Förvirrande dag...

Har varit en halft förvirrande dag på jobbet idag... mycket att göra och blir inte mycket bättre av att känna sig hängig pga. förkylning.

Efter förmiddagsfikat med min vanliga fullkornshavregrynsgröt så har jag ett möte där jag bokat in en tolk då familjen inte pratar svenska. Tolken dyker upp men inte familjen. Gör ett tappert försök och ringa hem till mamman. Ett förvirrat samtal på svenska respektive ett annat språk utspelar sig! Vi förstår nog lika lite båda två. Slänger ur mig en sista desperat fras: "Do you speak English?" Får ett nekande svar och inser då att det är kört. Det är som att vara utländsk i sitt eget land. Jösses vad språk kan ställa till det ibland. Tänk om alla åtminstone kunde engelska. Lyckades till slut få tolken att ringa tillbaka så det löste sig till det bästa ändå.

Lagom till lunch lade jag upp maten, satte mig ner vid bordet framför ena kollegan och skulle just sätta gaffeln i munnen när det plösligt slår mig: Jag har ju inte värmt maten ännu! Så reser mig hastigt upp och ställer in maten i micron på 2 minuter.

När jag kommer hem får jag ett telefonsamtal av en kompis och jag ska precis sätta mig på köksstolen när min kisse kommer springandes och har siktet inställt på samma stol. Vi krockar och hon trillar ner igen och landar på sidan. Hon ser för rolig ut och jag skrattar så jag knappt kan prata. Lilla kisse tillbringar resten av kvällen under täcket i sängen :) Har också haft en rolig stund till "Brothers and sisters", där ena brorsan ska lära sig dansa till sitt bröllop och får hjälp av systerns nya franska pojkvän.

Kolla 3:10 in i klippet :)


Dags att sova om jag ska orka upp imorgon bitti!


Kommentarer
Postat av: Veronica

faktiskt aldrig sett Brothers and sisters. Fast tänkt att det verkar rätt bra när jag sett trailern. Ja det kan verkligen vara förvirrande med språk ibland. Och i många fall (iaf på mitt jobb) slänger utlänningarna ur sig att man är rasist, bara för att de själva missuppfattat vad man sagt..:S

Postat av: Sandra

men usch vilken dag då, så tråkigt och jobbigt, att vara hängig på jobbet. Hoppas du e bättre idag.



Håller med om språket, det kan ställa till en del problem ibland.



Ha en skön kväll. KRAM

2009-12-09 @ 18:39:22
URL: http://gudis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback