Tvillingbesök, film och picknick...

I måndags var jag och hälsade på P, C och lille J en sväng och blev bjuden på lunch. Köttbullar och makaroner. Det var länge sen jag käkade det måste jag säga! Men gott var det. Innan maten hittade J på bus. Han hade badat med C tidigare i poolen och rätt som det var hörde vi P: "Nämen J"! Vi gick dit och skulle kolla. Då hade J hoppat i poolen och låg raklång på mage och plaskade med blöjan på. Lille busfröt! Till råga på allt hade han dessutom bajsat, så var ju bara att tömma ur poolen, även om det stannat kvar i blöjan. På eftermiddagen kom en annan tjej på besök med sina 3 barn, 2 tvillingar på 7 månader och en på 3 år. Hann inte mer än hälsa förrän ena tvillingen R sattes i mitt knä. Lugn var han i alla fall, men såg lika förvånad ut som mig :) Han böjde sig bakåt för att se vem han hamnat hos. De andra knallade runt på husesyn så länge. Resten av eftermiddagen hade jag hela tiden någon av tvillingarna O eller R i knät då det var lite svårt för mamman att ha dem samtidigt. De var söta i alla fall med sina stora mörka ögon och långa ögonfransar :)

Sen senare åkte vi och hyrde en film också och käkade middag (grekisk sallad). Det blev "Perfect stranger" med Halle Berry och Bruce Willis. Filmen var väl sådär, 3 av 5 kanske högst. Eller en knapp 3:a. Den började jättebra och var spännande men sen kom den ur sig mot slutet tycker jag. Blev en tvär vändning och avslutet blev ett slut som jag inte ens hade kunnat föreställa mig. Båda skådisarna brukar ju vara med i bra filmer, men denna tillhörde inte till den bättre av dem måste jag säga, men visst gick den att se. Tur man inte såg den på bio i alla fall! För det hade den inte varit värd.



Snart ska jag iväg och käka lite lunch hos farmor
och sen blir det picknick med några kompisar + lille J. Usch vad trist det känns att börja jobba igen på måndag. De här 3 veckorna har gått jättesnabbt!!!!! Vill ha mer semester! Men jag har ju min vecka i september att se fram emot i förhoppningvis Sardinien. Då ska det bli sola och bada av ordentligt!

Läskigt det var förresten med Rainbow på Liseberg! Det är ju sånt man bara föreställt sig men inte tror ska hända. Fy så hemskt! Törs man åka nåt snart... Men som tur är så händer det ju mer sällan än ofta i alla fall. Men de borde kolla åkattraktionerna bättre tycker man.

Kommentarer
Postat av: Lejonhjarta

garvar

Känner igen det där med småbarn som ska bada. Kompisen har en stor pool som står på mark och när den fylldes för någon månad sedan så var deras dotter på 1,5 där och ville så klart provbada (trots iskallt vatten). Det lät henne springa runt lite när det låg någon decimeter i och det gick bra. Fast blöjan blev ju blytung då den blev blöt så den togs av. Lilltjejen fick springa runt lite medan vi drog ut botten och pumpade upp ytterringen och hon passade då på att kissa så klart. Skönare när inte blöjan sitter åt antar jag. Vi spolade av henne lite med slangen och tänkte att "nu kan hon ju säkert springa runt i poolen utan blöja och utan att det händer en olycka". Så hon fick hoppa i och strax därpå så klämmer hon ut lite bajs. He he... man kan inte lita på små barn heller S

Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Hahaha, ja de små liven passar på vid de mest olämpligaste tillfällen det kan man vara ganska så säker på :)

2008-07-17 @ 10:09:44
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback