Utflykt...

 Idag har jag och 3 kompisar varit på utflykt till Nykvarn som ligger mellan Enköping och Västerås och både i Västmanland och i Uppland. Det är en liten bro som skiljer de båda landskapen åt. Det är en liten hantverksby kan man säga. På julen har de julmarknad där och nu på sommaren har de små bodarna öppet. Så vi gick runt och tittade, är väldigt vackert runtomkring där. Det finns även ett gästgiveri där man kan äta mat. På julen har de julbord där på Glada grisen (som jag har för mig att det heter). Finns också ett café som heter Kaffestugan där man kan fika lite om man känner för det. Vi hade med oss picknick själva då vi först tänkt åka iväg och sola lite vid några klippor alldeles vid vattnet. Men så blev det inte för det blev regnskurar i vanlig ordning. M hade med sig rostbiffsmörgåsar till oss och sen hade vi med oss lite fika också.

Vi hade tur för det slutade att regna och blev fint väder sen så vi kunde sitta ute vid ett bord och äta matsäcken i solen :) Medans det regnade gick vi runt till de olika bodarna och tittade runt. Det finns allt mellan himmel och jord som keramik, tvålar, tavlor, kläder, prylar, ljuslyktor, ringar, halsband och armband, dukar osv. Blev en trevlig utflykt, trots regn så lyckades vi ändå hitta något som passade. Vi verkar inte ha någon tur med våra picknickar. Så fort vi bara råkar andas picknick så blir det skurar precis lagom när det är dags att åka. Nästa gång kanske vi ska säga att vi ska åka på någon inomhusaktivitet så kanske det blir soligt väder istället.... Är en konstig sommar hittills. Ena stunden är det hur fint väder som helst och inte ett moln på himlen och sen helt plötsligt så drar det in stora moln och det blir världens skurar. I Sthlm såg jag att det hade varit en tornado igår. Det hör väl inte direkt till vanligheten här i Sverige heller. Här nedan kommer lite fler kort från byn Nykvarn.

     

Imorgon blir det nog en lite lugn dag med lite städning och pyssel hemma. Sitta på balkongen och läsa lite kanske. Sen på torsdag blir det stugan över dagen och på fredagen blir det nog någon utflykt igen.


Kommentarer
Postat av: Moa

Sv: Tack så mycket :) Håller på att lära mig fota!

Ja jag blir själv lika glad när jags er att jag får en ny läsare!

Postat av: Norpan

Moa: Ja det är kul att himla kul att fota. Men inte alltid kameran kommer med, utan det blir mobilbilder som nu :) Men vore kul med en systemkamera, vilket jag inte har, men har en bättre digitalkamera i alla fall som tar rätt bra bilder den med :)

2008-07-02 @ 10:37:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lejonhjarta

Wow... spegelblankt vatten. Får det att rycka i kroppen på mig och vilja ut i kajaken. Snart semester för mig med och då ska den blötas ner mycket mer än den gjort så här långt i år.



Hoppas din semester blir skön. Trevligt också med en planerad semester i September. Skönt att ladda om lite då hösten kommer och man annars tappar/glömmer sommaren.

2008-07-02 @ 14:43:29
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Jepp, kan tro det :) Inte dumt för fiske säkert heller.

Ja, det ska bli jätteskönt med en resa i september. Då blir inte hösten så lång heller. Något att se fram emot :) Hoppas du får en skön semester du med!

2008-07-02 @ 15:21:15
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback