Igång och jobbar igen :(

Fy så fort semestern gick! Känns som jag bara hann tänka semster så var den över! Så nu är SemesterNorpan borta och jag är bara Norpan igen :( Ännu tristare är det att jag jobbar ensam på min våning förutom halva dagen idag och halva dagen imorgon. Totalt var vi fyra som jobbade idag av 48 personer! Imorse när jag kom var jag helt själv. Var nästan kusligt tyst! Gick hem lite tidigare idag och slutade vid 14.30 i alla fall. Det var skönt! Lite mjukstart. Sen hoppas jag att jag kan ta ledigt tors, fre och måndag och få lite extra semester. Kom på att jag inte behöver så många dagar vid jul då vi får nya dagar i januari. Så då tänkte jag passa på att ta ut dem istället. Får säkert ihop någon flexdag också som jag kan ta ut ändå också. Men vi får väl se vad hon säger. Kommer ändå ingen post den här veckan och kan inte ta tag i några nya ärenden heller så skulle passa rätt bra.

Passade på att gå ut och käka med en f.d kollega idag också på lunchen så jag slapp ha med mig någon mat. Med följde också en tjej som jobbar med samma som mig fast med vuxna. Henne träffar jag någon gång ibland när vi har gemensamma träffar vuxensidan och barn & ungdom. Var skoj att träffa en utav dem i lite mer avslappnad miljö och prata om lite annat.

I lördags var vi upp till stugan över dagen och lyfte brädor till ett flak som en bonde i byn ställt dit som han sen ska köra bort till tippen. Ser ju så skräpigt ut på tomten med en massa gamla brädor som ligger i högar, även om det var på baksidan. Men hade räknat med att kunna bada och sola lite också, men med det vädret som var, sooooool.....reeeeeegn.....sooooool.......regggggggn så blev det inte så mycket badande eller solande av. Tog hela dagen att hålla på med det där. Och efteråt kändes det som det stack överallt på kroppen! Var skönt att ta en dusch när jag kom hem istället. C, hennes ena dotter L och hunden Z var  ner och hälsade på en sväng på eftermiddagen också. Det var skoj!

I helgen har jag hunnit med och sett två filmer också. Jag har sett P.S Jag älskar dig, nya Indiana Jones-filmen och Transformers. PS jag älskar dig var helt okej, men jag retade mig på att den inte stämde med boken. Boken är bättre. Så den får 3 av 5 möjliga. Indiana Jones var helt okej, men de gamla är bättre. Den kom igång ordentligt först i mitten av filmen tycker jag. Den får också 3 av 5 möjliga. Transformers gillade jag bäst. Det kunde jag väl aldrig tro. Hade nog aldrig kommit på tanken att se den om det inte varit för M & K som hade den och tyckt att den var bra. Blev glatt överraskad. Den var riktigt spännande! Så den får 4 av 5.



Här kommer också Linkin Parks låt "What I´ve done" som är huvudlåt till filmen.




Kommentarer
Postat av: Mallis in real life

Har oxå jobbat första dagen. Känns som om jag varit borta hur länge som helst. Helt sjukt



Hur som helst gick det bra, ganska lugnt och skönt. Fint väder, men jag började 14.00 så jag hann faktiskt sitta och sola en stund innan.



Kram

Postat av: Norpan

Mallis: Oj, har du hunnit med och jobbat redan, det var som sjutton! Vi har haft lite si och såväder idag. Åskväder, regn, sol, men inget väder man kunde suttit ute och solat i! Men hoppas på lite finare väder till helgen när det blir ett besök till landet igen och irländsk afton :) Kram!

2008-07-21 @ 21:22:05
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Vad trist och vara nästan helt ensam på jobbet... själv har jag nästan tre hela dagar ledig nu det ska bli skönt speciellt nu när JC är hemma med... Rykterna säger att det ska bli fint väder till helgen och då är du ju ledig igen...



kram

2008-07-22 @ 08:28:13
URL: http://www.egobloggen.se
Postat av: Norpan

Fredrik: Ja det är lite trist. Ja jag såg på Facebook att JC var hemma en sväng, då förstår jag att det är kul att vara lite ledig. Har också hört att det ska bli fint väder nu, men om det håller i sig till helgen visar sig väl. Men vore ju skönt om det nu blir långledigt för min del. Ha så skönt på dina lediga dagar. kram

2008-07-22 @ 08:33:32
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback