Marknadsshopping!

Denna helgen har det varit marknad i närheten där vi har stugan. Så åkte upp redan på fredagen till min kompis C. Bytlånades bil med brorsan över helgen då jag skulle köra upp duschväggar till stugan också då taket, yttervägg och sovrum är klart däruppe och det nu ska börjas med badrummet. I min Volvo hade förmodligen inte duschväggarna gått in så därför blev det Passat kombi i helgen istället. Men den är kul att köra så det var helt okej :)

Väl uppe åkte vi ner med duschväggarna och tittade till vad de gjort på stugan. Det blev jättefint! Det har tom. blivit pengar över från vad de sagt från början så nu ska de få renovera köket också. Kommer bli så fint när allt är klart!!!! :) Är nästan att man ska ha en "inflyttningsfest" sen om det går. Stugan är vinterbonad så det går ju, bara man hinner värma upp så det är varmt och behagligt där. Vi får se. Sen åkte vi iväg för att handla det sista jag behövde till maten. Var nämnligen jag som stod för maten den här helgen. Så jag gjorde en lite festligare variant av köttfärssås med bacon i och tagliatelle. Sen hade jag köpt vin också så vi delade på en flaska av mitt favoritvin, De Bortoli. Ett Australiensiskt vitt torrt vin.
Lite senare på kvällen fick vi besök av vår kompis E med son och styvdotter.

På lördagen steg vi upp hyfsat. C cyklade en sväng med hunden Z och jag låg kvar ett tag till innan det var dags att stiga upp och käka frukost och göra sig iordning. Tog längre tid än vad vi förväntat oss tror jag för vi kom inte iväg förrän innan 12!!! Vi hade tänkt vid 9.30 nåt sånt. Men vi hade ju ingen panik egentligen. Det har ju öppet länge på marknaden. Vi var väl inne vid 12.15 nåt sånt. Då var det köer in, så vi svängde av och tog en annan väg till några parkeringar där jag alltid brukar stå. Det gick mycket bättre. Väl på marknaden hann vi inte mer än starta att gå upp för backen så hade jag köpt 14 par strumpor för 100 kr. Jättefina! Några steg till och jag hade handlat en ring, ytterligare några steg blev det ett par skinnhandskar. Sen lugnade jag mig något. Vi var in på den gamla delen av marknaden där de säljer mer gammeldags saker som hemmagjort tunnbröd, keramik, hemmagjorda salvor, krämer, tvålar, fönsterspeglar, sylt, ostkaka, ostar, kryddor osv. Är så mysigt där! Hade tänkt köpa hjortronsylt men det blev aldrig av. Älskar hjortronsylt!!! Är gott till glass, yogurt, pannkakor, våfflor....

Vi gick ända till klockan var vid 18.30 nåt sånt tror jag. Då hade jag hunnit handla på mig ännu mer saker som Alpackasockor i ylle 2 par (se bild på Alpacka bredvid, ser ut som ett lamadjur), en liten t.-shirt där det står fasters favorit (till brorsans o Y´s bebbe förstås), ett namnhalsband, panelgardiner, vykort som kostade 1 kr/st (kort som man kan ha som födelsedagskort), marknadsnougat, naturgodis.... ja det var nog allt. Sen gick det förstås åt pengar till att käka nåt där också. Marknaden har blivit en tradition och det är såååå mysigt att knalla runt där. Inte en massa skräp bara utan man skulle alla gånger kunna handla hur mycket som helst! Å vilket fint och härligt väder det var sen! Har ju regnat de senaste åren så det var väldigt välkommet!

Sen åkte vi hemåt för att laga lite mat. Först hämta hunden Z som var hemma hos C´s föräldrar och sen hem. Sen kom C´s brorsa F med 3 barn på besök. Vi käkade mat, lövbiff med pommes och bearnaisesås, avokadosallad och en till specialsallad (på kikärtor, rödlök, haricovert och dressing). Till maten blev det cider / resp. öl. Börjar man bli värsta suputen eller ;) Nä, det blev rätt lugnt :) Vi gick nog o lade oss i rätt hyfsad tid, för helt plötsligt var vi jättetrötta båda två och C skulle upp och jobba tidigt på söndagen.

På söndagen passade jag på att sova länge, steg upp vid 10.00-tiden. Så skönt att få sova! Sen duschade jag och tog en långpromenad med Z. Vid ett tillfälle på promenaden gjorde jag en snygg vurpa ner mot diket, men lyckades få ner händerna i sista stund. Z hade förstås gått mitt framför benen på mig när det kom en bil. De som satt i bilen måste fått sig ett gott skratt i alla fall när de såg min djupdykning! Sen var jag hem och var ute och tog lite höstbilder.  Kommer en o annan bild till kvällen. Sen var jag över till C.D en sväng på eftermiddagen o snackade lite innan jag skulle åka hem. Han såg måttligt pigg ut när han kom och öppnade i bar överkropp och jeans... ja se killar. Kunde vi ju passa på och jämföra våra tatueringar också i alla fall :)

  
   

Sen tog jag med mig Z ner till stugan för att hämta upp en grej där till mamma och tog sen en till långpromenad ute i solen tillsammans med Z. Var så härligt! Blåste lite gjorde det, men det var varmt i luften! Såna höstdagar vill man ha mer av!!! O så dessa skiftningar i träden. Det är ju så vackert! Men regnar det och är mulet och trist ute är hösten inte lika rolig att ha att göra med! Efter att ha skjutsat hem Z begav jag mig hemåt igen till storstan! Sen blev det att hämta kissen, tanka bilen och sen hem till brorsan och Y för att käka mat med dem. Vi käkade nachos med tacosköttfärs och ost, med guacamole och grönsaker. Väldigt gott! Efter det blev det övningskörning med Y, efterrätt med glass, chokladsås och maränger innan jag gick över till mig. Ja, det var den helgen det! Men en mycket trevlig helg var det. Tack C!

Ikväll ska jag på dubbellektion i ridning. Det blir en ridlektion och en teorilektion. Just idag när jag är så trött! Skulle behöva fixa lite hemma ikväll också med att diska och plocka undan lite. Men får väl göra så långt jag hinner o sen fortsätta imorgon.

Kommentarer
Postat av: AC

Fin bakgrund, vart hittar du den??

Postat av: Norpan

AC: Tack! :)Bakgrunden har jag gjort själv i Photoshop.

2008-09-29 @ 15:13:46
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback