Lite mer semester :)

Slog till och tog mig tre dagars semester till med start på torsdag! Fick ok från chefen via sms :) Eftersom vi får nya dagar i januari behöver jag ju inte hålla på en massa dagar, dessutom kommer det säkerligen bli någon flexdag också som jag kan använda i så fall. Känner att jag inte är riktigt färdig med semestern. Kan vara skönt med långhelgsledigt då jag ska upp till C på landet igen från fre-sön.

På fredagen ska vi på tjejmiddag på flotte på sjön i vår by. Blir grillbricka och sen tar man med det man vill ha att dricka. Mumsigt :) Sen på lördag kväll är det irländsk afton på caféet i byn så då ska vi dit också. Den här helgen håller jag mig nog dock till cider då jag har ett väldigt starkt minne fortfarande av förrförra helgen och ett visst vin! Tror inte ni glömt det ännu heller :) Utöver det ska vi ut och rida också så kommer nog bli en jättetrevlig och mysig helg!

 Nu är vi bara 3 av 48 stycken på jobbet så är himla tyst här. På min våning är det bara jag. Lite tråkigt! Kommer få vara själv nästa vecka också innan det kommer tillbaka någon på min våning. Så är det, men å andra sidan har jag ju min vecka sen att se fram emot. Jag och kompisen P satt och kollade igår på resor och vi är helt enade om Italien i första hand och helst Sardinien. Så jag hoppas verkligen att vi kommer iväg dit och att priserna sänks lite också. Sardinien är en riktig paradisö som har god mat, mycket fisk och skaldjur. Fisk är min favorit när jag äter ute så det passar mig utmärkt. Utöver det är det ju långgrunda vita härliga stränder och kristallklart vatten, så kan det bli så mycket bättre än så? Skulle vara att det gärna får vara lite sol och värme också då. Har nu svårt att tänka mig nåt annat än Italien eftersom jag blivit lite inställd på det. Så Italien bara ska det bli så det så!

Klockan 15 idag
har jag bokat in ett besök. Hur tänkte jag då? Annars hade jag ju kunnat passa på och ta lite flex när det är så fint väder ute o allt! Bättre att ha besöken på förmiddagen nu under sommaren när det ändå är så lugnt. Inte många telefonsamtal! Ska tänka på det framöver. Imorgon har jag också ett besök på eftermiddagen men i alla fall 13.30.

Idag pågår rättegången mot Anders Eklund som våldtog och mördade Engla Höglund brutalt i våras. Hennes mamma möter också honom för första gången. Hur klarar man att möta gärningsmannen utan att kasta sig på honom? Man måste ju känna ett enormt hat o ilska mot en person som först våldtagit och sen haft ihjäl ens barn! Hur klarar man nåt sånt? Inte var han psykiskt sjuk heller så hur kan man då göra nåt så grymt och avskyvärt! Han borde låsas in för all framtid på vatten och bröd!

Ha det så skönt i solen ni alla som har semester! Och tänk på oss stackare som måste jobba ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Det låter som du ska ha en toppenhelg :) Middag på flotte och irländsk afton, det kan nog inte bli bätre ;)



På tal om Anders Eklund så skulle jag nog inte kunna möta den som både våldtagit och mördat mitt barn. Å andra sidan är den största gåvan att kunna förlåta.. Men kan man? Detta med att han INTE är psykiskt sjuk vet jag inte om jag tror på.. Hur kan man seriöst göra nåt sånt här annars? Man måste ju vara rubbad. Jag vet inte, men det är min tro.



Ha det toppen norpan! Kram

Postat av: Norpan

Ida: Ja, jag tror det kommer att bli en rolig helg! Kul när det händer lite.



Håller med dig, tror inte heller jag skulle klara av att möta en person som gjort nåt sånt mot mitt barn och jag skulle aldrig kunna förlåta nåt sånt heller. Det är som jag skrev, att jag säkerligen skulle känna så mycket hat och ilska mot den personen. Mycket kan man förlåta, men inte nåt sånt. Och visst måste det vara något fel på honom. Det är ett sjukt och avvikande beteende. Så även om han inte klassas enligt kriterierna som psykiskt sjuk så är han defintivt ändå en sjuk människa.



Tack :) och ha det toppen du med :) Kram

2008-07-22 @ 22:51:19
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback