Väntar på helgen och har fått vara med om vansinneskörning...

Åh, vad veckan går sakta när man vill att det ska bli helg! Jag tror även denna helgen på landet kommer att bli innehållsrik, förhoppningsvis med mycket roligt som händer. Jag är så rastlös på jobbet just nu, kan knappt ta mig för någonting känns det som. Har myror i hela kroppen. Påbörjade en utredning idag, men fastnade totalt. Ska fortsätta på den imorgon. Har nog inte riktigt landat heller från semestern.

Var nere på stan nu på kvällen för jag hade tänkt att jag skulle hitta en ny topp, men det var lättare sagt än gjort. När man letar efter nåt speciellt så hittar man det aldrig. Hittade 2 toppar men inget som jag egentligen vill ha på festen på lördag. Så får väl se imorgon istället när jag och A ska ner på stan och kolla lite med resan. Ska försöka tona om håret innan helgen också. Jäklar vad håret växer, så nu har det blivit lite utväxt. Även om det inte är enorma skillnader mot min egna färg så ser jag det själv så bäst att färga om på torsdag. Redan på fredagen åker jag upp till landet. C jobbar på kvällen men barnen är kanske hemma och sen jobbar hon även på lördagen under dagen, men jag ska nog kunna roa mig själv om jag inte hittar på nåt annat. Sen är det musikfest på kvällen med flera band. På söndagen jobbar C också på eftermiddagen men då har jag annat för mig så det blir nog bra.

Fick vara med om värsta vansinnesfärden idag när jag åkte hem från jobbet. Inte jag som körde så illa förstås utan två ungdomar. För dem som har mig på FB har säkert sett min kommentar. Såg i backspegeln hur det körde upp en Volvo 740, en gammal skrotbil precis bakom mig. Den hade precis kört om nån bil. Sen låg den i häcken på mig och längt ut mot mittenstrecket för den tänkt köra om igen förstås. Det var lång bilkö så var ingen mening att köra om för det skulle inte gå snabbare ändå för finns ju inte en chans att man kan sitta och köra om typ 40 bilar som ligger på kö. Men vissa kan inte lugna sig. Rätt som det var lite längre fram körde bilen om mig och låg sen lika i häcken på framförvarande bil. Sen när vi kommit upp för en backe så kör bilen om ännu en bil TROTS att det kommer möte på andra sidan. Jag trodde verkligen det skulle smälla! Men som tur var lyckades bilen på motsvarande sida väja undan i sista stund och blinkade med helljusen åt 7.40:n. Vilken jäkla idiot!!!! Inte nog med det. Lite längre fram när man svänger av vägen för att komma ut på motorväg så kör han om en till i kurvan på avfarten (eller påfarten kanske man ska säga). Helt jäkla sjukt! Pga. såna där personer som inte borde ha nåt körkort kunde det ju lika gärna blivit en frontalkrock så vi andra hamnat i olyckan också och kanske inte ens klarat sig. Man blir så förbannad! I såna stunder hade man verkligen önskat att polisen varit på plats o tagit bilen. Han hade blivit av med körkortet direkt! Det är det som är så läskigt i trafiken. Man vet aldrig vad man möter hur säkert man än försöker köra själv!!!

Kommentarer
Postat av: Doc

Förr eller senare kommer den där 740-dåren att köra ihjäl sig. Hoppas bara han(förmodligen) inte tar någon annan med sig.

Postat av: Norpan

Doc: Ja, 740-dåren kommer inte bli långlivad om det blir fortsatt körning på det där viset... Som sagt bara att hoppas att det inte blir någon annan som mister livet på grund av idioten!

2008-08-13 @ 13:45:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Det finns många nötter som far omkring på våra vägar. Nu kör jag runt 1 500 mil om året men tidigare då jag körde buss och hade egen bil blev det drygt 3 000 mil. Vilka underliga förare jag såg och vilka knepiga situationer jag hamnade i. En vanlig sommardag på en stor och fin väg for jag fram i lite för snabba 130. Plötsligt ligger det en bil bakom och blinkar för han vill om, men det är möte hela tiden. Jag blinkar med bromsljuset flera gånger men han ligger ändå alldeles i baken och nosar. Då slår jag på varningsblinkersen, sträcker ut båda armarna genom takluckan och blinkar med bromsljuset. Då ser jag att han tvärbromsar och lägger sig långt bakom. Killen satt och pratade i telefon!

2008-08-13 @ 20:25:50
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Ja, det är helt sjukt vilka människor det finns! Jag kör gärna också lite för fort (lätt hänt med många hästkrafter), men skulle aldrig riskera att köra om en bil när det inte är helt klar sikt eller jag ser att det egentligen inte inte går. Bättre att vänta än att chansa. Man lär sig av erfarenheten. Man ser faror på ett annat sätt än när man precis tagit körkort. Men sen finns det väl dem som ALDRIG lär sig hur gamla de än blir...

2008-08-13 @ 21:02:11
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, man kan ju lite på sig själv men inte på andra.

Sov gott nu! KRAMAR

2008-08-13 @ 22:54:17
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Alldeles sant för det mesta i alla fall ;)

KRAMAR

2008-08-14 @ 08:13:53
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback