Segaste resan till jobbet...

Kändes som jag aldrig skulle komma fram! Det var broöppning och utöver det så mycket bilar och så många långtradare! Var bara att ligga snällt bakom bilarna tills det på slutet blir dubbelfil, men hamnade förstås bakom en långtradare ändå. Imorgon måste jag åka tidigare så jag slipper den värsta trafiken! Märks att semestrarna är slut och folk börjat jobba igen. Nästa vecka ska jag börja åka tåg igen. Det är bra skönt med bil, men inte när det är 711 andra bilar ute!

Ont i halsen har jag fått nu också och håller på att bli förkyld så har inte varit pigg på mornarna till att stiga upp vid vid 05-05.15 för att hinna vara på jobbet vid 7. Nu har det blivit 7.30, 7.45 och idag 7.50. Inget kul! Man får ju vara kvar så länge på eftermiddagen sen. Jag brukar aldrig vara förkyld, men hade väl några baciller i kroppen i lördags när jag satt ute och frös i kylan på kräftskivan säkert. Det i kombination med att man sovit alldeles för lite på sistone får nog villket immunförsvar som helst att backa. Bara att hoppas på det bästa att jag inte blir så risig att jag måste stanna hemma....även om det kan vara skönt ibland också. Skulle egentligen åkt hem till min kompis M tillsammans med kompisen H för att ha vår pizzakväll som vi brukar ha lite då och då, men då M har en liten E som bara är 6 veckor så var det inte så lämpligt idag nu när jag är lite risig. Vill ju inte smitta ner lilltjejen. Så nu har vi bokat om.

Igår hamnade farmor på lasarettet. Hon fick åka ambulans in efter att ha legat flera timmar hemma i lägenheten. Hon hade förstås inte sitt larm på sig fastän hon har ett. Så dumt! Förmodligen kan hon ha legat ända sen i söndags då hon var alldeles blå på ryggen tydligen. När ambulansen kom sluddrade hon och trodde det var söndag. Skulle tro att hon fått en ny propp. De skulle ta prover i natt och röntga ryggen så få se idag vad de säger. Men varför använder man inte sitt larm om man har ett??? Jag hade tyckt hon skulle ha ett sånt larm som man har som en klocka på handleden men hon har ett man hänger runt halsen. Såna man har runt handleden är mycket smidigare och lättare att komma åt i alla lägen hur man än trillar så länge man är vid medvetande. Går ju även att duscha med larmen och då är det ju bättre med ett som man har så än runt halsen som ett halsband. Då är det ju mer i vägen. Pappa och min farbror tänker väl inte på att jag jobbat som biståndshandläggare och har koll på sånt. Men nu är det ju sak samma. Hon är där hon är. Bara att hoppas på det bästa att hon piggnar till igen. Men hon är 88 år och ingen ungdom längre precis.

Musikfesthelgen ja, det var en himla trevlig helg. Jag kom upp på fredagen till C och då gjorde vi iordning så vi käkade kräftor....vad annars ;) Men då var det fortfarande gott, för hade bara käkat det en gång då helgen innan. Lite cider blev det till också så vi hade så trevligt och satt och snackade. C.D som jag pratat med en hel del innan hade sagt han skulle komma förbi lite senare också och han dök upp utanför terassdörren vid 21.30-tiden med gitarren i högsta hugg, då han kom direkt från genrep med bandet. Efter nån timme eller så ringde en av kompisarna som bunkrade hemma hos honom inför festen, och undrade var han höll hus. Så de fick också komma över. Så då var vi helt plötsligt 6 stycken. De var kvar till 2.30 nåt sånt. Så som sagt har inte fått så mycket sömn...

På lördagsmorgonen gick jag upp samtidigt med C som jobbade för att ge mig ut och springa 5 km med Zlatan (ja förstås inte riktiga Zlatan utan hunden). Man kände sig riktigt hurtig :) Gick hur bra som helst. Han är vältränad (precis som riktiga Zlatan) så vi spurtade på. Blev riktigt familjeliv den helgen, för sen skulle jag åka in till närmsta samhället för att handla lite mer cider eftersom det inte var så många kvar från kvällen innan och skjutsade då hem J som är 10år till C´s bror J som har tre tjejer. Sen efter jag kom hem, käkat lunch och varit ute ännu en gång med Zlatan så var det bara att hoppa in i duschen och göra sig iordning inför kvällen. Vi skulle vara borta på musikfesten redan 18. C.D skulle börja spela redan vid 18.30. C.D såg jag inte skymten av så mycket mer än på scenen och vid öl och ciderförsäljningen i ståndet förrän på kvällen då vi dansade tillsammans och buggade. Han hade aldrig buggat tidigare så blev jag som fick föra :) Har ju varit inne i danssvängen i många många år även om jag aldrig gått på bugg (har dansat olika typer av solodanser) så har man väl lärt sig med åren ändå. Kul hade vi i alla fall! Blev sent i säng även denna natten. 4 kom jag i säng tror jag.

På söndagen var det meningen att jag skulle träffa C.D igen då C jobbade igen, men var en massa att fixa med efter festen så vi hann inte. Det blev för sent och jag skulle upp tidigt på måndagen för att åka direkt till jobbet därifrån. Så få se om det blir någon annan gång. Söndagen blev det istället promenader med Zlatan, göra lunch åt äldsta tjejen L och mig innan C kom hem igen. Blev en innehållsrik och rolig helg i alla fall. På musikfesten träffade jag även C´s gamla klasskompis L som jag också umgicks en hel del med som liten. Är massvis av år sen vi sågs då hon bor i Australien numera. Hon stannar kvar till i september så jag hoppas att jag hinner träffa henne nåt innan hon åker hem igen, men är väl lite tveksamt.

Igår hade jag ett obehagligt besök. Är ett ärende jag tagit över. Var meningen att jag skulle ha min chef med mig på mötet då personen X varit hotfull sen tidigare. Men hon vägrades vara med så hon fick sitta i rummet bredvid istället. Det gick bra i alla fall, men jag fick vara den strikta och professionella Norpan som fick vara otroligt bestämd, lyssna av och väga varenda ord jag sa för att det inte skulle kunna vändas emot mig. Inte kul med såna möten. I normala fall med majoriteten av dem man träffar brukar det vara jättetrevligt och jag kan ha en mer mjuk, glad och lyssnande roll, vilken jag trivs betydligt bättre med. Jag hoppas det dröjer länge innan jag behöver ha ett sånt besök igen.

Dagens musiktips: är Gavin DeGraws nya skiva och särskilt låten: "Next To Me (Wait A Minute Sister)"

Nej, dags att jobba på lite igen! 

Kommentarer
Postat av: Mallis

EXAKT den låten är min favorit. Shit.....



Kram

Postat av: Norpan

Mallis: Hahaha, vad lustigt! Vi har väldigt lika smak med andra ord! :) Kram

2008-08-28 @ 11:35:13
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

88 år, det är en aktningsvärd ålder. Har en släkting i Minneapolis som fyllde 80 i höstas. Strax innan han gjorde det mailade han mig, "tänk, nu är jag dubbelt så gammal än vad du är, du har många år kvar dit" skrev han. Han är pigg som en mört, handlar aktier om dagarna, sköter ett par föreningar, forskar i majs och en massa annat. Frun hans tycker att borde lugna ner sig en aning och njuta av livet då han är pensionär.

2008-08-28 @ 19:03:12
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Säkert är han aktiva liv ett sätt för honom att njuta av livet som pensionär. Forskning i majs lät särskilt intressant ;) Kul med pigga pensionärer. Farmor har varit pigg också tycker jag. Hon bor i vanlig lägenhet och lagar mat och tar en promenad till affären och så. Men få se hur det blir nu som sagt...

2008-08-28 @ 22:41:54
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback