Extra effektiva idag... :)

Gymträningen avklarad och måste säga att Y och jag var extremt effektiva idag. Vi lyckades bli klara på 1 timme inklusive stretching och uppvärmning. Y hann tom. få lite instruktörshjälp med ryggövningar. Hon börjar känna att det är svårt att göra vissa övningar med magen och allt nu.  Är ju snart bara två månader kvar nu tills jag blir faster :) Ska bli himla kul!
Anledningen till att vi kanske var lite extra effektiva idag var att vi båda ville hinna hem och se "Bonde söker fru" idag, då bonden Peter skulle på islandshästridning med sina dejter och det gjorde de på stället där jag brukar rida. Lite kul! :) Snacka om reklam, men å andra sidan nämnde de inte vad stället hette, mer än kanske i eftertexten eller nåt... Det är ett himla bra ställe i alla fall med bra o stabila hästar. Men fy för att ställa upp i tv o dejta. Är ju nog svårt ändå utan kameror... Men många av dem kanske ser sin chans att andra ska få upp ögonen för dem också även om de inte blir valda i slutändan... eller få chansen till lite kändisskap vad vet jag.

Här kommer ett klipp från förra årets Bonde söker fru med Fredriks speed date :) Tror jag haft den med förut. Kan det bli mer pinsamt än så? Hemskt! Man vill nästan hjälpa till.... Snacka om nervös han är stackarn... det både syns och hörs. Man riktigt lider med honom!  



Imorgon jobbar jag sista dagen innan jag är ledig 4 dagar, varav 2 dagar är semesterdagar. Ska bli jäkligt skönt! I helgen ska jag upp till stugan för att ha middag med C (och hennes barn tror jag), hennes bror (+sambo + barn) och brorsan. Så blir väl en hel del prat om gamla minnen kan jag tro :) Vi ska faktiskt käka kräftor, trots att det är så sent på hösten. Jag har nog käkat kräftor vid i alla fall 4 tillfällen i år, men får bli en sista gång också. Blir lite annat också som paj, bröd och så efterrätt förstås. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på under mina lediga dagar faktiskt. Får se vad det blir...

Vi hade en intervju med ännu en potentiell handledare idag, den 3:e av 4 stycken. Hade fått reda på att Y hade henne som handledare på sitt förra jobb och berättat att hon läspade lite bla. Tror ni jag hörde annat när vi skulle intervjua henne :) Och sen vid vissa frågor så var hon verkligen en "typisk" psykolog, inte kunna svara rakt på en fråga utan flummade iväg: "Ja och då kan man tänka VAD, HUR, VEM, VARFÖR".... Ibland var det så man satt som ett frågetecken på svaret man fick ifrån henne :) Jag var tvungen att koncentrera mig för att inte börja skratta. Hade ju inte varit så lämpligt. Hon är säkert jätteduktig på det hon gör. Men sen efter att ha pratat med Y om hur jag upplevt henne så förstod hon precis och tydligen så hade hon inte varit helt bra när Y hade haft henne. Så just nu lutar det nog fortfarande åt handledare nr 2 som vi intervjuade. Henne fastnade man för på en gång bara hon steg in i rummet. Hon hade ett sånt förtroendeingivande sätt. Jag tycker det är viktigt att lita på sin känsla också. För personkemin är ju väldigt viktig i handledning. Hon var lite som en mormor på nåt sätt :) och då menar jag i positiv mening.

Hade ingen B12-brist i alla fall, bara lågt B12 enligt sista provet så blir någon värstingvitaminkur för min del och sen försöka stressa ner tempot lite.


Kommentarer
Postat av: Söderlund

Finns bara ett lag för min del och det är Leksands IF :) Men allmänt så kan jag kolla på vilken hockey som helst. Det intresserar mig liksom. Vilket det måste göra i mitt arbete :)

Postat av: Lennart

Ringde min bror då jag var på väg hem, han var på gymmet och skulle först träna sen ta hand om något datorbekymmer de hade där. Själv ska jag ta mig en omgång med både skivstång och hantlar lite senare.

2008-10-23 @ 19:01:37
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktig du är som tränar :) Jag LÄR ju ta tag i min träning snart jag med.



Bonde söker fru är ju underbart! ;D Och särskilt Peter och hans killar, jag blir så lycklig av att se dom :P Och det där klippet.. Men herregud, det kryper i kroppen på mej. Gosh! Stackars människor.



Häll i dej vitaminer nu :) Kram!

2008-10-24 @ 10:11:34
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Lennart: Så du går inte iväg någonstans och tränar utan kör bara hemma?



Ida: Tack tack :) Bara för jag tycker om att träna. Gillar gymträning! Sen har jag ju min ridning också :) Mår så bra när jag får träna. Gäller att hitta sin grej, då är det också lättare att fullfölja sin träning. Jag körde Boxing ett tag också. Det var himla kul också! Men gymmet var inte lika bra där och kan inte hinna med allt så nu får jag nöja mig med det jag gör.



Ja, visst är Bonde söker fru kul! :) Gillar också Peter och hans killar. Är flera av killarna som nog skulle kunna passa honom.

Ja stackars Fredrik! Det läget får man vara glad över att man aldrig hamnat. Inte fått fram ett endaste ord :) Jepp vitaminkur ska det bli så fort lönen kommer! KRAM!

2008-10-24 @ 13:47:56
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback