Gula västar överallt...


Börjar mer och mer
bli sugen på ny bil. Jäkla brorsan! ;) Hade inte ens haft en tanke på det innan han förde det på tal. Ska ta och ringa och kolla vad det kan bli i månadskostnad för kommer väl att få lägga en del emellan om jag byter in min nuvarande bil. Sen får jag ta ställning. Spännande!

Tänkte på en sak härom dagen när jag cyklade hem från stationen. Det har ju blivit värsta innegrejen med gula reflexvästar! Först såg man en och annan och jag tyckte nästan det såg lite halvtöntigt ut! Till en början trodde man att det var byggarbetare eller vägarbetare eller nåt kors och tvärs med såna där västar. Men sen insåg man ju att det faktiskt var i praktiskt syfte, för säkerhet och för att synas. Det var vem som helst som hade en sån. I år är det om möjligt ännu mer poppis med västar. Var och varannan kan man se med den sån där. Och nu har jag faktiskt införskaffat en själv efter att jag förra året i mörkret höll på att bli påkörd av en bil i mörkret trots att jag hade reflex på armen och cykellyse. Man syns faktiskt jäkligt bra. Så hur fult det än är så är det faktiskt himla bra. Lånade en från kompisen C när vi var ute i somras sent på kvällarna/nätterna och gick med hunden också. På landet är det inte lätt att se en person som går efter landsvägen i beckmörkret. Så det är faktiskt nåt jag rekommenderar när man ska ut och gå eller cykla. Himla smidigt och man syns bra! Däremot ska jag ta och skaffa en i större storlek för min storlek S är lite svår att pressa sig i med dunjackan på :)

Idag är sista arbetsdagen för den här veckan, så skönt! Har semester imorgon så får lite långhelg!

Kommentarer
Postat av: Söderlund

Tack så jättemycket, vad roligt att du gillade texten! :) Ja, det är ganska fascinerande att man kan minnas det så fast i detalj, fast det var så längesen liksom.



Gällande jobbet i linköping så går det rätt bra. Jag kommer att jobba med dem halvtid till att börja med, som reporter utifrån och på söndag (nu på söndag) flyttar jag till Stockholm, helt sjukt! Haha. Robin Söderlund flyttar hemifrån, 18.5 år gammal, haha, aja- det ska bli skoj! :)

Postat av: Lennart

Det ser riktigt roligt ut då en samling dagisbarn klädda i såna västar kommer gående i en rad. Du har rätt om att de syns, då jag sitter och kör i mörkret är det inga problem alls att upptäcka gående eller cyklister. De lyser klart och tydligt på långt håll.

2008-11-06 @ 19:31:31
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: solstrålarna

missade du gårdagens tävling om en biobiljett i våran blogg? idag har du chansen vinna ett h&m presentkort värt 100 kr, tävlingen pågår ända till imorgon!

2008-11-06 @ 22:44:35
URL: http://jumbokulan.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Hehe ja det har blivit en del hoppande på senaste tiden, men nu har jag i alla fall bestämt mig :)

2008-11-07 @ 10:42:30
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Norpan

Lennart: Ja, det är läskigt ibland när man upptäcker att man nästan missade någon efter vägen som är ute och går eller cyklar! Man blir alldeles skakis! När jag var ute och övningskörde med svägerskan Y förra måndagen var det en som var ute och sprang som hade reflexväst och tack vare den såg vi honom. Törs knappt tänka på vad som kunnat hända annars! Usch!

2008-11-07 @ 11:31:29
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback