Bra Sverige!

Ridningen i söndags gick jättefint. Det var en härlig dag i solen. Hade dock önskat lite tuffare tempo med lite mer galopp. De pratade om att dela på gruppen först, men det blev aldrig så. Så blev bara 2 galopptillfällen. Men var mysiga 2 timmar över ängar, bergssluttning, skogsvägar och ute i skogen där jag nästan höll på att fastna med ena benet vid ett träd men lyckades få till det som tur var. Man kan göra sig riktigt illa. Gäller att styra ut ordentligt, för hästarna tänker inte på att ryttaren har ben som sticker ut på sidorna. Och jag styrde bort från ett på ena sidan men kom för nära det andra. Men det gick ju fint, skrapade bara i lite :) Mamma och min faster gick det bra för tycker jag även om mamma var lite spänd och min faster tyckte att det kändes lite vingligt :) Men att rykta hästen ville mamma inte till en början, hon tyckte det var läskigt att det var 2 hästar i samma box. Men efter att jag påbörjat lite så fick hon ta över vare sig hon ville eller inte ;) Hon är lite skraj. Men de där hästarna är så otroligt snälla så det insåg även hon efter ett tag. Men jämför man med mig så var de inte i närheten av lika begeistrade som mig och Y. Mamma tycker hon passar bättre på marken. Jag själv har planer på att börja ta lektioner till hösten i islandshästridning.

Jag och Y var förbi ett stall i närheten i förrgår när vi var ute och gick för jag skulle se om jag kunde tänka mig lektioner med vanliga hästar. Men jösses vad man vänjer sig snabbt vid islandshästar och deras höjd. För jäklarenamma var höga de var, särskilt en! Undrar om jag ens kommit upp på den! Jag är inte rädd för hästar men jag har respekt, särskilt när man inte känner dem. Man vänjer sig ju snabbt vid såna hästar också, men det blir islandshäst. När man inte är några 1.75 själv så känns det rätt lagom. Islandshästarna är ju inga ponnys de heller :) Ska bli kul i alla fall även om jag egentligen föredrar att vara ute i naturen och rida än runt, runt på lektion. Men kommer bli en hel del turridning också. Sen har jag en kompis vars föräldrar har hästar så jag hoppas kunna testa att rida på dem nåt i sommar också. Det är andra hästar. Tänk att jag skulle bli så intresserad av att rida igen. Det kunde jag väl aldrig tro!

Redan onsdag. Veckorna går snabbt! Har börjat räknat ner till semestern v. 27. Elva dagar kvar att arbeta om jag inte räknar med idag. Sen har jag tre veckors semester. Jag har sparat en till i september då det ser ut som det blir en utomlandsvecka till eventuellt Portugal, men kan bli någon annanstans också. Det ser jag fram emot. Det är några år sedan jag var iväg utomlands nu. Det senaste var nog London tror jag, eller möjligtvis Tunisien. Men tror London var senare. Men när man pluggar är man ju inte direkt gjord av pengar och sen har man inte haft någon semester istället så då blir det så. Älskar att resa annars! Skulle gärna åka till London igen också, det är en härlig stad!

Igår var jag på promenad i snabbt tempo med Y och sen kollade jag på fotbollen. Är inte jätteintresserad av fotboll annars, men när det är VM och EM kan det vara kul att kolla lite. Tyvärr lyckades jag somna mitt i 2:a halvlek men såg i alla fall att det blev 2-0 till Sverige! :) Go Sweden! Det var faktiskt en lite trist match annars. Det tog lång tid innan det hände nåt även om Sverige var mest på Greklands planhalva. Sen hände nästan allt på en gång. 2:a målet var en himla tur att det ens gick in som bollen for fram och tillbaka innan den till slut gick in. Hoppas det går lika bra på lördag! Då ska jag på fotbollsfest om nu M klarar av att ha oss på besök.... Hon har nämnligen brutit nyckelbenet stackarn! Ont som sjutton ska det visst göra. Hon går på starka smärtstillande tabletter. Finns ju inte så mycket man kan göra annars mer än genomlida det hela. Hon har fått någon specialmitella också.

Idag ska jag jag till Barnhabiliteringen för en träff med familj. Skönt att komma iväg lite från kontoret.

Såg klart en film igår "Made of honor" eller "Brudens bästa man" som den heter på svenska. Det var en typisk romantisk komedi. Något man sett förut, men tyckte ändå den var lite gullig :) Gillar ju Patrick Dempsey. Han är ju sååååå söt och ser bra ut! Jag tycker det var en perfekt hemmafilm att se. Tycker inte den är värd bara 1 stjärna som kritikerna satt på den. Vem säger att deras smak är den rätta? Jag skulle nog sätta 3+ på den tror jag.

None


Kommentarer
Postat av: lovisa

Det var kul att sverige vann :) det var ett väldigt liv här hemma :P

Postat av: Norpan

Lovisa: Ja visst var det! :) Skönt när det var Sverige som på nåt vis hade övertaget hela tiden. Hade kännts lite snopet annars!

2008-06-11 @ 15:31:22
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback