Tvära kast och dags att fylla år igen...

Idag är jag ledig från jobbet och 2 veckor framåt, så gött! Känns nästan konstigt! Igår när jag fikade med några av kollegorna innan jag skulle gå hem pratade chefen med mig. Jag har ju en fast tjänst på 50 procent och en 50 procents-del som är vik (inte bra), men är inte så lätt att få en heltidstjänst, särskilt inte när jag var rätt nyexad när jag började,  så man får vara glad för det man får. Jag delar på en tjänst tillsammans med en kollega och har haft hennes del också, då hon varit föräldraledig. Nu ville hon gå upp i tid. Så nu har jag bara 60 procent kvar. Men då undrade chefen igår om jag kunde tänkta mig jobba som kurator på Ungdomsmottagningen 20 procent. O visst kurator är ju något jag velat göra igen så det är ju bara kul. Men jobba 80 procent ville jag ju inte! Så jag var inte glad när jag kom hem igår. Kul att få det beskedet precis innan jul!

Men senare på kvällen såg jag att det kommit ett mail med ämnet: Goda nyheter. Det hade kommit en öppning för att det skulle bli 20 procent till för mig på UM. Så om nu allt går som det ska och det inte blir några fler ändringar så kommer jag nu jobba 3 dagar i veckan som LSS-handläggare och 2 dagar i veckan som kurator på Ungdomsmottagningen. Blir kanon att få längre erfarenhet av att jobba som kurator. Jobbade ju som skolkurator några månader på ett vik och trivdes med det. Detta blir nog ännu lite annorlunda då det nog också kan vara andra typer av frågor som kommer upp i samtalen. Törs knappt vara glad innan jag skrivit på några papper. Så bara att ta det lilla lugna och se vad som händer. Men vore skönt om det löser sig så pass bra så jag också slipper gå ner i tid.

Jaha, idag är det slutspurten. Jag ska hinna köpa 3 julklappar, uträtta några ärenden, tvätta bilen och städa. Så har lite att fixa med. Så det är nog bäst att sätta igång nu! Imorgon är det dags att fylla år igen. Ändå känner jag mig inte ett år äldre :) Klockan 20.04 föddes jag på julafton. Snacka om att komma mitt i julaftonsfirandet :) Jag beställde en jordgubbsmoussetårta till slut i alla fall tills imorgon. Det ska bli gott! Orkade inte att stå och baka nåt när jag har en hel del att fixa med ändå.

Måste ju också säga att julkalendern i år var ju inte mycket att hurra för. Såg det för första gången igår. Nä tacka vet jag Trolltider, Sunes jul och Albert och Herbert!

Hinner nog inte skriva nåt mer nu innan julafton utan önskar er en härlig jul och hoppas att det kommer lite snö ändå! God jul och julkram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Jadå, den är ju bra så klart :)

Neh det är SÅ irriterande, igår var det en tjej som hade sin telefon på ljudlös men när den ringde så vibrerade typ hela stället, hur länge som helst, skitjobbigt... hon stängde inte ens av den då liksom, bara lät den ringa...



Åh detsamma sötnos :) hoppas du har en underbar dag idag. Och en underbar julafton OCH födelsedag :)

Postat av: Daniel

ja tacka vet jag sune, trolltider OCH teskedsgumman!



Tack för ditt fina rim. Log och skrattade.

Ha en fröjdefull jul. ät, njut å må gott!

2008-12-23 @ 15:49:04
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Mallis in real life

God Jul och grattis i förskott.



Kram

2008-12-23 @ 16:16:08
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Maja och Kim

GOD JUL och Grattis på födelsedagen imorgon.

Vi ses på nyårsafton!



Kram,

Maja och Kim

2008-12-23 @ 17:11:44
Postat av: Mika

God jul och grattis på födelsedagen imorgon!!!



Håller tummarna med tjänsten.



Stor kram

Mika

2008-12-23 @ 18:23:10
URL: http://msmika.blogg.se/
Postat av: Lotta

Om jag inte kommer ihåg att smsa dig och gratta imorgon så skickar jag en grattiskram här istället :-) Hoppas att du får en mysig jul/födelsedag. Massor av kramar!!!

2008-12-23 @ 21:30:01
URL: http://loppansbubbel.blogspot.com/
Postat av: Fru P

Nu så ;-)



Bättre sent än aldrig e mitt motto :-)



SAFFRAN CHEESECAKE

75 g smör

180 g pepparkakor

4 dl creme fraiche

5 dl strösocker

1 pkt saffran

3 ägg

1 msk citronsaft

Rivet citronskal

Florsocker

Björnbär/andra färska bär



Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret. Smula sönder pepparkakorna. Tillsätt smöret o blanda. Tryck ut i springform. Ställ svalt en stund. Vispa ihop creme fraiche med socker, saffra & ägg. Smaksätt med citronsaft o skal. Häll det i formen över pepparkaksbotten o grädda i ugn ca 20-25 grader eller tills den stelnat. Låt svalna. Pudra med florsocker o servera med färska björnbär.



Hoppas du gillar den.



GOD JUL /Fru P

2008-12-23 @ 22:17:32
URL: http://http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Norpan

Mallis: Tack vännen! Och en riktigt god jul till dig också! Kram!



Maja & Kim: Tack vad gulliga ni är :) God jul på er! Syns vid nyår! Kram på er!



Tack Mika! Du är så go! God jul! O krama om lilla Solis från mig! Stor kram tillbaka!



Lotta: Tack gumman! Ha en jättemysig och skön jul ni med! O hälsa lillstrumpa! Massa kramar tillbaka!



O er andra har jag svarat på era bloggar! Man får ju göra lite både och :)

2008-12-24 @ 02:37:56
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sandra

GOD JUL TJEJEN!!!! KRAMAR

2008-12-24 @ 14:30:09
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Tack! Fortsatt trevlig julhelg! KRAMAR

2008-12-25 @ 23:00:56
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback