Ölträningen inledd...

Igår började första dagen för mitt "ölträningsläger" :) För er som inte hört det kan jag berätta att jag inte dricker öl för jag aldrig lyckats bli förtjust i det fast jag testat tidigare. Har väl en gång lyckats dricka ett halvt glas innan jag höll på att spy ;) Men har alltid tyckt det ser så gott ut med en kall öl en sommardag....och hört andra som säger förstås. Så nu jäklar har jag bestämt mig. Jag ska lära mig dricka öl, försöka i alla fall! Så under våren och sommaren kommer jag gå under ölträning.

Igår var jag och käkade middag hos brorsan, Ylva och lilla Hugo och fick då börja med min första öl,  Kronenbourg 1664 Blanc, som har lätt, kryddig, svagt syrlig smak utan beska, inslag av citroner och koriander (
enligt Systembolaget). Citronsmaken kände jag definitivt, men koriader vete sjutton. O apropå vete, så är det faktiskt just ett veteöl. Jag lyckades få i mig det utan att spy, inte hela flaskan för delade med brorsan, men måste ju börja lite försiktigt först. Och tänka sig, det smakade faktiskt inte alls dumt! Kan tänka mig att testa en hel flaska nästa gång. Gäller nog att börja med rätt sorter när man ska lära sig för att undvika att få kvälvningar ;)

Ikväll är det Valborgsmässoafton och det blir grillning hos goda vänner för min del, dock utan öl idag :) Ha en trevlig kväll och ta det lugnt med alkoholen nu! ;)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Kom till finland så lär jag dej dricka äkta finländsk öl!

Postat av: Sandra

Hahaha, ja du, jag vill också kunna dricka öl. Hade en period på tre år när jag var yngre som bara bestod av öl, men nu är jag sugen på att kunna dricka igen



Ha en mysig kväll. KRAMAR

2009-04-30 @ 17:53:14
URL: http://gudis.blogg.se/
Postat av: Gissan

Öl är gott..men bubbligt och massa kolhydrater.. ;)

Ha en skönskön valborg

Kramen till dig

Gissan

2009-04-30 @ 21:28:20
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Ida

Vi får helt enkelt stötta varandra i det här ölträningslägret :D

Kram!

2009-05-01 @ 10:00:27
URL: http://hallonglasvinge.blgog.se
Postat av: Norpan

Daniel: Lovar du att lära mig de allra bästa finländska ölsorterna då om jag kommer till Finland på fortsatt ölträningsläger? ;)



Sandra: Ja, men du kanske ska ta och joina mitt ölträningsläger då ;) Ha en fortsatt trevlig helg! KRAMAR tebax



Gissan: Hahah, jasså det är kolisar i det å. Men kolisar eller ej, ska lära mig i sommar! :)) Kolisar får vara hos mig :)) Hoppas du hade en trevlig valborg! Kram kram



Ida: Ja, det får vi göra! Ska vi inte starta en egen grupp?? Vi som öltränar :)) Kram!

2009-05-02 @ 22:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback