.

Den här veckan börjar vi vår utbildning i ett nytt system som vi ska byta till på jobbet. Systembyten är alltid lika intressanta hur det ska gå. Det brukar oftast aldrig bli helt som man tänkt sig. Mycket jobb är det med det också. Kommer att bli en hel del jobb manuellt också med alla ärenden som ska läggas över. Inget man längtar efter direkt. De har inte heller valt det mest lättjobbade systemet heller. Men jag har inte jobbat i det tidigare så får väl se vad jag tycker sen. Det vi har nu är inget vidare heller så man får väl hoppas att det inte blir sämre i alla fall.

Nu ska jag gå och lägga mig en stund för har nästan fått lite ont i huvudet av att gå och knalla runt i 3 timmar bland stånden.

Har ni gjort nåt skoj i helgen?


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad skoj med marknad :) Det var jättelängesen jag på var på en sån. Billiga strumpr brukar vara det första jag tänker på, hihi :P



Apropå det här med att låta sej köpa lite dyrare och "onödigare" saker innan man får barn gör du helt rätt. Har flera kollegor och även ena syrran som inte ånograr det en minut nu när dom har barn. Så att man är klar med sej själv innan nåt barn kommer :)



Kram

Postat av: Norpan

Ida: Jepp! Marknad är skoj att gå på ibland. Ska på en större om några veckor där det finns lite mer roliga saker att titta på och mindre krafs.



Jepp, det är så jag ser det. Unna sig saker nu, sen kommer det ju mer på automatik att man kommer i andra hand själv. Kram kram

2008-09-01 @ 11:48:28
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback