Fullt upp...

image100Fullt upp den här veckan! Två dagar har jag suttit i heldagsmöten, eller vad man ska kalla det. Har varit en planeringsdag där vi suttit i grupper och arbetat och sen en dag då det varit workshop med genomgång av det nya datasystemet vi ska byta till samt även där grupparbeten. Blir rätt tungt att sitta still 2 hela dagar på raken känner jag, men samtidigt lite omväxling att göra nåt annat än det vanliga jobbet.

Idag är en vanlig dag igen. Ska snart iväg till en förskola för att träffa ett barn och dennes resursperson och sen på eftermiddagen har jag ett besök med en familj här på kontoret. Imorgon blir det heldagsutflykt för jobbets räkning, då jag ska besöka en skola och elevhem för ett barn. Men vi ska åka både jag och min kollega. Ska också ha med oss föräldrarna i  bilen.

Annars har jag hunnit återhämta mig lite från ridturen i söndags. Har dock fortfarande brännsår i baken ;) Kanske är tur att det är några veckor till nästa ridtur :)

Igår firande vi min mormor som fyllde 85 år. Blev smörgåstårta som var jättejättegod med vin till och så moussetårta efter. Kommer lite frestande bilder senare under dagen :) Svårt att tänka sig att hon är 85 år. Hon känns mer som 75 år. Hon ser inte så gammal ut, är pigg och klarar sig själv hemma fortfarande. Hon är ute och promenerar varje dag. Rätt hurtigt i den åldern tycker jag. Hon har inte ens en rollator. Av oss fick hon en ny "dramaten" (dra-maten), en sån väska på hjul som man kan dra med sig till affären och ha varor i. Då det annars kan vara lite tungt att bära. Den såg riktigt sportig ut, med utdragbart handtag, så långt som man vill ha det och en liten ställning framtill längst ner så man lätt kan ställa ifrån sig den också. Ett rätt bra namn på en sån, dramaten. Undrar vem som kom på det från början...

image101

image102

image103

Nej, nu är det dags att dra sig iväg. Ska cykla, så jag hoppas att det inte börjar regna!!! Kallt och ruggigt är det ute nu. Man kan inte tro att man gick omkring i shorts för några dagar sen!

image18

Kommentarer
Postat av: Ida

Uscha för brännsår i baken. För stringtrosor ska man VERKLIGEN undvika när man är ute på ridtur.. Vet hur det känns.. Aj, aj!

Hoppas mormor blev glad för presenten, bra present tycker jag ;D

Postat av: Fredrik

Jag tror nog att det var vi i min familj som kom på det där med dramaten. =) Håller med om att det är ett passande namn och jag har inte en aning om vad det heter om det inte heter dramaten.

2008-05-15 @ 15:31:13
URL: http://egobloggen.se
Postat av: Mallis

Min farmor är snart 86 och klarar sig finfint alldeles på egen hand. Hon bor i en trerummare och sköter allt själv. Hon tar sig ut till sommarstugan själv och är vigare än mig.

Härligt när de gamla kan få vara friska och krya. Önskar att farfar levde bara. Farmor saknar honom oerhört och får fortfarande tårar i ögonen när vi pratar om honom, han dog 1992. Det är kärlek det!

Må så gott. Kram

2008-05-15 @ 16:36:30
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Ida: Jaha du har också råkat ut för samma sak :) Mormorsunderkläder nästa... ;) Mormor blev jätteglad för sin dramaten så blev en lyckad present.

Fredrik: Hahaha, jasså det var ni som kom på det...skulle nog tippat på att det var någon gammal tant som börjat använda uttrycket och sen att det spridit sig, men vem vet... Visst är det ett bra namn! Ha det gött!

Mallis: Min mormor är precis likadan, hon får också tårar i ögonen när vi pratar om morfar. Han dog -89. Så visst är det kärlek! Mormor skulle heller aldrig drömt om att träffa någon ny. Man får väl önska att det blir så för en annan också när man sitter där 85 år gammal, men förhoppningsvis med ens respektive vid ens sida. Kram

2008-05-15 @ 19:52:12
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Mallis

Gud, vad den smörgåstårtan såg god ut!

Vi har precis likadan jordgubbstårta på vårt jobb. Jordgubbskupol heter den. Vad är det för moussetårta på bilden.

Sov så gott.

2008-05-15 @ 21:53:28
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Den var god också vill jag lova! Hade med mig en bit till jobbet idag. Kändes lite lyxigt :)Båda tårtorna är moussetårtor, den ena jordgubb och den andra passionsfrukt. Den är sååååå god. Bara smälter i munnen! Jordgubben fick vi frysa in till en annan dag. Är eran jordgubbsvariant på jobbet också moussetårta? Sov gott!

2008-05-15 @ 22:17:08
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Mallis

Vår jordgubbskupol innehåller hederlig grädde och vaniljkräm. Vi har massor av olika moussetårtor oxå, storsäljaren är passion/choklad! En annan favvis är jordgubb/vit choklad eller lime/choklad.

Mumsigt!

2008-05-16 @ 20:38:36
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Mallis: Mmmmmmm, vad gott det låter. Nu blev jag sugen på moussetårta... De låter goda allihopa! Choklad är alltid gott! Måste testa de kombinationerna någon gång.

2008-05-16 @ 20:48:23
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback