Solstorm

Just hemkommen från att ha käkat middag hos pappas sambos dotter. Vi käkade köttgryta med jasminris och sallad. Sen hade jag tagit med mig rabarber/hallon-paj som jag gjort. Till den hade vi vaniljsås. Jag känner mig stoppmätt fortfarande! Vi kollade också på "Solstorm" som det ju varit lite delade meningar om vad folk tycker. En del gillar den inte alls medans andra tycker den var rätt bra och tycker den är sevärd. Jag själv tillhör den senare kategorin. Jag tyckte den var helt okej och sevärd. Sen var det kanske inte den bästa svenska film jag sett, men jag tycker den var bra. Varken mer eller mindre.

Handlingen: I Kiruna mördas frikyrkopastorn Viktor Strandgård. Han ligger knivskuren på rygg i Krafkälla kyrka.
Rebecka Martinsson, en ensamstående advokat i Stockholm, får ett telefonsamtal från sin barndomskompis Sanna, som berättar att hon just hittat sin bror brutalt ritualmördad i kyrkan och vill ha hennes hjälp. Rebecka återvänder till sin barndomsstad och sina minnen. Hon ger sig in i mordmysteriet för att försöka finna vem som mördat Viktor.

Skådespelare: Izabella Scorupco, Mikale Persbrandt, Jakob Eklund, Krister Henriksson och Suzanne Reuter bl.a.

Regissör: Leif Lindblom           Producent: Lena Rehnberg

Betyg:
image107


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej!
Jag har varit inne och läst lite på din blogg. Kolla gärna in "Persbrandts-intervjun" på min blogg.. :)
//Petra

Postat av: Norpan

Petra: Tack för kommentaren och kul att se dig här!

2008-05-18 @ 21:50:42
Postat av: m

svarade föressten på din kommentar. finns i min blogg. puss

2008-05-19 @ 00:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback