Julstämning....nja...

Blev inget 18-årsfirande för Kusin Vitamin igår. Min faster var sjuk och kusinen höll på att bli sjuk så de fick lov att ställa in. Hoppas de hinner bli friska till julafton, då vi ska fira med dem! Dessutom kommer de hem till mig på julaftonsmorgonen för att fira min födelsedag. Ja, fyller man på julafton så måste man ju få lite firande ändå :)

 
Funderar på om jag ska beställa en tårta, jordgubbsmousse-tårta eller om jag ska göra en cheesecake, hmmmm. Svår fråga. Vad tycker ni? Får nog fundera tills imorgon, för då lär det var absolut sista dagen för att kunna beställa en tårta. Annars får jag nog köpa vad som finns. Efter födelsedagsfirandet hos mig blir det lunch hos mormor och sen till kusinen och kolla på Kalles Ankas jul förstås. Lite trist är det dock att brorsan ska fira med svägerskans familj i år (men då får vi ju fira lilla bebbens första jul nästa år...om den inte kommer innan förstås eller tom. julafton som mig för då blir det nog inget firande med svägerskans familj i år). Pappa kommer fira julen med sin sambo och hennes dotter och kommer endast på morgonen och sent på kvällen en kort stund. Så blir en lite annorlunda jul i år och då utan farmor också. Men mamma och mormor är med och firar i alla fall.

Lite julstämning har det blivit på bloggen nu ialla fall med en liten tomte och snö som faller. Tittar man ut genom fönstret är det desto svårare att förstå att det är julafton på onsdag. Ser ut just nu som om det kommer att bli en grön jul...

Igår kväll lagade jag och svägerskan mat tillsammans istället, nu när det inte blev nåt kusinfirande. Vi stekte lax med chilicréme fraichesås och så hade vi potatis och rotfrukter i ugn till. Väldigt gott! Har fortfarande inte kommit igång och bakat idag. Har varit och käkat mat hos mormor (kyckling med bacon och potatisgratäng) och sen grejat med bloggen. Nu ska jag ta och käka lite rester från gårdagen och sen ska jag sätta igång få se :)

Trevlig söndagskväll! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Ida

Det fanns ju inte som nåt val.. Men jag har hört talas om chokladcheesecake och det låter så sjuukt gott :) Själv längtar jag efter kronprinstårta mer än nåt annat!



Kram på dej!

Postat av: Norpan

Ida: Ja, det var i så fall endera chokladcheesecake eller saffranscheesecake jag tänkt mig... Kronprinstårta vet jag inte riktigt vad det är. Men nu ska jag ta tag i matbrödet :) Kram kram

2008-12-21 @ 19:12:40
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh, bakar du nu? Duktigt må jag säga :) Då kommer receptet snart då? ;)



En del kallar tårtan för Carl Gustavtårta har jag hört nu på senare år :P Men jag säger kronprinstårta.. Men då kanske du vet vad det är för nån? Är gul marsipan med en krona ovanpå, i är det lite margäng, chokladbitar och mandarinkyftor :) Mums!



Hoppas det går bra med brödet.

Kram

2008-12-21 @ 22:30:58
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Jepp, går finfint med brödet :) Riktigt kul att baka faktiskt! Men jag kanske ska vänta med att säga det tills jag ser om de blivit bra ;) Ska provsmaka dem om en stund. Blev de goda lägger jag ut receptet imorgon :) Nyttiga endra i alla fall så jag hoppas att de blev ätbara.



Jepp, då vet jag vad du menar för en tårta. Jag har alltid älskar prinsesstårta med grön marsipan, men nu har jag nog tröttnat lite. Carl Gustavtårta har jag aldrig varit med om att det är mandarinklyftor, däremot banan i, men det kanske är lite olika det där... Den är god också i alla fall! :)Kram

2008-12-21 @ 22:38:03
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback