Skratt förlänger livet....

image135En före detta kollega (och numera kompis) från min praktik som jag hade precis efter jag tagit examen var i stan där jag jobbar över dagen, så hon åkte med mig tillbaka hem i bilen. Då ingen av oss hade speciellt bråttom hem, svängde vi in på ett köpcentra på vägen hem och gick omkring och kollade på kläder (förstås, vad annat :)) Jag hittade förstås ett linne som jag köpte (bilden till vänster).  Att ha till vita jeans t.ex. Sen slog jag till på och köpte ett par riktiga trosor för ridturen på söndag också, såna hotpants eller boxermodell så nu är jag redo och ska väl slippa brännsår i rumpan denna gången ;) Vi åkte från jobbet vid 16.20 och kom ifrån stan vid 19 och var då vrålhungriga. Så vi stannade vid Mc Donald´s när vi kommit hem. Var så himla sugen på hamburgare. Var jättelänge sen jag käkade det. Så blev en Mc Feast fullkorn med cola till (som jag aldrig brukar dricka, men som kan vara så otroligt gott alldeles iskall när det är varmt ute, mmmm).

Vi blev kvar där i lite över 2 timmar och satt och pratade om allt mellan himmel och jord! Fatta, 2 timmar på Mc D! Jag tittade helt plötsligt till på klockan och trodde jag sett fel! Det roliga med henne är att vi har så lika humor och kan sitta och skratta så tårarna rinner :) Och det var precis vad jag behövde idag. Är inne i en riktig svacka och just därför var det så skönt att få skratta och ha kul för några timmar! Vad skönt det är med såna vänner. Hon ska med på söndag också när det är dags att rida igen. Hon har också blivit riktigt frälst i ridning. Jag verkar ha smittat av mig på halva kompisskaran :)

image134Det blir en 2-timmarstur ute på landet. Så himla mysigt! Hoppas vädret är på vår sida bara. Ska inte ha hästen jag haft de senaste gångerna utan hästen jag hade ett kort tag på heldagsturen! En häst som är lika underbar den. Så fin och mjuk tölt att man skulle kunna rida utan tyglar. Här bredvid är en bild på killen. Fin va? Det är nåt visst med islandshästar. De är så himla snälla och goa och  stabila i psyket. Trygga att rida på. I alla fall de som är på den här gården. Om de stod pall för en timmerbil som rasslade av vägen och välte med lasten i ett brak utan att någon av dem ens rörde en fena, så ska det nog mycket till för att de ska bli skraja. Ser verkligen fram emot ridturen! Sen ska jag inte dit förrän i augusti! :( Känns så långt! Men jag hoppas på att få någon eller några ridturer med kompisen i stugan, då hennes föräldrar har hästar. Dock inga islandshästar, men andra fina hästar. Vi blir 6 stycken som ska åka iväg och rida på söndag.

Imorgon ska jag jobba till 12.40 bara. Skönt med halvdag och sen vara ledig i några dagar. Blir en lugn helg med vila, läsa böcker, sitta i solen (om det blir väder) och se en och annan film kanske. Är sugen på att se "Sex in the city" och "Made of honor". Så kan hända att det blir någon ny betygsättning i helgen. Men nu är det dags att gå och lägga sig om jag ska orka upp klockan 5 imorgon bitti.

image120

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback