Middag i grannstan och Rallynorpans biltips...

Idag stannade jag var lite extra i grannstan efter jobbet och besökte mamma. Men först var jag och köpte Alla hjärtans dags-present till sötisen H. Finns ju så mycket sött till de små att jag skulle kunna handla ihjäl mig :) Men som faster får man väl skämma bort ;) Hittade i alla fall en jättesöt liten snuttefilt i form av en liten gosedjurselefant som hade som en mantel som hängde ner runtom i samma gråa jättemjuka päls. Sen köpte jag också några gummidjur att ha i badet i starka neonfärger. Han har börjat att le/skratta (inte högt dock) mot oss nu och jollrar för fullt. Han håller också på och försöker vända sig. Tidigt måste jag säga! Han kommer upp på sidan.

Blev fisk och ugnspotatisskivor hos mamma och grekisk sallad med avokado i! Mums! Fisken var en stark rackare. Var nästan så det kom eld när man andades ut :)

Sen var förstås Norpan ute och körde igen sen, eftersom jag skulle hem. Testade då en ny grej som jag fått tips om av en jobbarkompis. Jag hade en bil som låg precis i häcken på mig är jag körde på motorvägen! Finns det nåt mer irriterande?? Jag släppte gasen så jag så hastigheten blev lägre och lägre och lägre. Bilen hade jag fortfarande i häcken förstås. Sen började jag gasa igen och ökade upp farten till strax över 100 och kollade i backspegeln. Bilen släppte och lade sig en bra bit bakom mig! Yihoooooo!!! Normalt sätt brukar jag annars trycka på varningsblinkersen. Det brukar också funka rätt bra. Man kan ju bromsa också, men då finns ju en ganska så stor risk att det slutar med whiplashskada och en bil inte nära häcken utan ovanpå häcken och en bucklig bil. Något att undvika kanske och bara som en nödlösning!

Börjar jag bli en riktig ragata på vägen eller? ;) Jag blir som förbytt! Är det bara jag som retar upp mig så mycket på medtrafikanterna...? Jag är ingen som blir uppstressad i onödan ute på vägen, men jag kan ha väldigt kort stubin och jäklarenamma vad jag kan reta upp mig o innan jag hunnit hejda mig så har det kommit både det ena och andra ordet ur munnen! Oooops! Får börja räkna till 10....

Imorgon är det dags för melodifestival nr 2. Hoppas för guds skulle att programledaren har kammat till sig och att låtarna är betydligt bättre den här omgången! Trevlig helg o kram på er!


Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Vi får sannerligen hoppas att den här deltävlingen i Melodifestivalen är bättre.



kram på dig

Postat av: Norpan

Malliz: Ja! Förra gav en ju inte direkt mersmak... Kram!

2009-02-14 @ 09:14:30
URL: http://lillanorpan.blogg.se/
Postat av: Lejonhjarta

Jag får också horn i pannan emellanåt i trafiken. Som tur är så är vi tillsagda att inte tuta, blinka och hålla på i onödan när vi kör taxin, så där håller jag ilskan och irritationen inom mig.



Men, när jag kör privat så kan jag leva ut mina aggressioner S då tutar jag och blinkar när folk inte beter sig vettigt :) Önskar ibland att jag hade en stor display i bakrutan där jag kunde sända ut meddelanden, eller någon slags högtalare där jag kan skrika ut "Men, använd blinkers då för f-n!" eller liknande.

2009-02-15 @ 21:11:00
URL: http://blogg.lejonhjarta.se
Postat av: Norpan

Lejonhjarta: Ja, en display vore inte helt fel för knäppgökar som inte vet vad blinkers är eller kunna skylta "Håll dig på avstånd för f-n!" eller "Har du köpt ditt körkort på Blocket eller?" :) Förstår att det är lite värre när du kör taxi! Jag skulle nog inte passa som taxichaufför ;)

2009-02-15 @ 23:08:52
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback