Vinterlandskap...

Här kommer en bild på min vackra bilväg till ridningen efter lunch idag! Kan ett vinterlandskap bli så mycket finare än så här? En skillnad mot inne i stan också, för där var det lite gråare och mer snömoddigt. Så till slut fick jag min efterlängtade ridning i snö i alla fall :) Ska iväg den 29 dec också och då kanske det till och med är ännu mer snö om jag har tur....

Igår blev det shopping först med mamma som var på besök i stan och sen med svägerskan Y när mamma var och klippte sig. Var och kollade på en ny dator bla. Min håller på och lägger av och har bestämt mig för att skaffa en laptop istället. Så får väl önska mig bidrag till en i födelsedagspresent/julklapp. Den PC-laptop jag sett ut kostar nästan 8000 kr så det är ingen billig en. Men ska man ändå kosta på en är det bättre att ha en ordentlig och med Blue-ray, nya dvd-formatet. Men det är inte ett lätt val inte.

Glömsk som vanligt var jag också när vi var ut till ett av våra köpcentra och inne på H&M. Alldeles innan hade jag sagt till Y att efteråt skulle vi in på ICA Maxi för jag skulle köra Lotto åt mamma hade jag lovat. Efter när vi kom ut från H&M och är på väg ut säger Y: "Men vi skulle ju in på ICA Maxi också!" Jag svarar: "Vad skulle vi göra där då?" Som jag skrev i mitt förra inlägg. Jag skulle nog behöva åka iväg utomlands på semester o bara vila och ta det lugnt. Jag har 2 veckors ledighet över jul, men just nu blir det ingen utomlandsresa. Ska bli skönt som sjutton i alla fall och bara få ta det lugnt o vila upp sig! Men skulle behöva mer än 2 veckor egentligen. Men alltid bättre än inget alls. Igår kväll var mamma och jag över till Y och brorsan och käkade mat och kollade på "Mrs. Doubtfire" som gick på tv. Den är alltid lika rolig att se :) Till filmen blev det skumtomtar, dipp och glögg.

Funderar faktiskt på att baka idag. Kladdkaka eller sockerkaka. Håller på och letar igenom skåpet om jag har något vanillinsocker bara. Annars måste jag gå iväg och köpa. Jäklar vad huslig jag blivit på sista tiden ;) Jag kan tycka det är skoj att laga mat, men när jag är trött efter en arbetsdag är det inte så att jag oftast ställer mig o gör några specialare mitt i veckan. Men sen är det nog ofta så att man tror att det ska vara krångligare än det är. Som med lasagnen tex. Det gick ju rätt smidigt ändå. Så det kommer jag definitivt göra fler gånger. Kanske ska slå till på och göra lite julgodis till nästa helg också... :)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Härligt - när vinter e som bäst!

Postat av: Norpan

Daniel: Verkligen! Hoppas det ser likadant ut på julafton!

2008-12-15 @ 09:25:08
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Ja, din vintervägbild ser bättre ut än mina. Ser vackert ut med snö.

2008-12-15 @ 19:36:16
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Ja på dina var det inte mycket snö :) O visst är det fint med snö när den ligger kvar och inte blir till en massa blask o modd bara!

2008-12-15 @ 22:13:33
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback