Vinterpromenad och nostalgi med gamla julkalendrar...


Bild tagen av mig på min vinterpromenad idag.

*Suck* ännu en dag med huvudvärk! Kom efter jag varit ute på min vintriga promenad. Förmodligen för att det blåste så. Men det var skönt att komma ut ett tag! Har inte varit ute ordentligt sen i måndags när jag var ute och red. Nu är det ju mörkt när jag åker iväg till jobbet och mörkt när jag kommer hem och då känner jag inte något jättesug efter att vara ute. Saknar våren och sommaren och framför allt ljuset! Visst är det fint ute när det är snö och solen lyser, men jag är en person som mår bäst i sol och värme. Ändå är jag född på vintern och fyller faktiskt om inte så länge. Men faktiskt kan jag känna ett sug efter att åka iväg och åka lite slalom i vinter någon härlig och solig vinterdag. Sitta i backen med varm choklad och smörgås :) Det gjorde vi alltid när jag var yngre och vi var iväg hela familjen och åkte slalom. :) Igår lärde jag mig nåt nytt om min bil...törs jag säga det ;) Har ju automat och brukar i princip alltid köra på D-läge. Skrev härom dagen om att det var så svårt att komma upp för den lilla backen till min parkering. Nu har jag kommit på att det faktiskt går att välja L-läge och då kommer jag upp hur fint som helst och utan spinn :) Fattar att jag inte tänkt på det tidigare! Men å andra sidan var de bättre på att sanda förra vintern och innan dess hade jag inte den här bilen.

Igår blev det middag och Stjärnor på is hos C. I helgen har jag också kollat igenom alla Trolltideravsnitten! Nostalgi :) Riktigt bra julkalender som är skriven av Camilla och Maria Gripe. Min favorit är helt klart Siv Malmqvist i sin roll som Dorabella/Marabella (särskilt Marabella). Mara spelas också av en jätteduktig skådespelerska som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. Undrar vad det blir för en julkalender i år.... Men inget går upp emot julkalendrarna förr ändå. "Sunes jul", "Albert och Herbert" och "Toffelhjältarna" älskade jag också, men det var ju ingen julkalender utan kallades för julmorgon. Här kommer två utav dem.





Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, jag tror man behöver sol nu.. eller massor av vitaminer. Man blir frusen trött och som du får, huvudvärk av allt mörker å kyla. Brr



Jag saknar sunes jul!! Helt sjukt kul. Pappa Rudolf e bäst, hehehe.



Många kramar till dig å sov gott. KRAM

Postat av: Norpan

Sandra: Ja, jag börjar sakna solen o ljus! Snön gör väl att det blir lite ljusare på dagarna men inte tillräckligt! O tydligen ska det bli snöblask imorgon...

Hahaha, ja Rudolf är bäst! :) Många kramar tillbaka! Ha det bra! KRAM!

2008-11-25 @ 07:40:51
Postat av: Dress Like a Princess

Åh de är så mysigt att promenera i snön :)

2008-11-25 @ 08:00:29
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Lisa

mysigt med vinterpromenad :)

2008-11-25 @ 11:02:32
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Eller hur, det ska bli jättekul! :)

2008-11-25 @ 11:02:54
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Jag älskade Toffelhjältarna!!



Kram

2008-11-25 @ 16:52:03
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Daniel

Jo sol vitaminer å mycket frisk luft.

Hoppas huvudvärken ger me sej!

2008-11-25 @ 21:33:15
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Mallis: Ja, visst var de bra! :) Solstollarna också! Kram



Daniel: Tack! :)

Ja, det är nog det som behövs en sån här tid! Önskar man kunde styra lite mer över solen ;)

2008-11-26 @ 10:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback