Fortfarande snö...

Skulle bli blask ute och plusgrader idag, men det kanske kommer.... vilket jag INTE hoppas dock för finns det nåt tristare än blask? Är man ute och går gäller det att kasta sig åt sidan om det kommer en bil och man inte vill riskera att bli totalt nerstänkt. Kör man bil själv finns en ganska så stor risk för stor förbrukning av spolarvätska (vilket behövs användas i mängder redan nu, trots avstånd till framförvarande bil).

I måndags blev ridningen inställd pga. snöovädret. Han hörde istället av sig igår och undrade om jag ville komma och rida i en annan grupp för det fanns en plats och det tackade jag ja till. Men vid lunch fick jag förstås huvudvärk igen och trots triangeltablett och alvedon mådde jag inte så mycket bättre på kvällen så fick ställa in och ska dit och rida på lördag istället under dagen. Måste vara migrän jag får eftersom det inte hjälper med vanlig värktabletter ens extra starka. Hjälpte mot mitt ryggonda i korsryggen i alla fall :) (Man börjar bli som en gammal tant ;), men tror det sitter i sen jag föll av hästen). Huvudvärken berodde på en på jobbet som hade en så stark parfym och så mycket på sig att det bildades som ett stort moln där hon gått förbi. Jag var förbi i samma veva och pang så var det kört. Så nästa gång får jag väl stänga igen näbben och andas genom munnen när jag går förbi ;) Önskar verkligen att folk inte hade så starka parfymer på sig på jobbet! Men kan ju vara skönt att få rida på dagen för en gångs skull. Hoppas det är lite snö kvar för kan ju vara rätt mysigt att rida då!

Såg på Aftonbladet att den 60-åriga IT-miljardären Charles Simonyi gift sig med  28-åriga Lisa Persdotter och nu planerar att skaffa barn. Alltså folk säger att ålder inte har någon betydelse, men 32 års skillnad??? Vad ser en 28-årig snygg tjej hos en 60-åring undrar jag? Jag vet att det är många som inte tycker ålder spelar någon roll. Det är väl för jag absolut ALDRIG skulle kunna tänka mig en 60-åring ens komma i närheten av mig. Inte på det viset i alla fall, miljardär eller ej. Ålder har ingen betydelse när det gäller vänskap, men i kärleksförhållanden kan jag tycka det. Och det beror inte på att jag har något emot 60-åringar! Jag kan inte låta bli att undra om hon gift sig med honom om han inte varit miljardär.... Men det sägs ju att kärleken är blind så vem vet. Inte min sak att bedömma. Hon är säkert jättelycklig. Hoppas hon känner likadant när han är 80 år och hon 47 år. Finns en hel del aspekter att tänka på när det gäller så stora ålderskillnader. (Bild lånad från Aftonbladet.se).

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Väkommen från den mörka sidan. Snöängelstävlingen börjar snart så det är bra att ställa sig i kön. =)



Trist att människor inte förstår det där med parfymer. Jag är inte allergisk eller så men när jag jobbade i butiken så fanns det en tantalua som jag allltid var tvungen att fly från eftersom hon hade på sig stark parfym.



Hoppas du mår bra!

kram

Postat av: mallis in real life

Jag kan inte heller fatta vad en 28-åring ser i en 60-årig gammal gubbe. Tydligen har hon det rätt förspänt själv så det är nog inte för pengarna.



Han dejtade Martha Stewart i många år och tycker han kunde ha fortsatt med det.



Kram

2008-11-26 @ 10:02:13
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Norpan

Tror jag avstår snöängeltävlingen i år ;) Verkar inte vara något direkt väder för det längre. Ser att töovädret kommit igång nu....



Nej, parfymer är inte alltid trevligt och särskilt inte i mängder på jobbet! Men många tänker inte på det tyvärr. Man kanske skulle skaffa sig en gasmask ;) kram på dig



Mallis: Jasså, han har dejtat Martha Stewart! Jamen det var väl en mer lyckad kombination...

Även om hon har det förspänt så är hon nog inte miljardär, vissa vill ju alltid ha mer....eller så är hon verkligen kär i honom även om en annan har svårt för att se hur det kan komma sig. Är hur som helst inte avundsjuk i alla fall :) Kram!

2008-11-26 @ 10:51:27
Postat av: Ida

Jag vill också ha kvar vintern!! Avskyr slask. Huva!



Huvudvärken låter inget bra doh.. Det måste ju som du skriver vara migrän, för annars borde det ju kunna gå över nån gång. En gång såg jag en gravid kvinna på en stadsbuss som höll en näsduk över näsan, hon såg ut att vilja kräkas. Fy, vad jag tyckte synd om henne. Jag tänkte då att det nog berodde på nån stark parfym eftersom gravida kan bli så känsliga för lukter. Usch, för att åka stadsbuss då lixom :P Jag funderade en stund på om det var min parfym, men jag har alltid rätt svaga och fräscha lukter. Gillar inte dom tunga.



Inte för att jag antyder att du är gravid, haha! Utan bara att starka lukter kan bli jobbigare.



Jag tror väl lite som du (utan att dömma!) att åldern faktiskt spelar inte lite ändå men i det här fallet spelade nog mest pengarna in. Det behöver inte vara så, men man blir ju lite misstänksam ändå! Hehe..



Nä, hoppas på att snön ligger kvar då! :)

Kram på dej!

2008-11-26 @ 11:44:27
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Det är de tunga jag inte tål oftast, eller väldigt intensiva dofter. Jag är mer känslig i vissa perioder också när immunförsvaret är mer utsatt, som vid pollenperiod t.ex. och säkerligen som nu när det är mycket förkylningar och annat runtomkring en. Jag blir ju sällan förkyld så därför jobbar säkert mitt immunförsvar på högvarv o klarar inte allergin istället. Rök och starka parfymer är mitt värsta när det gäller dofter. Nej,en del gravida brukar ju inte heller ha det så lätt med dofter. Så den där stackars kvinnan hade väl kännt nån doft hon inte klarade av säkert.



Ja, man blir lite misstänksam när det är så stora ålderskillnader. Man har lite svårt att förstå sig på hur en ung tjej kan tycka en gubbe är attraktiv... men men smaken är ju olika :)



Här är det nog tyvärr inte så mycket att hoppas på längre med snön...den försvinner mer och mer...

2008-11-26 @ 12:58:21
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag kan säga helt ärligt att jag inte förstår vad den unga svenskan ser hos den där gamla gubben. Hon säger att hon inte gifter sig för pengarna, men jag tror det ändå. Jag förstår att han inte säger nej till en ung snygg tjej, men vad ska hon med honom till egentligen, förutom att få jävligt mycket pengar?

Men som du säger själv är ju kärleken tydligen blind, så kanske har jag fel, vem vet;)

2008-11-26 @ 21:40:31
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: Maja

Dog inte Olof Palme 1986?

2008-11-27 @ 10:39:16
Postat av: Norpan

Maja: Jo,i februari 1986. Varför kom du på det? :)

2008-11-27 @ 14:07:44
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: sebbe

Det är mysigt med snön

om det är ett tjockt lager

som inte blir isig eller blaskig:)

också måste det ju vara vindstilla också:D

2008-11-27 @ 23:04:58
URL: http://sebbegaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback