IKEA-utflykt...snurrigt värre!

Efter jobbet idag blev det en repa till IKEA tillsammans med kompisen som jag kallar för L. Det började bra när jag skulle hämta upp henne... Jag ringer henne och talar om att jag snart är nere på stan och om hon kan möta upp mig på en parkering där. Men typ nån minut senare är jag ju redan där så ringer igen och säger att jag kör neråt mot henne för gick ju rätt snabbt. Hon har inte ens kommit ur huset där hon jobbar :) Så jag talar om vart jag nu istället åker och ställer mig. Jaha, väl på plats vad händer då.... Jo en parkeringsövervakningsbil dyker upp och parkerar alldeles bakom mig. Så kör ut igen och lite längre iväg och kör sen in på ett annat ställe och parkerar. Man kan säga att jag från platsen där jag skulle stått från början kört runt i en triangel och nu nästan är tillbaka på utgångsstället igen pga. den jäklans parkeringsvaktbilen! L ringer efter en stund och undrar vart jag blivit av, men dyker nu snart upp.

På vägen dit skulle jag köpa kattsand var det tänkt, men vi babblade förstås så mycket att jag glömde köra in till djuraffären. Kom på det lagom tills vi steg in på IKEA. Även där babbade vi så mycket att vi hann igenom soffor, hyllor och köksbordsavdelningen på 3 röda sekunder tills jag sa: "Men L, vi kanske ska passa på att titta oss lite omkring också när vi är här! " :) Och jo, det tyckte väl hon också att det var en rättså bra idé. Så sen knallade vi i lite lugnare tempo och kikade runt ordentligt. O det slank ner både det ena och det andra. Men jag var rätt duktig ändå. Lyckades väl handla för den nätta summan 149 kr tror jag det var. Och det är ju rätt överkomligt ändå. Fast man bara handlar smågrejor så brukar det lätt dra iväg. Men kan erkänna att jag både var på väg att köpa svarta tallrikar och en ljuslykta. Blev några smådekorationer som jag ska ha på jobbet (som den söta fablergrodan på bilden bla. Har ju mycket barn som kommer på besök hos mig på jobbet) och sen lite glödlampor, batterier, servetter och så. Sen käkade vi mat på fiket där. Det blev laxsallad som var kanongod! Och min favorit, chokladbisqvi till efterrätt! Vill man ställa sig in hos mig så går chokladbisqvi alltid hem :) Om jag inte köper en baguette när jag är och fikar så blir det ALLTID en chokladbisqvi om det finns.

På IKEA glömde jag också att köpa nåt, nämnligen antikljus att ha i min smidesljuskrona i vardagsrummet. Typiskt! Och när kommer jag på det? Jo, när jag betalat och är på väg ut. L sa att hon kunde står kvar med grejorna medan jag gick in igen, men kön var så lång att det inte kändes som någon bra idé. Så får väl ta det nästa gång. Men så typiskt för innan vi gick och fikade stod jag med ljusen i handen, men de var så jäkla tunga att jag sa att jag skulle ta det sen. När vi kom ut och hade fikat klart och var på väg och skulle hämta en grej L skulle ha gick vi förbi ljus på ett annat ställe och jag tänkte för mig själv. Jag tar det på vägen tillbaka så jag slipper släpa. Ja, just det. Nu slapp jag släpa på dem alls! Börjar jag bli lite smygdement måntro???

När vi kom ut från IKEA kom jag på att jag kunde gå in på Coop Forum på vägen hem och kolla om de hade någon kattsand. Men ibland är man ju bara så vimsig att man blir rädd för sig själv nästan. L påpekade att vi ju faktiskt hade en stor Ica-butik precis bredvid oss :) Så dit in gick vi förstås och hittade förstås en massa annat också innan vi var på väg mot kassorna och jag utbrister: "Men kattsanden då!" Jaha, så hade vi glömt den igen och fick knalla tillbaka och leta reda på djurgrejorna. Fick med mig en kattsand och skulle precis börja gå när L säger: "Du Norpan, den där läcker" :) En lång rand med sand hade läckt ut från påsen. Så var bara att leta reda på en ny. Skulle sett ut om det varit ett lååååångt sandspår hela vägen bort till kassorna. Vi hade ju inte varit svåra att spåra i alla fall utifall att nån fått för sig att vi kommit bort...

Men slutet gott, allting gott, kisse fick sin kattsand till slut och matte sina saker, bortsett från ljusen då.... Men det får väl bli en annan utflykt till IKEA om jag nu kan lyckas komma ihåg dem då....och det vet man ju aldrig med tanke på min framfart idag. Imorgon eftermiddag/kväll ska jag kolla på brorsan när han spelar tennismatch! :)

Sen måste jag bara avsluta med: Gud vad viktigt och härligt det är med vänner! Och särskilt såna som får en att må toppen efter en kväll tillsammans! :D Egentligen var det vad jag ville förmedla med mitt inlägg, men för att förstå det roliga i det hela ska man nog ha varit där på plats kanske....vad vet jag.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du låter lika härligt vimsig som jag! ;)

Tack för länken, det alltid lika trevligt att stiga in här.

Ha en njutfull helg nu!

Kramen sa Daniel

Postat av: Ida

Utan vänner vore man ju ingenting=)

2008-11-28 @ 15:04:03
URL: http://festizzz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hihi, va jobbigt med sanden!! Tur att det fanns nå kvar tillslut.

Visst e det skoj med Ikea, man hittar alltid massa skoj där och har man tur till ett överkomligt pris också =)



Ha en mysig kväll! Ta hand om dig också. KRAM

2008-11-28 @ 17:12:48
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha, vilken dag! Men då är det tur att man har goa vänner :)



Och vem är inte lite dement nuförtiden? :S Häromdagen glömde jag nyckeln i hänglåset som var låst om ett skåp på gymet. Men va lixom? Tur att jag kom på det nästan på en gång! :P



Ha en fin helg! Kram

2008-11-28 @ 23:44:44
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Ja verkligen! På IKEA skulle jag lätt kunna shoppa ihjäl mig :) Alltid hittar man nåt. Är faktiskt näst intill omöjligt att gå in där UTAN att köpa någonting. Hoppas du fick en mysig kväll du också! KRAM o ta hand om dig med!



Ida: Jösses! Fler än jag som är snurriga hör jag :) Men vilken tur du kom på det!!!! Frågan är om du haft några saker kvar i ditt skåp när du kom tillbaka annars. Ibland ska man ha lite tur också! KRAM! O ha en fin helg du med!

2008-11-29 @ 00:41:58
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel och Ida "festizzz": Kommentar i era bloggar.

2008-11-29 @ 00:43:14
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback