Talangkavalkad och boktips...

Zara vann Talang 2008 och hon var jätteduktig! Men coola killarna RMK starkt måste jag säga! Ändå måste jag säga att alla som var med i finalen lika gärna kunnat vunnit för de var duktiga allihopa och hade talang.




Här är en av finalisterna i Britain´s got talent 2008. Så söt liten tjej och sån klar fin röst så det är helt otroligt! Bara 6 år gammal är Connie.



Sen blir det en liten tillbakablick till min favorit Talang 2007 som var "Baby Bang", vilket inte är helt otippat kanske med tanke på mitt dansintresse. Så mjuk i rörelserna!



En duktig kille från Britain´s got talent 2007, George.



Dags att gå och lägga sig. Ska skjutsa brorsan till stationen kl. 7.30 imorgon bitti när han ska åka till Sthlm för att delta i Marathon. Ingen sovmorgon här inte! :( Får väl lägga mig och sussa en stund när jag kommer hem. Kommer missa när han starta men vi ska försöka fånga upp honom under vägen. Vi kommer spåra honom via sms :) Värsta SÄPO-fasonerna ;) 18200 personer är anmälda till Sthlm Marathon. Häftigt va? Själv skulle jag aldrig få för mig att springa 42 km. Det räckte alldeles utmärkt med 5 km på Vårruset!

Håller på och läser två bra böcker igen. En är "Det räcker inte med kärlek" av Jenny Lexhed.

Jenny Lexhed berättar om sitt liv och sin kamp som mamma för att hjälpa sin son Lucas som har autism till ett självständigt liv. Det blir en kamp som hon får betala ett högt pris för när hon drabbas av utmattningspsykos och blir tvångsintagen på psykiatriska avdelningen. Boken handlar om en familj i kris och vägen tillbaka till ett bra liv.


Den andra är "Brunstkalendern" av Emma Hamberg. Den handlar om de tre systrarna Lena, Åsa och Marie som alla lever väldigt olika liv. Lena är en lantis och har fyra barn, sju kaniner, en hund och några katter och en man som jobbar på en mack. Åsa är mångmiljonär, längtar efter barn och jobbar inom IT-branschen och bor i en ruskigt stor lägenhet mitt i centrala Sthlm tillsammans med sin man som hon träffade genom jobbet. Marie är chef i en hårdrocksbar, har silikonbröst och en Rottweiler som heter Otto. Men livet tar en tvär vändning och de tvingas alla åka tillbaka till barndomshemmet och 200 kor.

Hoppas ni får en skön helg i sommarvärmen!

image120

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback