Vårpromenad o en fumlig Norpan

Igår var det inte riktigt min dag... Dagen började med att jag spillde ut en massa yogurt över benet när jag skulle diska. Sen hade jag hällt vatten i ett glas där jag haft yogurt för att det skulle lösas upp innan jag skulle diska glaset. Då slinter jag och får hela glaset med vatten o yogurt över golvet och soppåsen jag precis tagit ut. På eftermiddagen när jag skulle ta ut dammsugaren för att dammsuga åker tvättmedlet ut och lägger sig upp och ned så det åker ut en hel del tvättmedel över golvet. Min vänner på FB föreslog både att det var min gröt kvällen innan som inte gått ur kroppen eller att jag skulle sluta med drinkar till morgongröten så det inte sätter sig på finmotoriken :) De är roliga de!! Ja inte var det min dag i alla fall, det kunde helt klart konstateras!

En vårpromenad på 5 km i skogen med svägerskan och lille H blev det utan missöden i alla fall. Det var fint väder men lite kallt i luften. Man blev varm när man knallade på ordentligt i spåret men när vi sen gick vi vidare upp till ett friluftmuseum kändes det riktigt kallt så länge man inte var i solen. Tänk så det kan slå om. Vi tittade i alla fall på flera små djurbebisar som fötts. Det var killingar och lamm. Så söta att man bara ville ta med dem hem eller åtminone ta upp dem i sin famn! Fastnade särskilt för Gätrikelammen som var fläckiga som ni kan se på bilderna nedan. Lille H får titta nästa år när han är lite större. Han låg i vagnen han. Lite känlig för solen i ögonen ännu och förstår ju inte riktigt det han ser. Men nästa år är han ju över 1 år och då blir det ju en helt annan sak :)

Klicka på bilderna för att få större bild!
  
   

På kvällen kom en go vän
på middagsbesök för att käka varma mackor och kolla på Robinson. Jäklar vad vissa hade magrat ur sig. Kan ju inte vara nyttigt! En utav de yngre killarna hade ju magkramper till och med. Men nu skulle de ju få komma ifrån träsket i alla fall och komma till en strand de med. Själv skulle jag aldrig stå ut och leva i träskmark sådär för en tävling. Hade jag väl varit där hade jag nog kämpat, men skulle aldrig åka dit. Å andra sidan visste inte de heller att de skulle bo i träskmark. Men nej Robinson skulle nog inte vara nåt för mig. Då skulle jag hellre testa på Wipe out :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, samma här för mig. Aldrig robinson men gärna Wipe out ;)



Vilken dag du haft, ibland vill det bara strula ;)



Hoppas du haft en bra helg iallafall, lät så iallafall. Fina bilder!!





KRAMAR FRÅN MIG

Postat av: Norpan

Ja, Wipe out vore en utmaning! :) O vi skulle ju klara det mycket bättre än de som klantar sig hela tiden eller hur ;)

:) Ja, helgen var bra ändå trots mina fumligheter :)

KRAMAR

2009-04-19 @ 12:36:33
Postat av: Daniel

Vilken go härlig djurpromenad ni hade. Piggar upp.



Ja du, då e vi två. Inget robinsson liv för oss tack.

2009-04-19 @ 12:58:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Usch vilken start på dagen..

Håller med om Robinson...men varför tittar man ändå..?!!?

Kramen till dig med hopp om att du mår lite bättre nu.

Kram Gissan

2009-04-19 @ 20:09:15
Postat av: Norpan

Daniel: Ja, det var uppiggande med lite djurbebisar :)

Nej, Robinson står vi över...men Wipe out vore väl nåt? Vore rätt kul att se dig frittrandes över hinderbanan :))



Gissan: Ja, ibland börjar dagen inte bra. Då är man nästan beredd att gå och lägga sig igen! Ja, av någon anledning fastar man i de där programmen ändå :) Livet går lite upp och ner, så är det. Kramen och hoppas du haft en bra helg!



2009-04-19 @ 23:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback