Nya favoritlåten och 80-talsminnen...

...är Star pilots "In the heat of the night". En riktig sommardanslåt som tar en tillbaka till 80-talet! En låt man blir glad av! :)



80-talet det var lite annat än det är nu. Tänk CD-skivor fanns inte, dvd fanns inte. Då fick man sitta och spela in sina låtar från "Tracks" eller "Rakt över disc". Var inte alltid så lätt att få med bara låten utan att få nåt prat med! Värst var Clabbe! Vad var det mer på 80-talet, jo man läste OKEJ och Starlet (ungdomarnas porrtidning ;) när inte riktigt så illa, den var ju dessutom tecknad.)

Filmer som Top gun, En natt på stan, P.S Sista sommaren var ett måste. Filmnet var det man skulle ha hemma för att kunna följa med på filmfronten. Det läskigaste man kunde titta på var: "Fredag den 13:e-filmerna" med Jason! Jag älskade läskiga filmer så jag satt på nedervåningen hemma hos föräldrarna och kollade i mörkret på helspänn även om man var lite halvskraj. Räckte med att Jason med masken hoppade fram ur diket så hoppade man 2 meter upp i luften!

Bland favoritartisterna fanns förstås Bon Jovi, Europe, Michael Jackson, Sandra, Twisted sister, Def Leppard, Carola, Rick Astley, Samantha Fox, Kim Wilde, Nick Kershaw, Howard Jones, Bryan Adams, prinsessan Stephanie, Pernilla Wahlgren. En salig blandning får man nog lov att säga ändå.

Kläderna ska vi inte tala om. Jag minns basketdojorna som nu är moderna igen, lappade jeans, neonarmband, frisyrerna där luggen gärna skulle stå uppåt med 7 ton spray, revärer i jeansen var också poppis ett tag, blå ögonskugga och blå mascara (ja jösses). Ja 80-talet var tider det :) Man sitter och skrattar nu åt det man hade på sig. Undrar om man inte kommer sitta och skratta likadant åt modet nu, tunikor och toppar som är avskurna under brösten (typ mammakläder) :)

    

Språkresan är något jag kommer ihåg också. Det var väldigt inne då. Jag åkte rätt sent ändå, det var nog snarare 91 nånting sånt. 3 veckor var jag borta tillsammans med bästisen C. Först London 3 dagar och sen Isle of Wight. Där hade jag min första fylla också. Delade på en halv flaska Bacardi på 40% som vi blandat ut med cola! Kräktes inte, konstigt nog, men man var ju lika full på morgonen efter som man var på natten. Träffade en engelsk kille gjorde jag också fast det var det sista jag skulle göra. Engelska killar var ju inget snygga heller. De var rödblommiga i ansiktet och fräkniga så det fanns ju inte! Men jorå, visst kärade jag ner mig i en engelsman likväl, M och inte såg väl han ut så heller, han var ju jättesöt :) Vi hade beach parties och hånglade på stranden, var och badade och solade. C träffade också en kille, en kompis till M. Vi hade verklgien jätteskoj ihop! Ja det var nog inte många rätt man hade på den resan inte av man inte tänkt man skulle göra. Men vi hade nog "the time of our lives" måste jag säga! Och vi kom hem helskinnade också, även om man fick lämna kärleken kvar på Isle of Weight och höll på att grina ihjäl mig på båtresan hem. Låten "Everything I do I do it for you" med Bryan Adams härjade då, så den blev förstås vår låt. Kunde inte lyssna på den hemma utan att tårarna började rinna. Den är fortfarande bland de finaste låtar jag vet och det hugger allt till lite i hjärtat när jag lyssnar på den ännu. Vi hade kontakt ett tag efter via brev (så fina kärleksbrev så), men sen dog det ut när M inte hade råd att komma och hälsa på eftersom han blev av med jobbet. Det var tider det! Och sen träffade jag istället P.

Åren går snabbt får man lov att säga! Får väl tillägna låten "In the heat of the night" till M då :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag säger väl som Just d, 80-talet 80-talet vad kunde gått snett vad kunde gått galet...



När man tänker tillbaka på livet så tycker jag att både 80- och 90-talet har sin egna charm. Den gamla goda tiden då vi var unga... =)



Njut allt du kan nu av de sista dagarna...



KRAM

Postat av: Ida

Jag hade också en förkärlek till skräck när jag var yngre :P (inte för att jag är så gammal nu heller men nu är jag livrädd)



Dessa sommarflörtar som kan bli.. Hehe.. Jobbigt efetråt må jag säga :)

2008-07-19 @ 23:34:48
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Fredrik: Ja, 80- och 90-talet hade verkligen sin charm. Tycker på många sätt livet var enklare när man var yngre, men det tyckte man nog inte då! :)

Ja ska verkligen njuta av min sista dag imorgon. Usch för att börja jobba igen på måndag! Hade inte haft nåt emot att ha en vecka till eller åtminstone nån dag. Kram på dig



Ida: Att man kan vara skrajare nu är väl för att filmerna kanske är lite läskigare och mer verklighetstrogna nu också :) Men jag är nog inte så skraj av mig ändå, tycker om dem fortfarande. Men klart att det är trevligare att kolla på skräck med någon :)



Ja sommarflörtar är nåt speciellt, men som sagt jobbigt när de tar slut ofrivilligt. Kram på dig

2008-07-19 @ 23:48:39
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh vilka härliga minnen!!!!!!!

2008-07-20 @ 19:34:13
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja det är härliga minnen. Svårt att tänka sig hur fort tiden går. Känns som det var igår.

2008-07-20 @ 20:54:46
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Mia

Å ta mig tillbaka till 80-talet. Känns som det var igår, eller hur!?!



Kramisar.

2008-07-20 @ 22:08:52
Postat av: Norpan

Mia: Ja, 80-talet var livet! Känns verkligen som det var igår! Läskigt att tiden går så snabbt! KRAM

2008-07-20 @ 22:56:23
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

80-talet, det var grejer det. Jag hade en knallturkos och en knallgul kavaj, och skojigt rutiga byxor. Tror inte att jag skulle våga ta på mig det i dag. Jo kanske, om jag inte hade något annat att välja på. De åren känns inte så långt borta heller. Miami Vice kommer jag ihåg också.

2008-07-21 @ 13:00:03
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Wao, låter verkligen kanonsnyggt med knallturkos och en knallgul kavaj ;) Kanske nåt att återuppliva inför nästa krogrunda ;) eller varför inte till semestern!

Ja, Miami Vice var en höjdare också! Mycket bra program på den tiden! Även Macahan, Nord & Syd och V. Eller var nåt 90-tal kanske...

2008-07-21 @ 15:42:07
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback