Glasstime...

Äntligen fick jag ta bort stygnen :) Skulle ha tagit bort dem imorgon, men tydligen var det någon som var sjuk på VC så jag inte kunde ta den tiden som det var tänkt. Fick komma idag på eftermiddagen istället så fick skippa After worken. Nu är jag tejpad bara istället och ska ha det ett tag till och omslaget måste sitta kvar ett tag till. Fick med mig tejp eller strips den här gången så jag skulle slippa köpa så det var ju snällt. Tänk att det kunde bli ett så illa sår! När jag stod där på jourhavande VC den söndagen för nästan två veckor sedan kände jag mig nästan löjlig och fick för mig att det var kanske inte så farligt ändå och tänk om det bara blir så jag blir omplåstrad och de nästan undrar varför man kom in. Man kan ju få för sig sånt där. Och nu i efterhand är jag rätt nöjd att jag gjorde det... Undrar jag hur det gått annars.

image124På kvällningen fick jag sms när jag var ute på ett köpcentra i stan och handlade en till bikiniöverdel. Det var M som undrade om vi inte skulle träffas några stycken för en glass-time på ett fint ställe i stan där vi kunde sitta ute och det gjorde vi. Fyra stycken blev vi. Var ett bra initiativ tycker jag från M. Testade en nyhet från GB Glace, "Cornetto Frutti Disc" (se bild till vänster (hämtad från GB)). Så här står det om den på
GB´s hemsida:


NYHET! En helt ny smak- och ätupplevelse från Cornetto inspirerad av receptet på cheesecake!

Den var helt okej tycker jag. Inte den godaste glass jag ätit men den får godkänt av mig i alla fall. Annars är mina favoriter 88:an, Magnum Classic, Magnum Mandel, Solero (men min favorit av den har försvunnit), Cornetto choklad (som också har försvunnit), Twister och sist men inte minst Piggelin, en sån slår aldrig fel i sommarvärmen!

Kissen har fått nått nytt idag också. Hon har fått en ny resebur till sommaren. Det är en sån i canvas som ser ut som en väska med nätfönster. Den går att öppna på ena sidan samt upptill med dragkedja. Mycket smidigare än den hon har och blir förhoppningsvis inte lika varm heller. Hon har redan varit in och testat den. Innan jag skulle åka iväg och käka glass hittade jag henne där inne. Hon hade lagt sig så fint så :) Annars är hon inte alls lika medgörlig när hon ska med någonstans :) Men hon är van att resa och det går fint. Hon är tom. van att resa med tåg. Hon åkte med mig till Gävle när jag pluggade där och var hemma på helgerna emellanåt. När jag gick från stationen i Gävle till lägenheten (bodde centralt) så fick man gå med henne vänd utåt så hon skulle kunna se när vi gick för annars var hon inte nöjd :) Hon blev så otålig när vi stigit av tåget, då skulle vi liksom vara framme på en gång. P som ofta var med upp var den som fick och bära henne så då :)

Tänk imorgon är det redan fredag och det är tur, för denna veckan har varit tuff att stiga upp på mornarna. Är rena tortyren! Så jäkla trött! Det är som om kroppen håller på och lägger av nu mot semestertiderna. Måste sova i helgen. Det svåra är att komma i säng i tid också. Jag är helt hopplös på det. Jag tänker att jag ska försöka lägga mig tidigt, men så ska jag hinna med att ge kissen astmamedicin, borsta tänderna på henne, läsa en liten stund för att koppla av innan jag ska sova...om jag inte hunnit hitta nåt bra på tv som jag bara måste se. Men frågan är om det hjälper att lägga sig så mycket tidigare. När jag lagt mig någorlunda i tid är jag ändå lika trött på morgonen. Är som kronisk trötthet känns det som. Nä, det blir till att försöka sova i helgen. Ska inte åka förrän på eftermiddagen till Sthlm och kolla på Marathon i alla fall som tur är.

image120


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback