Sista lediga dagen slut :(

image90Idag har det också blivit lite shopping :) Var ut till ett annat köpcentra på eftermiddagen med Y. Hon köpte inget alls medan jag köpte ett par beiga stuprörsjeans och ett par enkla vita vårskor att kunna ha på jobbet. De håller på med ett reparationsarbete på en bro här i stan och det blir såna köer på helgen då halva körsidan är avstängd. Tänk ändå hur folk är, att innan är det ju dubbelfiler som vanligt då det är motorväg. Då när det blir kö, lägger sig en massa bilar ändå i ytterfil och kör om för att sedan längre fram pressa sig in emellan för att komma fortare fram. Blir lika irriterad varje gång. För det är ju det som gör att det hela tiden blir kaos och stoppas upp! Annars skulle det flyta på riktigt bra om alla kunde fatta det och invänta sin tur istället, men närrå! Puckon!

image89Har också hunnit käka lunch hos farmor och suttit ute och fikat hos M och K på eftermiddagen på deras veranda och på kvällen har jag haft Y och brorsan här. Vi gjorde grekisk sallad med grillad kyckling, avokado, fetaost, paprika, färska champinjoner, rödlök, kruksallad, majs, gurka, tomat och rädisor. Dressingen var av olivolja, äppelcidervinäger och italiensk salladskrydda. Väldigt gott blev det!

Har fortfarande problem med astmahostan. Det vill inte ge med sig. Sen är det väl inte bättre av att jag är ute och har mig nu också, men man kan ju inte bara sitta inne hela tiden. Och imorgon är det dags att gå till jobbet igen. Usch, vad tungt det känns. Skulle velat vara ledig några dagar till känns det som! Imorgon blir det en jättelång dag också i och med att jag ska på en jättebra föreläsning på kvällen mellan 18 och 21 så lär väl vara hemma först vid 22. Men jag tror det kommer att bli en upplevelse! Tar bilen imorgon så jag slipper tåget så sent sen. Får en kompis med mig på föreläsningen från hemstan som kommer med tåget på eftermiddagen så hon ska åka med mig hem på kvällen sen så det blir kul.

image88Sitter och slökollar lite på "I sanningens ögonblick" samtidigt medan jag skriver. Alltså fy vilket program! Stackars tjejen som var med innan och satt med när hennes sambo satt och blev utfrågad av lögndetektorn. Fick utstå att han tyckte att han hade kompisar som hade tjejer som var snyggare än henne, att han tyckte hon skulle skaffa silikonbröst, att han varit otrogen mot henne, att han tyckte det var snyggare med blonda tjejer när hans sambo var mörkhårig. Jag hade gått! Hoppas hon lämnar skitstöveln! Ska snart sätta mig och kolla på "Horton hears a who" istället. Den tecknade filmen där Jim Carrey spelar Horton. Den verkar jättemysig! Vet inte vad den heter på svenska, men handlar om nåt litet väsen och elefanten Horton i alla fall. Får väl rapportera på tisdag vad jag tyckte om den :)

Dags att gå ner till tvätten en sista sväng. Trevlig vecka!

image18

Kommentarer
Postat av: mia

Ja, det är klart hon som ska ha pengarna (om det ens var värt det). Såg du, hon ville inte ens se honom i ögonen efteråt när han försökte krama henne. Nä, det tog nog slut där, kärleken.

Läskiga frågor dom ställer, hu.
Allergin är skitjobbig nu föressten, håller med dig fullt och förstår dig. Jag har iofs sluppit astmahosta i år (eller inte fått det än), men rinnande ögon, klåda och nysattacker har jag. Kramisar och hoppas du får det bra på jobbet i morgon.

2008-05-04 @ 22:55:38
Postat av: Norpan

Mia: Ja jag hoppas verkligen det. Han var inte värd henne. Hon verkade vara en jättebra tjej stackarn! Kan inte för mitt liv fatta att man vill ställa upp och vara med i nåt sånt där!!!

Usch, känner du också av allergin! Den är verkligen pest! Inte bra när allt slår ut sådär snabbt! Kramisar tillbaka!

Postat av: J

Hej!
Kolla gärna in min blogg :)
Kram

2008-05-04 @ 23:46:37
URL: http://Jahwanna.blogg.se
Postat av: Ida

Det här programmet sanningens ögonblick verkar lite för hemskt. Jag såg det också och fick nästan ont i magen. Fy vilket as! Och hon sitter tappert och ler. Tjejen efter fick inte frågor i närheten av hans men det är väl lika bra, jag tycker att det gick över gränsen där. Men det är ju intressant att se vad vissa gör för lite pengar.

2008-05-05 @ 11:01:56
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se
Postat av: Norpan

Ida: Ja, det är ett hemskt program, men så finns det alltid dem som kan göra vad som helst för att få lite pengar. O ändå kan man inte låta bli att titta på det heller... Men hur kul är det att bli förstasida på Aftonbladet om hur ens sambo varit otrogen och man får reda på det i tv... Usch så vidrigt!

2008-05-05 @ 22:14:21
URL: http://lillanorpan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback