Bastu är gött!!!

Helgen är redan slut och det har varit en kanonhelg! Men tråkigt att den redan är över och fick säga hej då till en person som ligger mig varmt om hjärtat som nu flyttar ifrån byn. Blir tomt!

Vi blev en liten tapper skara på tjejkräftskivan i år. Men vi hade skoj ändå, tycker jag i alla fall! När vi kom dit och skulle stiga ur bilen, kom det obligatoriska regnet. Norpan var ju i byn, såklart att det måste börja regna då! ;) Men sen sken det faktiskt upp och var fint resten av helgen! Vi bastade lääääääänge och tog två dopp i det 19-gradiga vattnet. Så mysigt det är med bastu och dessutom vedeldad! Det luktar så gott och blir inte riktigt den här kvava luften där inne så man nästan känner att man får andningsbesvär....nej, det är riktigt behagligt även om det är ordentligt varmt! Nu satt vi på eftermiddagen, men kommer bli kvällar man sitter där också med tända ljus och kan se ut över vattnet! Mmmmmm!!! Bastu is da thing! :)) It´s heavy stuff ;)

Sen blev det upp och göra sig iordning, käka middagen bestående av kräftor (förstås), Västkustenpaj, sallad och bröd och vitt vin till maten! Kan verkligen rekommendera Foot of Africa (torrt vin). Sååååå gott! (Och inte heller blir man bakis av det ;)) Till efterrätt blev det något som jag inte vet vad det kallas, men är svingott och enkelt att göra. Man tar en plastmugg, smular i digestivekex (som man har endera längst ner i botten eller överst, lite olika hur man vill ha det), sen häller man vaniljkesella om vartannat med frysta bär (t.ex. hallon/blåbär).


Jag och kompisen K

Sen blev det promenad upp på byn till det "berömda lokalområdet" för att shaka loss lite till DJ utomhus. Sköj sköj och bra musik! Jag tom. buggade med en kille. Riktigt duktig var han både på att föra och att dansa. Blev raggad på av en hör och häpna, 15-åring!!!! Han kom fram och började snacka och sen börjades det:
"Hur gammal är du då?"
Jag: (Jag som såg att han inte var gammal svarade ärligt): "34 år".
Han: "Allvarligt??? Skojar du? Är det säkert?" (Han såg ut som en fågelholk)
Jag: "Ja! Helt säkert! Hur gammal trodde du jag var då?"
AN: "Typ 18, 19 år!!"
(Jag börjar skratta rejält!) och frågar honom sen: "Hur gammal är du då?"
"Jag går i 9:an" (och ser lite förnärmad ut) (Jag kan inte låta bli att skratta ännu mer, men inte elakt ÅT honom på något sätt) Så elak är jag inte. Sen säger han:
"Men allvarligt, du borde ta det som nåt positivt!"
Jag: "Tack, det gör jag också, det var väldigt snällt sagt" (Även om jag vet att jag defintivt inte ser ut som en 18, 19-åring) Det var bara så komiskt! Inte varje dag man blir raggad på av en 15-åring om man säger så ;)) Rena rama barnarovet!

Jag var kvar längre än mina vänner som gick hem lite tidigare. Tog sällskap av en annan kompis som var där, men gud så läskigt det var att gå själv sista biten! Det blir verkligen kolmörkt den sista sträckan där det inte finns några gatuljus. Jag fick låna en ficklampa. Det var bara det lilla skenet från den som gjorde att jag såg nåt. Allt annat omkring var becksvart. Såg inte ens handen framför mig. Och så gå igenom skogen!!! Jag är allt lite mörkrädd sådär. Ringde mamma som fick prata med mig hela vägen hem :)

Väcktes 7.50 av min trevliga granne som började spika på en friggebod vid den tiden. Mycket uppskattat och väldigt omtänksamt av honom. Tycker ni inte? ;) Så klockan 9 skickade jag ett sms till kompisen i byn och väckte henne tydligen. Sover inte Norpan ska ingen sova ;) Jag somnade aldrig om utan gick upp sen. Vid 12 åkte vi upp och käkade sopplunch, fikade sen hos min kära vän allihopa innan det blev hemfärd.


Kommentarer
Postat av: Linda Q

Jag vill också gå på kräftskiva =)

Postat av: Norpan

Linda: Släng ihop en egen vettja ;) Kräftor är ju så himla gott! :)

2009-08-24 @ 21:24:35
Postat av: Gissan

Aha...! Så du fyller år på julafton du..? ;)

Men lite äldre kan du ju bli...du ser ju ändå ut som 19... (vilken go kille som sa så...men jag förstår honom. Du ser mkt yngre ut än va du e)

En annan ser ju ut som sjutton.... ;)

Hahaha...



Stor kram

Gissan

2009-08-25 @ 14:44:41
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Jajemän, jag kom inte med storken, jag kom med tomten ;) Haha, ja det var en go kille :D Man tackar :) Ja man skulle definitivt kunna ta dig för 17!!! Vi är endra riktiga tonåringar vi :) Nuförtiden blir man ju urglad när folk tror man är yngre än vad man är! Förr inte lika glad som när man ALLTID fick visa leg när man skulle gå ut, åka på barnbiljett på bussen, visa leg på systemet. Det får jag iofs oftast göra nu med! Men nu är man ju bara tacksam hahahaha! Dessa åldrar dessa åldrar :)Stor kram!

2009-08-25 @ 21:52:50
Postat av: Daniel

Låter so lovely



Å så roligt att ni uppskattar kunnon lämmin SAUNA!!

2009-08-26 @ 14:30:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Daniel: Alla gånger, det var det!!! :)) Kommer bli mer bastubad i höst! Jag lovar! :)

2009-08-26 @ 16:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback