Aprilbad i Bergslagen - dagens utmaning!

Yes! Lyckades med min utmaning! :)) Utmaningen var förstås att bada i sjön vid stugan idag! Satt lite hårt inne får jag nog erkänna, men när jag skrivit och sagt att det kanske blir ett dopp, så bara var jag ju tvungen! Är envis med sånt där! Har jag sagt nåt så gör jag det! Hade jag sagt att jag skulle hoppa bungyjump, så hade jag aldrig bangat för det heller. Men det har jag inte sagt än så länge, så det blir det inget av just nu i alla fall ;)

Kallt så in i sjuttsingen var det! När jag satte mig på bryggan och satte i fötterna isade det så mycket att jag var tvungen att ta upp dem igen. Det isade ända in i märgen. När jag precis skulle till att hoppa i såg jag en båt närma sig mot oss. O mycket riktigt den kom förstås till oss. Det var grannen som kom med nån kompis och då ville jag ju inte bada just då utan fick vänta tills de hade gått upp. Sen glömde den ena killen nåt i båten och kom ner igen. Så ja, vi var väl där på bryggan en timme kanske innan jag äntligen kom för mig att hoppa i :)



Innan jag hoppade i hade jag gjort upp att jag skulle simma 10 simtag för annars räknas det faktiskt inte som ett bad utan bara ett dopp. När jag jag väl kom i och simmade lite snabbt så glömde jag bort och räkna i den isande kylan som gick rakt genom kroppen + att mamma skulle ta kort också, sen stod jag inte ut längre utan hoppade upp och kom då på när jag virat handduken omkring mig att jag inte räknat simtagen! Så jag i IGEN och räkande: 1, 2, 3...10 för varje simtag jag tog och så skulle mamma envisas med att ta nåt mer kort och hon råkade stänga av den, sen på sen av igen och jag: "Men skynda dig!!!! Men nu har du ju stängt av den igen!!!!"
"Jaha, oj då!" sa mamma. Och till slut stod jag inte ut, så jag upp som ett torrt skinn igen och om med handduken. Fy attans! Men faktiskt frös jag inte så mycket när jag väl kom upp sen som jag trodde. Utan gick upp till stugan och slog mig ner i solstolen efter att ha bytt bikini och njöt i solen igen efter mitt kyliga aprilbad! :)

Har haft en helt underbar dag i stugan idag! Solsken hela dagen lång! Förutom att ha badat har jag suttit och solat och ätit ute på soldäcket, fått besök goa vännen C och på vägen hem såg vi en underbar solnedgång som jag bara var tvungen att ta kort på! Bergslagen är vackert!!! Sådär härliga skulle alla lördagar vara! Inte lika kul att komma hem igen, älskar verkligen att vara i stugan! Är nog mer av en lantbrutta än en storstadsbrutta...eller åtminstone nåt mittemellan.



Lite andra bilder från trippen till stugan idag. Våren har inte kommit så långt i Bergslagen som ni kan se... (Klicka på bilden för större format).
   
  

Kommentarer
Postat av: Ida

Haha, jag är likadan :P Har man sagt nåt så GÖR man det.



Vilka fina bilder. Särskilt solnedgången. Det är nåt magiskt med solnedgångar! :) Och landet är skönt det, lite av båda kanske är lagomt :D



Kram

Postat av: Norpan

Ida: Precis! :) Inga bangare här inte ;)

Tack! Ja, visst är det nåt magiskt med solnedgångar...så vackra så det inte finns ord! Ja, lite av varje är nog bäst, men i framtiden skulle jag nog kunna tänka mig att bo lite utanför stan i alla fall, men med grannar och inte helt ute i ingenstans! :) Kram!

2009-04-26 @ 11:12:43
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lennart

Det kan väl inte ha varit många grader i vattnet?

2009-04-26 @ 16:11:05
Postat av: Norpan

Lennart: Nej, det var det definitivt inte! Vet dock inte hur många grader det var för hade tyvärr ingen termometer :( Men med tanke på att det inte gick att vistas särskilt länge i vattnet pga. av att det isade i kroppen så det gjorde ont så lär det inte varit många grader. Lär nog dröja några veckor innan jag badar igen OM jag inte ska basta eller så. Är inte länge sen isen gick upp där uppe.

2009-04-26 @ 16:51:01
Postat av: Gissan

Hu... Kallt...

Ingen får i mig någonstans om det inte är över 25 grader...sån e jag ;)

Strongt av dig o hoppa i och stanna däri dessutom.

Kramen Gissan

2009-04-26 @ 17:57:21
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Ja, kallt var rätta ordet! Brrrr! Är mer behagligt med något varmare i alla fall :) Men 25 grader, då har jag badat för lääääänge sen :)

Lite sport ska det allt vara, men nu blev det lite extra sport! Men är nöjd att jag gjorde´t ;) Kramen

2009-04-26 @ 19:22:47
Postat av: Daniel

DUKTIGT JOBBAT!



E stolt över dej!

2009-04-27 @ 14:38:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Åhhh va härligt, kallt och skönt det lät och ser ut! Bäst att passa på i det fina vädret ;)



Ha en mysig kväll. KRAM

2009-04-27 @ 17:33:28
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Tack :)) Kunde ju inte vara hur mycket sämre än dig som helst ;) du som tog dig ett dopp i jan!



Sandra: Jepp, man får passa på att njuta så mycket som möjligt! Ja eller pina sig också för den delen ;) Ha en bra dag imorgon! KRAM

2009-04-27 @ 23:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback