Jahapp så var det då dags...

Första fallet från häst. Hade en häst som definitivt vaknat på fel sida igår. Hon ville definitivt inte göra det jag ville och jag fick trilskas och greja stup i ett på övningarna vi skulle göra när vi kom till mitten av lektionen ungefär. Hon skötte sig mycket bättre innan. Skulle göra en volt (rida runt i större cirkel) i tölt (en springstil) och hon for kors och tvärs, studsade åt sidorna, red i sidled, ökade tölten, precis allt annat än vad hon skulle göra, så till slut fick jag lite mer vikt på yttersidan, och sadeln som satt löst (tydligen) gav med sig och åkte runt med mig och jag for ner i marken på grusplan. Inget mjukt underlag med andra ord. Landande precis på lårbenet med en ordentlig kraft. Som tur var bröt jag mig inte! Men kändes inte skönt. Ridtränaren frågade hur det gick och jag var snabbt som ögat uppe på en gång (man vill ju inte vara någon vekling) och sa att det gått bra. Han sadlade om hästen och jag upp igen. När man sadlar en häst så spänner de ut magen, vilket gör att man ofta får spänna åt sadeln efter ett tag när man ridigt då hästen släppt in magen igen, men det var inte gjort på min häst. Hade den suttit åt ordentligt hade jag säkerligen aldrig åkt av.

Men sånt kan hända och jag tror inte det lär vara den sista gången jag åker av en häst heller. Det är stora djur och allt går inte alltid som man tänkt sig. Min häst F trilskades även sen när jag skulle göra en annan övning. Så ridtränaren P satte upp på hästen för att testa och för att jag skulle se vad jag gjorde fel. Det visade sig att det faktiskt inte hade enbart med mig att göra, för hästen hade tröttnat på övningen och ville inte alls. Den trilskades lika mycket med honom också. Så där fick han minsann :) Nästa gång ska jag ha min vanliga häst A igen definitivt!  Den är lite mer het på gröten, men samtidigt har vi kommit på mer god hand med varandra de sista gångerna så ska nog gå fint.
Fick ta bilen idag för var lite för mör för att kunna cykla. Satt med kylklabbe på låret igår för att få ner värsta svullnaden, men är svullet ändå idag och blå. Höll knappt på att få på mig brallorna. Fick nog en knäck mot ryggen också för känner i nedre delen mot ryggen på ena sidan. Kommer nog ta några dagar innan man är fit for fight igen. Så idag blir det ingen gymträning. Får ta det lite lugnt idag och imorgon i alla fall. Sen får jag väl köra igång och köra i alla fall överkroppen till en början om det gör ont. För har jag väl kommit igång med träningen så ska det väl vara själva sjutton om man ska behöva hålla uppe igen.

Idag ska jag åka iväg och sätta vinterdäck på jobbilen. Jag är ju en av fyra som har ansvar över den så då får man ställa upp på sånt där. Jag som inte hittar till allt här i stan där jag jobbar :) Men ska nog gå fint. Vet på ett ungefär. Blir bra att få vinterdäck på den eftersom jag och en kollega ska ta oss ner till Småland på torsdag för att besöka ett boende, då vi har en ungdom som bor där och som sökt insats genom oss. Så vi ska dit och träffa personal för att få reda på lite mer om hur ungdomen fungerar där och med andra boenden, behov osv. Kommer ta hela dagen! Blir jag som får köra också för C som ska med vill inte köra nya bilar och inte automat. Så blir en biltur på ca 8 timmar fram och tillbaka. Hoppas det blir hyfsat väder....

Måste lägga in en bra och skön låt också som vi lyssnade på i lördags på kräftfesten.




Trist väder det är ute! Det regnar :( Känns som det var länge sen det var riktigt strålande höstväder ute nu...

Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe.. Stackare! Men du var ju å andra sidan rätt inställd på att du skulle vara svullen idag så..



Vinterdäck ja! Det ska jag sätta på i nu i helgen men nästa när jag far ut på landet. Och så har jag ett par andra där som jag ska sälja, behöver ju pengar nu när elräkningen drog iväg.. Jag följde ditt tips och ringde. Den stämde dessvärre.. :S Men jag kunde betala den i två omgångar som tur var. Det hade ju gått ändå, får väl ta av sparpengarna, men dom vill jag ju ha till annat.. Helst.



Hoppas ditt ben blir nåt bättre snart :)

Kram

Postat av: Norpan

Ida: Jepp, jag överlever nog det å ;)



Har inte bytt vinterdäck på min egen bil ännu, men börjar väl bli dags för det å. Men dumt att sätta på dubbdäck för tidigt för det sliter ju bara. Just nu är det ju ändå hyfsat varmt ute, men kan ju slå om snabbt. Förra vintern var det ju knappt någon snö alls någon gång. Var nästan onödigt med vinterdäck. Man skulle nästan ha dubbfria...



Trist att det stämde med räkningen! Men kan ju vara skönt att få dela upp den i alla fall. Pengarna ska ju räcka till mycket annat också o inte bara till trista räkningar!!! Härligt att åka ut på landet igen! Jag hoppas vårat badrum blir klart snart, så det blir lite lättare. Kram!

2008-10-28 @ 13:54:22
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Söderlund

Tack så mycket.

Absolut, ser verkligen fram emot intervju. Får hoppas på att det går vägen :)

2008-10-28 @ 14:33:21
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Sandra

Ja fy, jag läste att du ramlat av hästen. Tur att det gick så pass bra som det gjorde.



Jag håller också tummarna att vädret blir bra.

Många kramar till dig

2008-10-28 @ 18:23:47
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Gillade låten som fanken. Vad är det för nåt? =)



Kram

2008-10-28 @ 18:33:30
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Maja

Aj aj aj, inte skönt. Har en lösning. Påminn mig att jag ska ta med en rulle bubbelplast från jobbet, till festen på lördag. Då kan du göra som Barbados-Magnus gjorde för någon jul sedan..."I'm gonna wrap myself in paper", fast du tar plasten. ;)

2008-10-28 @ 19:52:58
Postat av: Norpan

Sandra: Tack tack! Många kramar tillbaka!



Mallis: Kul att du gillade låten :) Den är min favorit just nu! Det är Armin van Buuren & DJ Shah Feat. Chris Jones med låten "Going Wrong".



Maja: Hahahaha, ja det vore väl nåt. Då ska jag nog vara rätt säker till nästa gång om jag inte skrämmer livet på hästen först när det smäller och har sig om jag trillar av :) Då kanske det slutar med att jag får 4 hovavtryck på kroppen också ;)

2008-10-28 @ 21:36:02
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback