Idol, Fool`s gold, gymträning och en ny vecka...

En skön helg har det varit. Har sovit hyfsat länge på mornarna och bara haft det lugnt och skönt....rättså i alla fall! :)

I fredags när jag kom hem från jobbet hann jag sätta mig ett tag innan det var dags att åka till mormor o käka middag som bestod av lax, potatis, romsås, ägg, oliver och grönsaker. Jättegott! Mamma var på besök i stan och även brorsan och Y var med. Kollade på Idolfinalen på tv. Lars E och Robin (lagerarbetaren) + andra Robin är mina favoriter. Men måste nog säga att Maltakillen sjunger rätt fint också även om jag skulle vilja att han sjöng lite häftigare låtar kanske än de smöriga han nu haft. Tjejerna sjunger nåt otroligt trista låtar!!! Kan de inte välja nåt modernare???? Gillar inte så många av tjejerna faktiskt. Gillar asiatiska tjejen även om hon inte sjöng helt rent i fredags. Tjejen med reumatiskt vet jag inte varför hon är kvar. Hon sjöng ju så falsk!!!! Sen gillar jag förstås Anna som sjunger jättebra! Men även där så trista låtar!!!! Egentligen är jag inte jätteförtjust i hennes röst, men hon har en otroligt bra röst! Har lite svårt för de där mörka Gabrielle/Alison Moyet-soundet egentligen. Men som sagt hon har en otroligt bra och stark röst och kommer nog bli nåt stort med rätt låtar!

På lördagen sov jag länge och låg sen kvar i sängen och läste! Finns det nåt härligare!!! :) Kissen låg bredvid och sov så gott så. Sen var det tvättning på eftermiddagen innan jag och Y tog en långpromenad i skogen på strax över en timme, delade på en pizza och sen åkte vi hem till min kompis M för filmkväll. Vi såg filmen "Fool´s gold" med Kate Hudson och Matthew McConaughey (alltid lika svårt namn att stava till....). Filmen var helt okej, rätt gullig även om den var förutsägbar. Men de passar så bra ihop på film och var skönt att se nåt lättsamt så jag gillade den ändå! Tycker den är helt klart sevärd att se hemma i soffan. Däremot inte lika imponerande som biofilm. Träffade förstås lilla E också som nu borde vara 4 månader snart. Hon är så söt. Låg i mitt knä och sparkade så med benen. Piggelin för att vara vid 23 på kvällen :) Hon hade då förstås sovit 4-5 timmar och käkat mat. Tänk vilket lättsamt liv. Sova, käka och ligga i famnen på folk och bara sprattla lite med benen :)

På söndagen var jag och tränade gym på förmiddagen med Y och det känns lite i kroppen idag. Blir bra inför ridpasset ikväll. Men så skönt att komma igång med gymträningen igen! Nu ska det bli träning av igen. Gymmet hade stängt under sommaren så därför har det inte blivit nån träning där under sommaren. Men nu har jag förlängt mitt kort och kört igång igen. Y som nu fått en rejäl mage, då det är mindre än 3 månader kvar nu innan BF och jag blir faster Norpan, tränade på bra hon också, men med lite lättare vikter. Efter träningen var jag och käkade mat hos farmor och hjälpte henne med håret. Gud vad jag inser att jag inte har mycket tålamod ibland alltså. De är ju så envisa ibland!!!! Inget höjdarbadrum för en äldre person har hon heller. Det skulle vara tröskelfritt och hon har alldeles för mycket prylar där inne. Dessutom lyckades hon komma åt larmknappen på larmet som hon har runt armen så en grej i hallen satte igång och pipa och ha sig väldigt ljudligt tills larmcentralen anropade farmor, men bröts så farmor dum som hon var tryckte på larmet igen för att prata med dem *suck*. Efter 3 olika samtal med larmcentralen lyckades de stänga av den där mojängen och vi kunde återgå till hårtvättandet.

Söndagskvällen tillbringade jag med att åka och storhandla. Rätt skönt ibland faktiskt! Ha ordenligt med grejor hemma så man slipper småhandla hela tiden. Så den här veckan ska jag göra matlådor! Köpte bla. nötfärs, kycklingfiléer och laxfiléer. Så nyttigt blir det förstås också. Äter absolut inte bara grekisk sallad som kanske någon fått för sig.

Ja och idag är det ny vecka och jag var på jobbet 7.10 som vanligt. På onsdag har jag blivit ombeddd att komma till kommunhuset och informera en gymnasieklass om mitt yrke. De ska först gissa vilket yrke som tillhör vilken person. Ska bli mycket intressant och se om de klarar det. De vet nog inte ens vad min yrkestitel är för nåt eller vad en sådan gör. Jag visst inte ens det innan jag gick min utbildning. Men vi får se. Kanske ska sätta på mig snyggbyxor, kavaj, glasögon och knut i håret för att lura dem lite ;)

Måste lägga in två gulliga bilder på mitt lilla spökdjur, eller jag menar kisse :) (Men visst ser hon nästan ut som ett litet spökdjur på högra bilden med de lysande ögonen :)) Hon var så gullig i helgen.... Jag har haft en väska ståendes i vardagsrummet då jag varit dålig på att packa upp sen jag varit iväg och farit här så mycket. Jag gick och letade efter henne överallt när jag helt plötsligt tittade till och fick syn på henne i min väska där hon satt så fint så :) Hon tänkte nog passa på att följa med om jag skulle få för mig att åka bort igen....

  
Talking to me???                              Får jag följa med?

Have a great week!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det låter som om du har haft en rätt bra helg :) Kalas! Skönt att ha kommit igång med träningen kan jag tänka mej.. Undrar när jag ska göra det.. :S Hehe.. Det är ju rätt lätt bara man "får in en fot". För när jag väl kommer igång så blir jag nästan beroende. Och då vill jag bara äta nyttigt.. Nu går det bara utför med alla biskwier. :P



Vad snäll du är mot din farmor, då får tålamodet tryta ibland.. Jag kommer ihåg en gång jag hjälpte min mormor att duscha när hon var riktigt dålig, det uppskattar hon än idag :) Men visst blir dom envisa på äldre dar ;)



Söt kisse! ;D Djur kan verkligen göra ens liv underbart.. :) Min syrras förra katt satt alltid i hennes väskor, haha. Klart dom vill följa :)



Ta hand om dej och hoppas att det är bättre med din trötthet :) Kram!

Postat av: Norpan

Ida: Jepp, helgen har alla gånger varit bra :) Var skönt att få ha en lugn helg och bara kunna göra det man känner för. Skönt också att komma igång med träningen igen ordenligt! Jag tenderar som du att bli lite halft beroende när jag väl kommit igång igen :) Man får hålla det under balans :) för det är himla skönt att träna!



Ja djur är mysiga! Skulle inte vilja vara utan min lilla kisse! Idag hade jag stängt igen dragkedjan till väskan och då var hon där och kollade vad sjutton öppningen var. Då gick jag dit och öppnade den igen och vips hade hon klivit i den igen :)



Tack, tröttheten kommer och går, men vi får se. Lär väl få svar på mina prover snart. Sköt om dig o hoppas du mår lite bättre! Kram!

2008-10-06 @ 22:24:04
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback