Regn igen ...

Regn igen :( Solen orkade väl inte skina två dagar i rad.... Tur jag tog bilen idag, för det värsta som finns är att cykla i regn utan regnkläder! Måste skaffa mig regnkläder! Har regnkläder men då de hängde i garderoben i badrummet i stugan så luktar de mögel sen vattenläckan och den lukten lär ju aldrig gå ur. Sen är det ändå dags att köpa nya. Det trista är att bilen blir så skitig i sånt här väder, så fort man har bilar som ligger framför och för att inte tala om lastbilar.... Min spolarvätska är nästan slut också, så måste köpa ny. Sånt klarar man sig inte utan i det här vädret.
Hade ont i huvudet igår när jag skulle lägga mig också så tog en triangeltablett och en alvedon (de hjälper varandra tydligen). Det var bara det att jag tänkte inte på det imorse när jag körde iväg och tabletten håller i sig i 12 timmar om inte mer. Och jag kände av den lite grann, inte så jag kände mig full eller så, det gick bra att köra, men man är väl inte lika klar i knoppen kan jag tro. Brukar aldrig köra när jag har tagit tablett i vanliga fall. Kom på det när jag kommit halvvägs och då var det lite försent att vända. Men den var väl på väg ut ur kroppen och förmodligen är de inte lika starka för datumet för tabletterna hade gått ut.

Ridningen igår gick riktigt fint. Känns som hästen jag har och jag börjar komma överens ordentligt. Har lärt mig att hon är otroligt känslig så behövs inte mycket för att hon ska känna av vad jag vill, samtidigt som hon är lite het, vilket innebär att man får vara med och dra in henne när hon far iväg för mycket. Men hon är en rolig häst att rida. Man får jobba lite själv, ingen man bara sitter och åker med på inte :) Så jag lär mig mycket! Här till vänster ser ni henne. (Bilden är lånad). Klicka på bilden för större format. Vi fick börja hoppa så smått över lägre bommar, 2 eller 3 direkt efter varandra. Så nu börjar det gå framåt. Är väl mest för vi ska lära oss styra över hästen. Det var skoj i alla fall! Denna gången kände jag mig mer säker igen. Förra gången kände jag mig lite spänd efter jag trillat av gången innan. Men nu kändes det som vanligt igen. Men är lite extra försiktig just när vi ska göra volter i tölt (en slags gångart då de springer på ett särskilt sätt med benen som gör att ryttaren knappt rör sig i sadeln utan håller sig i samma läge hela tiden, väldigt bekvämt med andra ord).

Ikväll blir det en träningsfri kväll och imorgon är det dags för gymträning igen. Ikväll ska jag bara softa i soffan har jag bestämt. Skönt med såna kvällar också när man inte har någonting man MÅSTE göra. Ikväll är det ju en del bra på tv också som Desperate housewives, Brothers and sisters och Christine.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Fin å ståtlig häst!

Tack för hälsningen!

Trevligt du har det här!

Postat av: Astrid

Superfin bild! Den med gummistövlarna (eller båda men mest den =P.

Ha en bra dag!

2008-11-18 @ 17:49:18
URL: http://agx.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Tack! :) O ja, visst är hon fin :)



Astrid: Kan tyvärr inte ta åt mig äran för bilden, den har jag lånat från google, men visst är den fin :) Ha en bra dag du med!

2008-11-18 @ 23:25:09
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: silly

jag hatar det otroligt dåliga & tråkiga vädret :(. Usch jag tycker hästar luktar & e läskiga, blää

2008-11-18 @ 23:40:15
URL: http://sillyhilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback