Dagen i stugan...

...blev inte helt som det var tänkt tyvärr. Ridningen blev inte av pga. allt regn som fullkomligt vräkte ner! Jag hade kunnat tänkt mig att rida ändå, är inte så kinkig med väder så länge man har kläder för det, men kompisen var inte sugen på att ge sig ut i regnet så det blev en tur hem till henne istället. Dagen blev istället lite av en nostalgitripp :) Först åkte vi ändå och kollade på hästarna som hade släppts ut i hagen. När vi kom dit så träffade vi på B, C´s mamma. Jag har under somrarna när vi växte upp varit som en extra familjemedlem hemma hos dem. C och jag umgicks dagarna i ända då jag tillbringade hela somrarna i princip i stugan. Var inte jag hos dem så var hon hos oss. Jag var med dem överallt om de så skulle bort på fest eller var hembjudna hela familjen på middag till någon eller skulle fira någon som fyllde år. Jag har inte träffat B på flera år, så det var så skoj att träffa henne! Hon kramade om mig så varmt så när jag kom :) Sen fick jag se deras nya hus också som jag bara sett på håll. De byggde sig ett nytt hus för att sonen, C´s bror skulle kunna flytta in i barndomshemmet istället. B och K (C´s pappa) har två jättegoa hundar, 2 Jack Russel som kom och mötte oss i dörren. Den yngsta av dem är så kram och pussgo och överlycklig när det kommer någon :) Hade gärna velat träffa K också, men han var tyvärr iväg någonstans. Han skrattade alltid så gott med oss när vi satt och käkade mat hemma hos dem. C och jag höll ju jämt på och skrattade och hade oss när vi satt där och K kunde aldrig hålla sig han heller :) Men blev han arg, då jäklar. Honom har man respekt för. Men det blåste över snabbt också. För han har alltid haft nära till skratt. Hästarna var i alla fall jättefina när vi väl hittade på dem. Först rusade de iväg fort som attans så fort de hörde B ropade "hästarna!). De var nog lite oroliga över att de skulle få lov att komma in på en gång igen.

På vägen hem tillbaka till C tog vi en sväng förbi J, C´s bror också. Och det var också ett kärt återseende måste jag säga. Vi kom fram till att det var tre år sen sist. Det är ju mitt gamla ex också när jag var 16 år :) Det var gamla tider det! Han är alltid så glad och är en frisk fläkt! Han är världens goaste och snällaste kille! Efter att ha pratat med honom har man alltid ett leende på läpparna. Inte dåligt att ha en sån förmåga! Vi har så kul när vi träffas. Han har ju också varit med och upplevt mycket av våra barndomsminnen och har samma humor som C och mig. Han vet ju att vi är lite halvgalna ibland :) Han följde med oss hem till C också och käkade blåbärspaj och fortsatte prata gamla minnen och saker som hänt sen sist. Så trots regn var det ändå en lyckad dag måste jag säga. Jag hoppas vi ses mer i sommar. Vi har alltid så mycket att prata om och kan skoja och ha oss. Vi pratade om att träffas senare i sommar och grilla eller nåt när brorsan och Y kan vara med också. Åker eventuellt upp till stugan igen till helgen och hälsar på C, då det är lite svårt att bo i stugan nu utan ett fungerande toalettrum. Det kommer nog inte bli klart förran i augusti någon gång tidigast.

När vi kom tillbaka till stan var jag och mamma till H&M för att handla present till Y som ju fyller år idag. Brorsan hade tipsat oss om att kanske köpa nåt mammaplagg eller så. Är ju inte alltid så lätt att hitta kläder till andra, men vi lyckades hitta 2 linnen som vi trodde skulle kunna passa henne och en söt blus, sen blev det presentkort också så hon kan köpa nåt mer själv. Hoppas att hon blev glad. Det blev fullt hus hemma hos dem. A, Y´s tvillingsyster och hennes sambo A överraskade (de bor inte i stan) och sen dök jag och mamma upp. Efter ett tag plingade det på dörren igen och då kom pappa, pappas sambo K, K´s dotter L och L´s dotter T samt farmor. Kom hem strax innan 22. Så det blev en heldag idag. Nu ska jag nog ta och lägga mig och läsa ett tag innan det är dags att sova. Ska hänga med brorsan och pappa imorgon för att kolla på en bil brorsan och Y eventuellt ska köpa. De behöver ju en lite större och säkrare bil nu än den lilla Peugoten.

Såg förresten en ny film igår, "What happens in Vegas". Den var bra tycker jag. En lite småmysig film att se sådär en kväll hemma. Skulle jag betygssätta den blir det nog 3 av 5 möjliga tror jag, då det är en typisk amerikansk romantisk film, men ändå bra och sevärd.



Kram på er och hoppas ni får en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Mika

Vilken mysig dag du har haft! Du njuter av ledigheten trots vädret. Här regnade det igår - var helt blöt när jag kom hem från jobbet. Sambon var ute och fiskade och ännu mer blöt han när han kom hem...men roligt hade han haft det!



Kram

Mika

Postat av: Norpan

Mika: Ja, det gäller att ta vara på ledigheten och göra det bästa av den oavsett väder, fastän det inte alltid blir som man tänkt det :) Men jag hoppas att det blir lite mer sol de dagar jag har kvar, men i värsta fall har jag min vecka i sol i september (om man nu inte skulle ha sån otur att solen inte tittar fram utomlands då). Kram

2008-07-08 @ 17:22:37
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad härligt med en nostalgitripp :) Jag har också en vän som jag hängde med jämt som liten och jag tror vi alltid kommer ha kontakt med varandra och varandras familjer :) Känns lite tryggt på nåt sätt :)

2008-07-09 @ 13:09:11
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Ja, visst gör det. Har man kvar kontakten efter så många år också, så är man ju verkligen vänner :)

2008-07-09 @ 20:56:07
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hihi, kollade också på den idag dock. Mysig film helt klart!

Va kul med återseenden!!

Sov sött! KRAM

2008-07-09 @ 21:25:58
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja, jag såg att du också skulle se den. Måste gå in och kolla om du skrivit nåt om den. Men visst var den mysig. Bättre än jag trodde den skulle vara faktiskt.

Ja, det är kul med kära återseenden :) Skönt också när det känns som vanligt när man väl träffas och att det inte blir stelt och konstigt :) Sov sött du med! KRAM

2008-07-09 @ 22:28:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback