Shopping...

image123Shopping två dagar. Igår hittade jag en kortärmad skjorta i röda färger och vitt på H&M och en randig bikini i turkost, rött, vitt och svart på Stadium. Blir bra till utomlandsresan i höst. Idag blev det en halv bikini (ett par bikinibrallor till i en annan färg som passar till den jag köpte igår) och ett par svarta ridskor på Granngården för halva priset (se bild, men fel färg)! Sportiga och bekväma! Perfekt! Kul med lite modernare skor nuförtiden än trista stövlar. Ska jag rida så ofta är det bra med riktiga grejor. Köpte ett par töjbara ridvantar också så jag får in mitt onda finger även med omslag :) Hade ett par ridhandskar innan men i dem får fingret inte plats och kan nog räkna med att behöva ha det omlindat ett tag till :( Finns inte mycket som går upp emot shopping när man ska bli på bättre humör! ;) Sen kanske man blir på mindre bra humör för att pengarna minskar, men varför ska man tänka på sånt just då....

Nästa vecka är det dags för ridning igen och den här gången ska mamma och min faster med. Det kommer bli en syn för livet :) Mamma är lite skraj numera, trots att hon ridit lite som liten och en gång på senare år. Min faster D har nog inte testat att rida alls vad jag vet. Mamma har siktat in sig på min vita älsklingshäst som jag har haft nästan hela tiden förutom en stund på slutet sist. Men nu är det dags att vidga vyerna lite. Jag ska nog ha samma häst som jag hade på slutet sist för det blev så kort stund, eller en annan som verkar bra också. Sen får vi se vad det blir för de andra. Y ska med och sen blir det Milippa (bloggskrivaren som jag länkat till, men som numera bara får läsas av inbjudna läsare (som jag :)) och sen är det min f.d arbetskompis också som ska med. Hoppas det blir lagom varmt väder och soligt.


Läste på Aftobladets hemsida om Nadine som skakades till döds efter 5 veckor av sin pappa och Gabriella som nästan misshandlades ihjäl genom skakningar och slag när hon var 1 år. Hur kan det gå så långt? Jag har full förståelse för att man blir frusterad och galen om barnet skriker och skriker och man inte fått sovit knappt på flera dygn, men till att faktiskt ge sig på barnet fysiskt som är helt försvarslöst.... Man önskar ju att man då kunde inse att det är bättre då att gå bort från barnet en stund och lugna ner sig eller ringa någon om hjälp. Det verkar inte vara något jätteovanligt heller att sjukhuset får upp barn som skakats. Fruktansvärt!

Sommarväder har det varit hela veckan nu. Synd att det inte är lite varmare på morgonen bara så man kunde har high water-byxor på sig åtminstone. Blir ju så varmt sen på dagen! Till helgen ska det tydligen bli riktigt varmt, precis lagom till Sthlm Marathon. Brorsan ska vara med och springa envis som han är. Ska förstås dit och titta hur det går. Kommer bli tufft! Några på jobbet ska vara med och då ska ju J förstås inte vara sämre. Han kommer väl köra tills han stupar.... men jag hoppas verkligen att han bryter om han känner att det inte går. Han är ju tennisspelare, men numera på en hobbynivå, spelar golf, är ute och springer och har ett fysiskt krävande arbete, men att springa Marathon är en viss skillnad...

Nej, nu ska jag göra mat lite snabbt och sen gå och lägga mig.


image120


Kommentarer
Postat av: Loppan

Vi kanske ses i vimlet på lördag då :-) Hoppas det går bra för din bror. Kramis

2008-05-28 @ 22:58:35
Postat av: Norpan

Loppan: Ja, man vet aldrig, trots mycket folk brukar man kunna lyckas ibland :) Hoppas det går bra för J också! Kramar

2008-05-29 @ 08:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback