Tatuering...

Som någon kanske sett i kommentarerna tidigare så har det blivit lite snack kring tatueringar. Det beror på att jag har bestämt mig för att jag vill göra en, jag har bara inte vetat vad jag vill ha för någon. Har vetat motiv, men inte hur den skulle se ut, men nu vet jag. Har hittat precis vad jag vill ha och jag vet nu vart jag vill ha den. Så nu ska jag bara beställa tid också. Ni får väl se den när den är på plats :) När jag berättade för brorsan lät han rätt förvånad och sa: "Det var ovanligt för att vara dig" och ja, det kan nog stämma. Jag har alltid sagt att jag aldrig i livet skulle få för mig att tatuera mig, men  nu är jag där. Har funderat på det ett tag och nu bestämt mig för att göra en.

Men det blir en stilren, lagom stor och en jag förmodligen aldrig kommer att tröttna på då den är tidlös. Det är något som aldrig kan bli fel oavsett situation även om den skulle synas. Men den kommer att sitta så att jag kommer att kunna dölja den också. Till min förvåning flippade inte ens mamma ur när jag berättade att jag skulle göra en. Hon tog det rätt lugnt. Tidigare har hon sagt: "Men du ska väl inte göra någon i alla fall, det ser ju så billigt ut"? Men se nu sa hon att det beror ju på motiv och att det ju faktiskt är rätt många som har en och att oavsett om hon skulle sagt att hon inte tyckte jag skulle göra någon så hade jag väl gjort en i alla fall. Och det hade jag ju såklart. Så konstigt nog så var hon rätt accepterande istället. Det blir nog snarare mormor som kommer flippa ur om hon ser den sen :) Det ska bli lite spännande i alla fall. Det borde ju inte göra ondare än att sy utan bedövning i alla fall tycker jag. Det ska nog gå bra. Nu skulle jag bara vilja göra den på en gång när jag ändå väl hittat en. Men tror det kan vara bra att vänta tills jag kommit hem från utomlandssemestern. Lätt att jag får infektion i den annars och kanske inte så bra att ha den i solen på en gång heller... Men jag hoppas att jag kan få en tid så fort som möjligt när jag kommit hem i alla fall i september/början av oktober. Vet att det brukar vara lite väntetid.

Imorgon ska jag åka på utflykt igen över dagen. Berättar mer när jag är tillbaka igen. Tyvärr ser det ut som om vädret inte blir det bästa, men det blir väl inte roligare än vad man gör det. Känns som jag är lite mer på topp igen. Det är nog mycket tack vare mitt smultronställe på landet. Endera dagen kanske jag flyttar dit helt....om det kan tänka sig finnas en plats för en beteendevetare....vem vet.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Bilderna på FB så härliga ut regnet till trots. Eller till trots, jag gillar att vara ute och promenera i regn. okej kanske inte när jag är borta som ni var men det är mysigt att bara gå omkring med någon trevlig människa och prata i regnet.



Är riktigt nyfiken på vad du ska göra för motiv btw

Postat av: Norpan

Fredrik: Jo, det var jättemysigt trots regnet. Vi hade ju ändå uppehåll i Trosa så vi kunde sitta ute och käka och även till största delen vid havsbadet. Kunde ju varit värre! Och med trevligt sällskap så kan det ju inte bli annat än en trevlig resa :)

2008-08-03 @ 11:07:56
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mika

Vad kul med en tatuering - det har jag också funderat på a v och till i flera år!!! Jätteskoj - och det finns många stilrena snygga tatueringar ju - och jag håller med att man vill ha den på ett ställe där man kan dölja den.



Lycka till,

Mika



P.s Själv slutade jag röka idag - och tänker bara på en sak; ciggaretter. Äckligt faktiskt vilken makt det har!

2008-08-03 @ 22:18:02
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Norpan

Mika: Ja, jag såg det. Vad duktig du är! Begäret minskar väl efter ett tag, men förstår att det är jobbigt ett bra tag framöver. Men du klarar det! Du har ju klarat dig igenom andra jobbiga grejor så du kommer att klara det galant!



Ja, det finns många snygga tatueringar. Bra att välja nån som ändå aldrig går ur tiden och inte en modegrej för då är nog risken att man tröttnar. Jag ska ha ett litet annorlunda hjärta. Kram och lycka till du med!

2008-08-04 @ 09:14:29
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback