Gårdagens ESC och dagens sniglar...

Tycker årets Eurovision song contest var rena katastrofen! Jag tycker inte någon låt var speciellt bra, mer än möjligtvis Norge som var fin. Annars tycker jag Charlottes låt var den bästa och ändå så kom hon så långt ner. Visst det är en smaksak, andra tycker annorlunda. Men tycker den förtjänade att komma i topp 10 i alla fall. Det finns inte en chans i världen att vinna känns det som. Att öststatländerna bara röstar på varandra syntes tydligt igår. Sverige har nog gjort sitt. Det hade inte gjort någon skillnad om vi skickat någon annan. Förra året trodde jag mer på Måns Zemerlöw att han haft en större chans, gillade aldrig The Ark (även om jag kan gilla andra låtar), men vem vet. Men det var ju en lite trist låt. Jag tycker inte ESC är detsamma som det var förut, är nog därför man inte orkar engagera sig lika mycket. För bara en vecka tillbaka visste jag inte ens att det var den här helgen det skulle vara.  Det är för många länder, så många var det väl inte förr? Björn Gustafsson var ett lyft igår i alla fall!

image121Nu ska jag göra mig klar och sen städa lite hemma. Ikväll ska vi till mamma och hennes nya pojkvän D eller vad man ska säga, att fira morsdag. Blir andra gången jag träffar honom och det känns lite konstigt. Mer konstigt att mamma har en ny än pappa av någon anledning. Vi har ju alltid stått varandra så nära också. Men märks en viss skillnad måste jag säga. Blir D som ska laga maten tydligen och det skulle bli lax, men också musslor och sniglar. Men där går min gräns. Sniglar är något jag ALDRIG kommer att käka. Jag testar gärna nya saker. Har t.e.x. ätit bläckfisk och kommer aldrig äta det igen. Det var det värsta jag ätit tror jag. Tyckte in om det alls! Men gav det en chans. Men sniglar, nä, det blir det inte för min del. Vissa djur är inte till för att ätas, inte av mig i alla fall. Men andra får gärna äta det. Lika insekter, inte heller nåt jag skulle få för mig att äta som de gör i vissa länder. Men vill andra, vassego!

Kolla in coola dansare :)



image120


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Kära Norpan!

Jag tycker nog allt att du verkar vara lite bitter över gårdagskvällen. Jag tror nog att du och jag får komma överens om att vi tycker olika när det gäller röstningen. Faktum är att Sverige, Danmark och Finland gav Norge 12p medan Norge gav Danmark 12p. Jag tycker nog att vi är lika goda kålsupare men det är sant jag såg det inte så att jag kan inte säga vart de andra poängen gick. Jag var ju tvungen att kolla resultatet idag för att se om jag var tvugnen att ha schalger fest nästa år. Som tur är så klarade jag mig undan festen. Någon höll Finland som sina favoriter. Hoppas du får en trevlig middag i staden på rätt sida pölen. =) kram

Postat av: Norpan

Fredrik: Ja, får nog komma överens om att vi tycker olika. De andra poängen gick till andra, även öststatländer för Norden och Sverige fick rätt låga poäng av grannländerna. Och det stämmer det är lite bittert! Tycker inte att hon var värd en 18:e plats. Men Sverige kan nog räkna med att komma så de kommande åren om vi ens tar oss till semifinal.
Tur du hade som slapp att ha tävlingen som inte ens gillar att titta! ;) Kram på dig

2008-05-25 @ 13:02:37
URL: http://lillanorpan.blogg.se
Postat av: Mika

Hej!
Här hade det hänt mycket sen sist - inte hunnit med att blogga så mkt i veckan!!! Men nu är jag här igen.

Håller med om att Melodifestivalen igår var skit, för många bidrag och för många pinsamma...Ta spaniens som exempel - hur lkan man skicka ett så kasst bidrag? Tycker också Norges låt och Danmarks var rätt bra.

Förresten denna veckan är det dags för mig med Blodomloppet - fast i promenad grupp som jobbaktivitet, det ska bli festligt!

Ha en bra start på veckan,
Kram
Mika

2008-05-25 @ 23:38:43
URL: http://msmika.blogg.se
Postat av: Norpan

Mika: Ja visst var Spanien kasst!!! För att inte tala om Lettland och undrar om det var Portugal eller Kroatien som var så usla också. Det som förvånar mig är att de vunnit i sina respektive länder. Hur var då de andra bidragen kan man undra... :)
Vad skoj med fler som "loppar" sig :) Lycka till med det! Blodomloppet går på sensommaren här så var nästan sugen på att vara med i det också, men vet inte om mina fötter klarar det. Fick så ont under i ytterleden under trots bra skor. Är för hårt underlag för mig att springa på asfalt (och kullerstenar) plus det faktum att jag inte kunnat träna och springa nåt innan förstås. Få se hur mycket jag springer under sommaren. Ha en bra start på veckan du också! Kram

2008-05-26 @ 07:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback