Stress, stress...längtar efter värme!

Hoppas verkligen att jag får nåt utav jobben jag sökte! Just nu är jag så trött på stället där jag är! Eftersom kollegan slutar så läggs allt mer över på mig tills en annan tjej börjar sen i maj. Kände nu att jag behövde en paus och sitta och läsa (utveckling) lite emellan + sitta med ett ärende i lugn och ro hemma för hade jobbat på så bra idag. Struntade till och med i eftermiddagsrasten idag för att göra klart en grej. Men nej då ifrågasätter en viss boss mig och undrar om det verkligen finns tid till att läsa just nu. Näej, det är ju klart, bättre att köra på tills man kräks. Min mage har börjat strula på sistone så det märks att det är en hel del stress. Man skulle vara 3 personer i alla fall som vi var tidigare, eller 2 1/2. Då funkade saker och ting bättre.

Ingen ridning idag heller. Ridningen igår blev flyttad tills idag, men pga. strul med magen fick jag lov att avstå. Så det blir bort till affären och handla lite laktosfri mjölk till fullkornsgröten och sen ta det lugnt nu på kvällen. För imorgon är det dags för stress igen utan läsning och sen stressa hem för intervju. Livet går ju ut på att stressa eller hur!? ;)

Var är vårvärmen? Det har varit svinkallt ute sen i helgen! I söndags hade jag tänkt passa på att få lite sol på mig. Har söderläge på balkongen och det brukar bli kanonvarmt på min balkong. Jag drog på mig ett linne (ja, hade brallor också förstås), stack ut näsan på balkongen, fällde ut solstolen och slog mig ner...bara för att komma upp snabbare än vad jag satt mig. Fy jäklar vad kallt det var ute! Det var ju så näsan frös till is i solen....nä inte riktigt kanske, men kallt var det. In igen! Kofta på, tjockare jacka på, men öppen för att åtminstone förhoppningsvis få lite färg på halsen och bröstet också. Ut på balkongen igen och slog mig ner igen med näsan i riktning mot solen och blundande....mmmmmmmm. Tills brorsan på eftermiddagen ringde och tyckte det var dags att byta däcken. Försökte med att jag tvättade och om vi inte kunde vänta tills det var klart om 45 minuter. "Nääää, vi gör det under tiden!" Jaha, så var den stunden över. Men får ju vara glad att jag får hjälp och då är det bara att gilla läget. Sola får man göra mer en annan gång.

Tjock jacka och sol är ingen winner combo! Det ska ju vara bikini och sol. Funderar starkt på att emigrera tills värmen kommer tillbaka... Italien (love love love Italien), Portugal, Västindien, Burma...ja jag kan tänka mig vad som helst bara det är VARMT! :)


Kommentarer
Postat av: Ida

För det första. HAHAHAHAHA! Vilken rolig video i inlägget innan. Knäckebröddansen.. Klockrent!!



För det andra. Jag tror det är bra att skriva av sej om b la stress. Jag tror det kan hjäpla. Man kan nästan hålla andan ibland när man skriver och sen. Puuuuuh.. Så kan man andas ut. Man har fått det ur sej :)



Och solen tror jag stenhårt på. Den har en massa nyttiga vitaminer :)



Kram

Postat av: Gissan

Akta så du inte blir sjuk igen ;)

Ha mössa o vantar på ett tag till. Det är lurigt nu. Men till helgen ska det bli finfint väder o vaaaarmt....Göttigt det.

Och lycka till i morgon. Håller tummarna. Inte alls kul att vantrivas. Jag vet hur det är.

Kram till dig

Gissan

2009-04-21 @ 22:32:18
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Ida: Ja, knäckebrödsdansen är fin :) Synd att man inte ser det oftare tycker jag ;)

Ja, visst är det bra att skriva av sig. Minskar ilskan också! :) Träna är också bra! Nu skulle jag gått på boxing, men har inte lyckats få med mig nån ännu. Annars är det en kanonbra ventil :) Sol med såklart! Avkoppling! Kram



Gissan: Ja gäller att vara påpälsad ett tag till. Lätt att lura sig på solen! Ja, jag hoppas verkligen att det stämmer att det ska bli varmare till helgen igen! Tack tack! Kram

2009-04-22 @ 08:02:24
Postat av: Ida

Ja, boxningen is the shit! Boxning OCH sol. Det vore nåt det ;)

2009-04-22 @ 10:49:12
URL: http://hallonglasvinge.blogg.se/
Postat av: Norpan

Ida: Absolutely! Boxning utomlands...kanske på beachen ;) Skulle inte vara helt fel!

2009-04-22 @ 13:00:05
Postat av: Daniel

Stressa inte så hårt nu. Jobbsöka å intervjubesöka lugnt å fint.



Motion, vitaminer och en bra film ikväll!

2009-04-22 @ 13:59:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Verkar inte vara något bra på att stressa ner just nu, men ska försöka. Ikväll blev det lite Hugotid efter intervjun, men imorgon ska jag faktiskt gå på ditt recept och satsa på film och motion! Vitaminer äter jag varje dag :))

2009-04-22 @ 21:36:40
Postat av: Lejonhjarta

Ja, jag längtar efter värmen jag med. Satt häromnatten då jag jobbade och fantiserade om att kunna ligga på en filt på en gräsmatta någonstans och halvslumra. Såååå skönt med värme och att kunna njuta av en god glass för att svalka sig lite.



Stressa lugnt nu och passa dig för förkylning när det är kyligt ute :)

2009-04-23 @ 01:14:30
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Precis filt på gräsmatta är inte helt fel heller även om jag allra mest föredrar att ligga på stranden så jag kan ta mig ett dopp när jag känner för det :) Men känns ett tag kvar tills dess med tanke på att det var is på rutan imorse...



Jo, gäller att försöka stressa lugnt. Vet ju väldigt väl vad som kan hända annars.

2009-04-23 @ 08:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback