Lövblåsare, vårpromenad och Pineapple express

Igår vaknade jag av en lövblåsare som väsnades redan från klockan 7 på morgonen! Ingen medkänsla för andra människor som faktiskt har lite påskledigt! Jag hade min första semesterdag och fick vakna med tuppen och säkert fler med mig. Såna där skulle de väl kunna köra igång i något mer rimlig tid kan man tycka. Kanske ska låna något av dessa lövblåsartips och ge igen, typ 6 på morgonen på lördag när det är påskafton? ;) Ska ju upp till stugan då, men hinner ju innan :)

Struntade i lövblåsaren sen efter att ha tvättat lite kläder och begav mig istället ute på långpromenad på 1 mil i skogen tillsammans med Y och lille H som ligger i vagnen som faster drar :) Vilka backar det var, särskilt på andra sidan spåret och is på sina ställen! Jag var helt slut när vi började närma oss slutmålet. Att dra en vagn i storbackar är bra träning kan jag lova. O ändå är den här vagnen en liten smidig. Vagnen väger ju lite och Hugo 5 kg så blir lite extra tyngd.

Vi såg blåsippor i spåret! Då känns det verkligen som vår!!! :) Dagen började med lite mulet, men när vi började gå i spåret sprack det upp på himlen och fram kom solen! :) Vi avslutade med att köpa varsin sallad som vi gick hem och åt hos svägerskan (brorsan jobbade den stackarn ;)). Lille H har börjat jollra som sjutton och var på sitt bästaste påskhumör :)

På kvällen kollade jag på film: "Pineapple express". Den är lite halvsjuk, men faktiskt riktigt rolig. Den har lite annorlunda vinklingar på saker och ting och tycker den är värd att se om man vill ha nåt lättsamt och lite roligt att kolla på. Var lite skeptisk i början men konstigt nog gillade jag den. Här kommer ett smakprov:



Kommentarer
Postat av: Gissan

Jag skulle kanske låna den där vagnen och era backar... ;)

Precis som du säger så är det power som gäller. Ska testa o ge mig ut innan frulle åxå.

Du kan ju ta youtube-klippet på min sida och ge igen till lövblåsarn.... ;) Spela högt!



Ha en underbar påsk

KRam Gissan

Postat av: Norpan

Gissan: Jepp, det var ingen dum idé! :) Nu ska han få ;) Kram och ha en underbar påsk!

2009-04-09 @ 10:44:38
Postat av: Daniel

Ska ge filmen en chans



Å så vårnätt du e!

2009-04-09 @ 12:08:50
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, gör det, den är kul! :) Tack tack :)

2009-04-09 @ 14:40:29
Postat av: Pekbokspojken



Jag ramlade in här via Trannel [Lennart] och insåg att jag skulle behöva någon som kunde tyda alla mina beteenden...











2009-04-09 @ 15:50:25
URL: http://porrsyndrom.blogspot.com
Postat av: Norpan

Pekbokspojken: Hahaha och det har du tänkt jag skulle göra då på bloggen...

2009-04-10 @ 15:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback