Norpan har blivit med laptop...

Klockan 8.20 imorse klev jag in på första stället för att kolla in mellandagsrean, om det möjligtvis kunde vara så att datorn jag tänkt mig skulle kunna vara sänkt någonstans. Men hittade bara 2 datorer som låg på dyrare pris. På de andra ställena var det endera samma sak eller så fanns datorn inte överhuvud taget. Så till slut blev det stället där jag sett datorn från första början och inte heller där var datorn sänkt för mellandagsrean. Dessutom fanns bara visningsexemplaret kvar och det skulle inte komma in några fler heller. Så det blev den till slut. En PC Asus (laptop) med Bluerayspelare för mina födelsedag/julklappspengar till slut. Jättenöjd! Precis när jag bestämt mig för datorn kom det en karl med sin fru och ville ha datorn, men killen som hjälpte mig förklarade att den redan var såld. Arg som ett bi blängde han på sin fru och utbrast: "Du ser hur det blir för du skulle springa omkring en halvtimme och titta på annat, nu är den borta redan!" Och frun: " Ja men jag sa ju köp den. Vi stod ju här för en halvtimme sen. Hade du köpt den då så hade vi ju haft den nu!" Småmuttrande gick de vidare.

Har dock inte kopplat upp den ännu då jag är tvungen att bränna ner lite grejor jag vill ha kvar på nuvarande datorn och spara över en del till den externa hårddisken. Så blir lite pyssel. Har inte skaffat något trådlöst nätverk ännu till laptopen, men ska göra det. Skönt att ha en dator som inte tar någon plats och som man kan sittar var som helst med!

Idag har vi varit hemma hos pappas sambo K´s dotter och käkat mat allihopa. K´s släkt var där och några från vår släkt. 16 stycken totalt + 3 hundar. Mat igen och känns som man inte gjort något annat som vanligt under julhelgen. Men den här gången var det i alla fall inte julmat utan fläskfilé, potatis och bearnaisesås. Och fick i alla fall gå av mig lite av maten när jag, Y och K´s syster tog en promenix med alla hundarna. Skönt och friskt i det kalla vintervädret! :) Varm blev jag i alla fall. 2 av hundarna är Engelsk springer spaniel. Stora hundar med mycket energi! Var fullt sjå att styra in sig på säker mark så man inte skulle slira omkull på isfläckar. Hunden som jag hade drar en del, så lätt hänt att vips slå omkull sig någonstans. Men hade faktiskt bra ordning på henne :) Men de där hundarna skulle behöva jobbas mer med, så de fick ur sig lite av energin. Köra sök, agility, ut och springa osv.

Nu är det dags för sängen. Ska upp hyfsat tidigt imorgon bitti och åka upp till stugan och se hur det nya badrummet blev som nu ÄNTLIGEN är klart! Spännande! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, va roliga människor det finns. Eller bittra kanske ska vara rätt ord =)

Kul med en ny dator!!!!!!!!!!!! Va skoj!



KRAMAR

Postat av: Norpan

Sandra: Jepp, bittra var vad de var. Tänk att man kan bli osams över nåt sånt. Men bra för mig att jag hann först :) Kul med lite nya finesser! :) KRAMAR

2008-12-28 @ 14:35:05
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback