Året som gått, 2008


Här kommer en liten sammanfattning av mitt 2008:

Jobb:
Jag fick fortsätta som LSS-handläggare och fick en 50 procents tjänst (och resterande vik) i våras. Blev också webbansvarig tillsammans med en kollega. Hann innan julledigheten få reda på att jag kommer att börja en tjänst som kurator 2 dagar i veckan.

Kärlek: Kärlek avslutades och kärlek uppstod på nytt.

Årets nyhet: Att jag ska bli faster, beräknad till nyårsafton så få se om lille bebben hinner komma innan årets slut eller om det blir en 2009-årsbebis.

Årets största: Gjorde en tatuering i slutet av september.

Årets tråkiga: Min farmor gick bort för några veckor sedan och mammas kusin gick bort.

Årets "lustigaste" skada: Lyckades skära mig illa på en tårtspade och fick åka iväg och sy 4 stygn på fingret.

Årets roligaste fest: Sommarens Irländska afton på caféet i byn där vi har stuga. Årets varmaste dag (förmodligen), trevliga människor, glad musik och glad stämning!

Årets bästa bok: Pelle Sandstrak "Mr Tourette och jag"

Årets föreläsning: Pelle Sandstrak "Mr Tourette och jag"

Bästa köp: Min nya laptop, en Asus med bluerayspelare :)

Årets film: Flera filmer, men har svårt att bestämma en.

Mitt bästa beslut: Att jag började rida islandshäst, love it!

Årets bästa serie: Brothers and sisters

Årets nykomlingar: Lady Gaga "Just dance" och Star pilots "In the heat of the night"

Årets fylla: För mycket lådvin, vilket resulterade i en nattlig tur iklädd ridbrallor, knästrumpor stödd med gångstavar. Ord som "Guuuuu vad vackert det är här" förekom :) Dagen efter ska vi inte tala om! En händelse jag kommer att få höra om förmodligen resten av mitt liv... Något att fundera över inför morgondagen.



Uppdatering 31/12-08: Ett roligt klipp inför nyårsafton :) Sen är det dags att städa undan här hemma och se till att få upp utemöblerna på vinden! Är nog dags för det nu tror jag. Känns inte som det blir några fler dagar på balkongen för ett tag... ser fram emot våren! Imorgon åker julgrejorna bort! Ha en trevlig nyårsaftonskväll nu!



Gott nytt år på er alla! Hoppas att alla får ett underbart år 2009! Nyårskram!


Kommentarer
Postat av: Ida

Här ligger jag efter big time ser jag :P Får läsa ikapp lite :) Ditt år har väl varit ganska bra ändå! En fylla som det kan snackas om länge efter brukar kunna vara ett ganska roligt minne till slut ;)



Men vad är det för kärlek??? Jag har ju nämligen en karl i tankarna till dej ;) Hihi..



Hoppas du mår bra iaf vännen!

Kram på dej

Postat av: Norpan

Ida: Hihi, ja så här i efterhand är det faktiskt ganska så roligt fylleminne. Men mådde verkligen som en uv då!!! Tidigt morgonen efter skulle jag upp och rida med kompisen och hennes pappa. Rykta en häst när man mår som en räka är inte att rekommendera o kan få sina konsekvenser...

Skriver mer i FB. Kramar

2008-12-30 @ 18:24:29
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Elin

ha ha..skojigt inlägg!!! Got nytt ...och du nya stavar kan du få i julklapp utav mig när vi ses...puss o kram megapuma

2008-12-30 @ 19:32:22
Postat av: Norpan

Elin: Haha har faktiskt ett par alldeles egna stavar hemma som funkar utmärkt så jag är alltid redo om man säger så ;) Kanske ska satsa på reflexväst nästa gång också så jag syns...eller vad säger jag...ska inte bli någon ny gång!!! Gott nytt stumpan! Puss o kram

2008-12-30 @ 20:15:30
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sweet life style

tack för kommentaren,

hoppas du får en riktigt bra nyårsafton! :)

2008-12-31 @ 01:54:45
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Sandra

Vilken kul lista =)



GOD FORTSÄTTNING!!

Hoppas gårdagen var mysig. KRAMAR

2009-01-01 @ 15:46:53
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback