Löpning och försenade tåg

image111Uppe med tuppen och fick skjuts av Y på pakethållaren (Fy på mig!). Ville inte ha någon cykel på stationen när jag sen ska springa loppet idag utan kan få skjuts hem när man är trött och vill hem och duscha efter vår lilla picknick med arbetskompisarna. Ska bli spännande att se hur det går utan springträning innan.... cyklar ju ner till stationen och går mycket i alla fall så borde ha rätt bra kondition. Gymtränandet ger väl inte lika mycket motion mer än att man är tränad. Däremot är jag väl lite tröttare den här perioden med mediciner i kroppen och pollen i luften. Men orka det ska jag nog göra. Är ju lite av en tävlingsmänniska också så arbetskompisarna får nog hålla sig åt sidan ;) (Bild från svt.se)

image113Känner mig nästan tröttare och tröttare för varje dag som går. Borde man inte känna sig piggare på våren när det är ljust och som idag soligt och fint väder även om det är kyligt? Skulle jag lägga mig nu skulle jag somna på direkten! Igår hade jag tänkt ta en långpromenad, men kom hem så himla sent. Tåget var försenat 30 minuter. Tåget har varit försenat nästan varje dag nu en tid. Riktigt dåligt tycker jag! Nu är det ju inte ens snö att skylla på! Så vad beror det på.... Är det nya lokförare som inte törs köra så fort? Är det passagerare som segar sig av tåget? Tåget kan ju knappast gått sönder varje dag i alla fall. Eller är det konduktörer som aldrig kommer i tid för väckarklockan har gått sönder ? (nä inte på eftermiddagen om de inte sovit middag förstås fast i och för sig har något tåg varit försenat på morgonen också). Kanske är de strejkande sjuksköterskorna som ställer sig framför tåget för att försöka få med sig lokförarna i strejken också och tågen därför inte kommer iväg? (nä, de är för snälla för det och jag tycker för övrigt de ska ha mer lön) Eller är det helt enkelt rälsarbeten som pågår eller nåt? Försenade är de i alla fall och det är inte kul! Man är borta tillräckligt länge ändå om dagarna! *suck*
Idag ska jag i alla fall åka bil hem och det hoppas jag går bättre :)

image112Apropå sjuksköterskorna tycker jag det har varit väldigt tyst kring den strejken. Det står knappt något om hur det går. Tänk läkarna vad de tjänar, är det något att bråka om. Annars kommer vi väl snart inte ha några som vill utbilda sig till sjuksyrror med ca 18000 i ingångslön. Lärare är det ju likadant och faktiskt i min egen hemstad så är de rätt snåla med löner inom mitt yrkesområde också. Skandal tycker jag när man pluggat på högskolan och har studielån. Ska man inte få nåt för det tillbaka? Så i min stad ska man inte jobba kommunalt! Bättre att söka sig till grannkommuner som jag har gjort då.

Nej, nu ska jag gå upp och hämta lite te och en banan så här på morgonkvisten :)

image18


Kommentarer
Postat av: gyn6buk7

" well, Armisen didn't show the audience his thighs timberland ブーツ Aum is found in the form of Amen in Christianity, Judaism and ancient Egyptian, where it also codes for the immutable eternal aspect of consciousness カナダグース レディース Needed for Dolce Gabbana, there exited in symptom towards Pian dell mad most of the Arno connection and in addition the place will likely be more than a on hand カナダグース ダウン If I order this for you will you watch it?Her: Yeah what's it about?POINT ONEYou: It's about what we've been talking about! It's about not working like a dog and spending time with the man of your dreams! I'll see to it that you get the DVD in the next 24 hours you watch it then you and I will talk about it ジェレミースコット スニーカー Painting by Rachael Donaldson カナダグース レディース The sad thing is on top of the 500 I already pay, his retarded ass mom still calls me and wants more カナダグース ダウンベスト 2 ザ ノースフェイス ダウンベスト And once you have great running form and strong arches, strong hip flexors, etc etc, you can run in practically anything or nothing and it shouldn't make a difference ノースフェイス 新作 Look for a company that specializes in rental dresses ザ ノースフェイス 店舗 Their astrological insight has been featured by MTV, The New York Times, The Style Network and E! News スープラ 靴 通販 Mystery movies possibly fall into an open or even closed format カナダグース カムループス First opening at 1 Guildhall Hill the shop expanded into what was a leather shop next door in 1996 激安レッドウイング A 2011 study at Worcester Polytechnic Institute showed that cranberry juice, itself, is far better at preventing biofilm formation, than any element extracted from the berry in pill form エアジョーダン2013 My theory is that for many customer locations, leaving a package at a home address with nobody to receive or sign for it is problematic not sure why 激安レッドウイング If you wait until the last minute a local printer will rip your head off for a last minute print job,louboutin pas cher, what I mean is they will charge you a hefty fee for rushing it カナダグース ダウンベスト That this ordinance shall be in full force and from and alter legal publication iu the Attica and Fountain and Warken and established this 2:3d day of 1891 レッドウィング ポストマン You are the one who needs educating timberland ブーツ If you want additional help, any person should women, most of the one style maybe it doesn't fit with your face appearance ジョーダン レディース

2014-01-21 @ 03:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback