Icke skötsamma mobiltelefoner och långluncher...

Vaknade med ett ryck igår morse och råkade i all hast häva ner mobiltelefonen i golvet som åker iväg in under skänken. Full speed ur sängen för att få tag på en klocka för att se hur mycket den egentligen är. Min mobil har ännu en gång låtit bli att få igång alarmet. Har ju hänt en gång tidigare. Börjar tappa förtroendet för den måste jag erkänna! När jag lyckades få se vad klockan var höll jag på att få spader. Klockan var 07.40 och fick för mig att mitt uredningssamtal som jag skulle ha ute på en förskola var kl. 8.30. När jag fick se att det var klockan 9.15 bestämde jag mig för att ta det lugnt, duscha och tvätta håret och sen ta min egen bil direkt till förskolan då det var på rätt sida av stan där jag jobbar. Har ju 45 minuters reseväg till jobbet också. Jag hinner allt jag tänkt förutom att käka någon frukost och far iväg. Klockan 9 är jag på plats!

Till helgen blir det en ny mobiltelefon! (Kan nog bli en sån mobil som på bilden ovanför). Imorse ställde jag både min privata mobil och jobbmobilen för att vara på säkra sidan. Man är ju så himla beroende av mobilen, så fungerar inte den som den ska blir man ju helt förstörd!

Idag har det varit en riktigt soft dag. Först handledning i 3 timmar på förmiddagen, då vi får ta upp ärenden och klurigheter vi hamnar i  med en utomstånde person som är psykoterapeut. Sen har vi börjat med att vi går och käkar lunch tillsammans efteråt. Denna gången hade jag inte bokat in nåt möte på eftermiddagen för att kunna sitta i lugn och ro denna gången. Sist hade jag ett möte inbokat på Barn- och ungdomshab 13.30 och blev då jättestressad när maten drog ut på tiden. Vi har käkat på en restaurangskola där vi deltar i en lektion.  Jag var så stressad att jag knappt hörde vad mina kollegor sa för jag bara väntade på att maten skulle komma in någon gång. De hade ju valt förrätt också och jag hade dumt nog valt efterrätt till. Var nätt och jämt att jag hann till mitt möte. Och när jag kommit dit dök inte besöket upp. Var man glad eller var man glad....

Så idag tog lunchen 2 timmar!!! Lite för lång tid om det varit på en "riktig" restaurang! Tur jag inte bokat in nåt! Så idag kunde jag ändå njuta i lugn och ro av maten. Men kände mig lite stressad över att det tog sån tid ändå faktiskt. Nästa gång så blir det nog nåt annat lunchbesök tyvärr. Inte så lätt att ha två timmar till övers alltid till lunchen. Hann knappt komma till jobbet så var det eftermiddagsfika. Men det fick vara denna gången, vilket ni kanske förstår :) Var inte speciellt hungrig heller efter den rejäla måltiden :) Men det är ett perfekt ställe att gå till annars. God mat, tjusigt dukat, billigt och lugnt ställe där man kan prata utan en massa hög musik.

Kommentarer
Postat av: Gissan

Känner igen det där med skolrestaurang.

Min ena son går ju hotell o restaurang (ska bli kock) o jag har varit o ätit där ett par ggr. Man får ha lite tålamod. Men det är kanon att möjligheten finns för dem att öva på riktigt men ändå att det är ok att göra lite fel.

Tid får man dock ha på sig.



Ha en underbar dag.

Kram Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Ja, absolut får man ha tålamod, men de brukar vara duktiga där. Det mesta är nog 1,5 timme ungefär. Så vi blev lite förvånade. Men de är duktiga annars! Och visst är det kanon att det finns för dem. Blir ju mer på riktigt med gäster o allt. Just igår kan det ju ha inträffat nåt som gjorde att det blev som det blev, man vet ju aldrig... Vad skoj att din son ska bli kock! Då får ni riktiga finmåltider sen framöver :) och det är ju inte dumt! Och vi kommer säkerligen gå tillbaka till restaurangen men det får nog dröja ett tag. Inte alltid man har 2 timmar att ta ut till lunch.



Ha en underbar dag du med! Kram på dig!

2009-04-03 @ 07:58:44
Postat av: Daniel

Du måste köpa en finsk Nokia där snackar vi bra kvalité!

2009-04-03 @ 11:11:42
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Håller helt med dig! Jag kör bara Nokia och har alltid gjort, så naturligtvis blir det en igen :)) Nokian byter man inte bort i första taget!

2009-04-03 @ 11:47:59
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch va det är tråkigt när man inte kan lita på mobilen. Men den du ska köpa är ju jätte fin ;)



Oj vilken lunch, hoppas det var gott iallafall.

HA en mysig lördag! KRAMAR

2009-04-04 @ 13:17:57
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch va det är tråkigt när man inte kan lita på mobilen. Men den du ska köpa är ju jätte fin ;)



Oj vilken lunch, hoppas det var gott iallafall.

HA en mysig lördag! KRAMAR

2009-04-04 @ 13:17:59
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Norpan

Sandra: Japp, men blev en annan till slut :) En som fått bra i tester och lite mer finesser och desto mer att leka med :))



Lunchen var god och trevlig :)



Ha en mysig vecka! KRAMAR

2009-04-05 @ 22:39:54
Postat av: Daniel

Låter ju gottelimysigt!



Å bra val av Nokia telefon! Stolt över dej! :)

2009-04-06 @ 14:13:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Det kan jag tro ;) Ja det finns faktiskt inte mycket som slår Nokia. Den är ju så användarvänlig! :)

2009-04-06 @ 22:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback