Norpan - numera ägare till en bra systemkamera

Klockan 5.45 var jag uppe idag, trots att det är ledigt. Skulle iväg på mellandagsrean som startar redan klockan 7! Ingen rea på min systemkamera dock som jag var ute efter. Jag har nu blivit ägare till en Canon 500D! :) Så nu ska det bli fota av! Tänkte inviga den ikväll hos pappa när vi ska dit allihopa på lite mat. Ta lite på vovvsingen C och på lilla H kanske bla. :)  Kul med en systemkamera. Nu ska jag bara köpa till ett lite bättre objektiv också sen. Älskar verkligen att fota. Ligger väl lite i släkten för farfar var precis likadan och spenderade en hel del pengar på att köpa riktigt bra kameror. Även morfar var förtjust i att fota. Men jag är nog ännu ett strå mer intresserad, då jag kan gå ut bara för att ta på ett vasstrå typ ;)



Klicka på de små bilderna för större format!
  

Nu ska jag bara ta tag i gitarrspelandet också. Fick en gitarrbok i julklapp av pappa och K med ackord. Så det är ju bra. Ska köpa till ännu nån bra bok sen också med lite låtar i. Tänk om man kunde bli så här duktig på att spela... Det är förstås Mr Gitfiddler som spelar o sjunger :) Visst är låten jättefin?




Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhhh va skoj med ny kamera. Då väntar vi oss många fina bilder nu då ;)



Ha en skön kväll. Kramar

Postat av: Norpan

Sandra: Ja, jätteskoj! :) Hihihi, ja det lär nog bli en del kort tagna med den kameran! Tack och ha en skön kväll du med och hoppas du kryar på dig! Kramar

2009-12-26 @ 23:56:23
Postat av: Gissan

Visst är det kul o fota...!

Jag fick en systemkamera när jag fyllde åxå..av min älskade make :D

Fast en Pentax...vill ha ett teleobjektiv bara så är jag nöjd.. ;)

Ska skaffa photoshop åxå och kanske gå nån kurs...

Himla kul e det iaf.

Kram till dig idag.

Gissan

2009-12-27 @ 13:23:38
URL: http://gissan.blogspot.com
Postat av: Norpan

Gissan: Ja, det är jätteroligt! Älskar att fota! Börjar bli sugen på annat objektiv jag också trots att jag bara haft den i snart 2 dar! :) Photoshop har jag, men skulle vara skoj med det nyaste programmet! Kurs är jag också lite sugen på, men det får nog bli lite längre fram...



Kram kram

2009-12-27 @ 18:02:53
Postat av: Astriid

Åh, har du äntligen fått din kamera nu! Vad nice, hoppas du blir mer än nöjd :) Och redan nytt objektiv? Jäklarns vad du ligger i då ;)



Jag ska också ta tag i mitt gitarrspelande, blev så sugen igen efter att ena syrran spelade på julafton. Piano är egentligen min grej men det är ju lite svårt att ta med sej. Måste bara damma av och renovera stackaren som står i garderoben bara..



Kraam!

2009-12-27 @ 23:08:19
URL: http://nevernoregrets.blogspot.com
Postat av: Norpan

Astriid: Japp, det är såååå kul! :)) Ja, nästa månad har jag definitivt köpt ett objektiv! :) Man vill bara ha mer och mer!



Jag har också spelat piano i evigheter, men som du säger är det lite svårt att ta med sig ett sånt. Så hoppas på att kunna lära mig spela gitarr istället, för pianot fick jag dessutom göra mig av med när pappa och mamma flyttade från huset. Kraaaammmm tebax!

2009-12-27 @ 23:21:24
Postat av: mallis in real life

Gud vad kul med en ny kamera och en systemkamera också. Jag skulle verkligen vilja ha en sådan jag med. Får väl dras med min hederliga Canon Ixus 8215 ett tag till.



Vill också passa på att gratulera i efterskott. Har haft lite svårt att komma in på din blogg och har inte kunnat varken läsa eller kommentera.



God fortsättning och kram på dig.

2009-12-28 @ 03:20:43
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Daniel

å nu kan du fota mej när jag fnittrar så nätt.

2009-12-28 @ 12:49:52
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Norpan

Mallis: Tack tack! :) Ja, det är jätteskoj med en ny kamera! Den har gått varm hittills! :) Nu ska det bara till ett lite bättre objektiv också!

Hoppas ni har det bra i solen och värmen! Kram och god fortsättning!



Daniel: Ja, just ja! Du får välan komma hitåt då :)

2009-12-28 @ 13:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback